Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Logistyka ładunków superciężkich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka ładunków superciężkich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagana podstawowa wiedza za zakresu z podstaw konstrukcji maszyn |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków superciężkich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków superciężkich | 5 |
T-L-2 | Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków superciężkich | 5 |
T-L-3 | Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków superciężkich | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie logistyki w systemie transportowym | 2 |
T-W-2 | Rynek przewozów ładunków superciężkich | 3 |
T-W-3 | Zintegrowane systemy transportowe | 4 |
T-W-4 | Klasyfikacja ładunków superciężkich | 2 |
T-W-5 | Przygotowanie procesu przewozu ładunków superciężkich | 3 |
T-W-6 | Czynności techniczne związane z obsługą ładunków superciężkich | 3 |
T-W-7 | Zabezpieczenie ładunków superciężkich w czasie transportu | 3 |
T-W-8 | Analiza zagrożeń w przewozach ładunków superciężkich | 3 |
T-W-9 | Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunków superciężkich do transportu | 3 |
T-W-10 | Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków superciężkich | 3 |
T-W-11 | Zaliczenie | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w laboratoriach | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 15 |
A-L-4 | Praca własna | 5 |
A-L-5 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-L-6 | Przygotowanie projektu | 15 |
A-L-7 | Uczestnictwo w konsultacjach | 5 |
70 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | Praca własna | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C45-1_W02 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji transportu ładunów superciężkich | LO_1A_W01, LO_1A_W06, LO_1A_W09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C45-1_U02 Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków superciężkich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | LO_1A_U01, LO_1A_U05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C45-1_K02 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków superciężkich, a także krytycznie ocenić stosowane metody | LO_1A_K01, LO_1A_K02, LO_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-10 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C45-1_W02 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji transportu ładunów superciężkich | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C45-1_U02 Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków superciężkich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektukształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C45-1_K02 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków superciężkich, a także krytycznie ocenić stosowane metody | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Galor W., Przewóz i techniki mocowania ładunków ponadnormatywnych w transporcie, Szczecin, 2011
- Marciniak-Neider, Neider J, Koncepcej Podręcznik spedytora, Gdynia, 2009
- Prochowski L. Żuchowski A., Technika transportu ładunków, Warszawa, 2009