Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Okreslony temat pracy dyplomowej i zatwierdzony opiekun. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej. |
C-2 | Przekazanie i ukształtowanie wiedzy i umiejętności w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji na zadany temat w bibliotekach, elektronicznych bazach danych, wyszukiwarkach internetowych. |
C-3 | Wykształcenie umiejętności przygotowania do prowadzenia badań naukowych |
C-4 | Ukształtownie świadomości samokształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów - wymagania formalne Rady Wydzialu, wymagania Regulaminu studiów. Omówienie wymagań formalnych i proceduralnych dyplomowania, w tym: terminarz procesu dyplomowania, uprawnienia studenta, zasady postępowania w razie zdarzeń losowych lub problemów z terminowym ukończeniem pracy dyplomowej. | 2 |
T-S-2 | Omówienie sposobów pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy dyplomowej | 2 |
T-S-3 | Omówienie sposobu prezentacji rezultatów pracy dyplomowej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów najlepszych prezentacji. | 4 |
T-S-4 | Prawo autorskie; Plagiat i jego konsekwencje; Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych. | 2 |
T-S-5 | Sposoby prowadzenia badań w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji i charakterystyka podstawowych metod badawczych | 3 |
T-S-6 | Prezentacja wybranego zagadnienia związanego z tematem pracy dyplomowej. | 15 |
T-S-7 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
A-S-3 | Poszukiwania literaturowe i w bazach internetowych | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C27_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia i prowadzenia badań naukowych w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji. | CK_1A_W17, CK_1A_W08, CK_1A_W15 | — | — | C-2, C-3 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C27_U01 Potrafi opracować i przedstawić zagadnienie związane z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji, zaplanować i przeprowadzic badania,wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | CK_1A_U13, CK_1A_U15, CK_1A_U07 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-S-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C27_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | CK_1A_K01 | — | — | C-2, C-4 | T-S-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C27_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia i prowadzenia badań naukowych w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji. | 2,0 | Nie ma elementarnej wiedzy dotyczącej pozyskiwania informacji niezbędnych do opracowania zagadnień związanych z chłodnictwem i klimatyzacją. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania wybranego zagadnienia związanego chłodnictwem i klimatyzacją. | |
3,5 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania wybranego zagadnienia związanego z chłodnictwem i klimatyzacją. | |
4,0 | Ma rozbudowaną wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z chłodnictwem i klimatyzacją. | |
4,5 | Ma rozbudowaną wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z chłodnictwem i klimatyzacją. | |
5,0 | Ma wyróżniającą wiedzę dotyczącą pozyskiwania ogólnych i szczegółowych informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędnych do opracowania różnych zagadnień związanych z chłodnictwem i klimatyzacją. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C27_U01 Potrafi opracować i przedstawić zagadnienie związane z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji, zaplanować i przeprowadzic badania,wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | 2,0 | Nie potraf przygotować żadnego opracowanią zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej. |
3,0 | Potraf przygotować elementarne opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji ; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
3,5 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, elementarne opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
4,0 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie wybranego zagadnienia związanego z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
4,5 | Potraf przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie kilku wybranych zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji; wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. | |
5,0 | Potraf w wyróżniający sposób przygotować, z wykorzystaniem techniki multimedialnej, dobrze udokumentowane opracowanie kilku wybranych zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji wykazuje przy tym umiejętności samokształcenia. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C27_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | 2,0 | Nie rozumie potrzeby samokształcenia. |
3,0 | Wykazuje elementarne poczucie i zrozumienie potrzeby samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Rozumie potrzebę samokształcenia i ustawicznego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji spółecznych; potrafi w tym kierunku inspirować innych. |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów ZUT, ZUT, Szczecin, 2014
- Różni autorzy, Stosownie do tematu pracy dyplomowej
- Pawluk K., Jak pisać teksty techniczne poprawnie, Przegląd elektrotechniczny, Warszawa, 2004, 9/2003
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
Literatura dodatkowa
- Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Bydgoszcz, 1994
- WTMiT, Uchwała RW WTMiT w sprawie wytycznych dla prac dyplomowych, 2014