Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;3
T-P-5Identyfikacja roli transportu w realizacji procesów logistycznych przedsiębiorstwa3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;3
T-P-7Algorytm analizy wpływu działalności logistycznej na środowisko. Relacje elementów systemu logistycznego z otoczeniem3
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-9Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na pracy przejściowej; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C36_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
LO_1A_W08, LO_1A_W15, LO_1A_W16C-5, C-4, C-2, C-3, C-1T-P-1, T-P-6, T-P-2, T-P-3, T-P-8, T-P-4, T-P-5, T-P-7M-3, M-4, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C36_U01
U04 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
LO_1A_U01, LO_1A_U03, LO_1A_U07, LO_1A_U08, LO_1A_U12, LO_1A_U13C-4, C-2, C-3, C-1T-P-1, T-P-6, T-P-2, T-P-3, T-P-8, T-P-4, T-P-5, T-P-7M-3, M-4, M-5, M-2, M-1S-2, S-1
LO_1A_C36_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu logistyki
LO_1A_U03C-4, C-2, C-3, C-1T-P-2, T-P-8, T-P-9M-3, M-4, M-5, M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C36_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
LO_1A_K05, LO_1A_K01, LO_1A_K02C-4T-P-8M-3, M-4, M-5, M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C36_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C36_U01
U04 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
LO_1A_C36_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu logistyki
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C36_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk, 2001
  2. Młyniec W., Ufnalska S., Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe, Poznań, 2004
  3. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków, 1999
  4. PKN, PN-ISO 690 Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura., Warszawa, 2002
  5. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław, 2001
  6. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków, 1992

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;3
T-P-5Identyfikacja roli transportu w realizacji procesów logistycznych przedsiębiorstwa3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;3
T-P-7Algorytm analizy wpływu działalności logistycznej na środowisko. Relacje elementów systemu logistycznego z otoczeniem3
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-9Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na pracy przejściowej; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C36_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W08ma pogłębioną wiedzę z zakresu współczesnych technologii wykorzystywanych w logistyce, w tym technologii transportowych, magazynowania i teleinformatycznych
LO_1A_W15ma pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania i organizacji procesów logistycznych, w tym logistyki zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji oraz normalizacji i zarządzania jakością w logistyce
LO_1A_W16ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, przydatną do wykonywania zadań w obszarze logistyki, oraz rozumie relacje tej wiedzy do innych nauk
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-5Identyfikacja roli transportu w realizacji procesów logistycznych przedsiębiorstwa
T-P-7Algorytm analizy wpływu działalności logistycznej na środowisko. Relacje elementów systemu logistycznego z otoczeniem
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C36_U01U04 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki w języku polskim i języku obcym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w odniesieniu do zagadnień logistyki i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
LO_1A_U07potrafi zaplanować badania i eksperymenty, przeprowadzić pomiary i symulacje, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących transportu, logistyki i spedycji.
LO_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu transportu, logistyki i spedycji.
LO_1A_U12potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt lub system typowe dla problematyki logistyki, używając odpowiednich metod, technik, narzędzi i materiałów
LO_1A_U13potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu logistyki
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań logistycznych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-5Identyfikacja roli transportu w realizacji procesów logistycznych przedsiębiorstwa
T-P-7Algorytm analizy wpływu działalności logistycznej na środowisko. Relacje elementów systemu logistycznego z otoczeniem
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C36_U02Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w odniesieniu do zagadnień logistyki i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-9Prezentacja oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na pracy przejściowej; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C36_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K05ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu
LO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.