Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka ładunków superciężkich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka ładunków superciężkich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,40zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana podstawowa wiedza za zakresu z podstaw konstrukcji maszyn

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków superciężkich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków superciężkich5
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków superciężkich5
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków superciężkich5
15
wykłady
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym2
T-W-2Rynek przewozów ładunków superciężkich3
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe4
T-W-4Klasyfikacja ładunków superciężkich2
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunków superciężkich3
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunków superciężkich3
T-W-7Zabezpieczenie ładunków superciężkich w czasie transportu3
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków superciężkich3
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunków superciężkich do transportu3
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków superciężkich3
T-W-11Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-L-3Przygotowanie sprawozdań15
A-L-4Praca własna5
A-L-5Udział w konsultacjach5
A-L-6Przygotowanie projektu15
A-L-7Uczestnictwo w konsultacjach5
70
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Praca własna5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-1_W02
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji transportu ładunów superciężkich
LO_1A_W01, LO_1A_W06, LO_1A_W09C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-1_U02
Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków superciężkich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
LO_1A_U01, LO_1A_U05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-1_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków superciężkich, a także krytycznie ocenić stosowane metody
LO_1A_K01, LO_1A_K02, LO_1A_K03C-1T-W-9, T-W-10M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-1_W02
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji transportu ładunów superciężkich
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-1_U02
Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków superciężkich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektukształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-1_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków superciężkich, a także krytycznie ocenić stosowane metody
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Galor W., Przewóz i techniki mocowania ładunków ponadnormatywnych w transporcie, Szczecin, 2011
  2. Marciniak-Neider, Neider J, Koncepcej Podręcznik spedytora, Gdynia, 2009
  3. Prochowski L. Żuchowski A., Technika transportu ładunków, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków superciężkich5
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków superciężkich5
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków superciężkich5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym2
T-W-2Rynek przewozów ładunków superciężkich3
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe4
T-W-4Klasyfikacja ładunków superciężkich2
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunków superciężkich3
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunków superciężkich3
T-W-7Zabezpieczenie ładunków superciężkich w czasie transportu3
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków superciężkich3
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunków superciężkich do transportu3
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków superciężkich3
T-W-11Zaliczenie1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-L-3Przygotowanie sprawozdań15
A-L-4Praca własna5
A-L-5Udział w konsultacjach5
A-L-6Przygotowanie projektu15
A-L-7Uczestnictwo w konsultacjach5
70
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Praca własna5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-1_W02Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji transportu ładunów superciężkich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki wyższej i statystyki w zakresie niezbędnym do formułowania i rozwiązywania problemów oraz opisu procesów logistycznych
LO_1A_W06ma pogłębioną wiedzę na temat infrastruktury logistycznej, w tym magazynowej, transportowej i informacyjnej
LO_1A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu inżynierii systemów i analizy systemowej przydatną do projektowania i modelowania procesów logistycznych, w tym transportowych i produkcyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków superciężkich
Treści programoweT-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków superciężkich
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków superciężkich
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków superciężkich
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunków superciężkich do transportu
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków superciężkich
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym
T-W-4Klasyfikacja ładunków superciężkich
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunków superciężkich
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunków superciężkich
T-W-7Zabezpieczenie ładunków superciężkich w czasie transportu
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków superciężkich
T-W-2Rynek przewozów ładunków superciężkich
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-1_U02Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków superciężkich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U05potrafi dobrać i poprawnie zastosować metody i narzędzia, w tym podstawowe technologie informacyjne, niezbędne w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków superciężkich
Treści programoweT-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków superciężkich
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków superciężkich
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków superciężkich
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektukształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-1_K02Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków superciężkich, a także krytycznie ocenić stosowane metody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
LO_1A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni, a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy, inicjowania i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków superciężkich
Treści programoweT-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunków superciężkich do transportu
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków superciężkich
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.