Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przed rozpoczęciem pracy dyplomowej student powinien mieć zaliczone przedmioty ogólne, podstawowe i kierunkowe.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta podczas realizacji programu studiów do rozwiązania zadania badawczego.
C-2Uświadomienie roli absolwenta uczelni technicznej oraz znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy.0
T-PD-2Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy - kontakt z nauczycielem akadeickim.15
A-PD-2Studiowanie literatury w celu uksztaltowania stanu wiedzy w badanej tematyce, zbieranie materiałów do pracy dyplomowej, opracowanie planu pracy, dobór metodyki badań i uzyskania rozwiązania, wykonanie czynności według ustalonego planu pracy, analiza uzyskanych wyników, sporządzenie wersji elektronicznej pracy, wykonanie rysunków i tabel, prace edycyjne i redakcja tekstu.474
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy i jej korekta po konsultacji z opiekunem pracy dyplomowej.10
A-PD-4Udział w Egzaminie Dyplomowym przed Komisją Egzaminu Dyplomowego.1
500

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Student samodzielnie wykonuje projekt lub pisemne opracowanie wybranego tematu badań w postaci pracy dyplomowej w porozumieniu z opiekunem pracy dyplomowej, korzystając z konsultacji z nim. Temat pracy dyplomowej powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru należącego do kierunku studiów.
M-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena składa się z oceny prezentacji wyników pracy dyplomowej oraz oceny wiedzy wykazanej podczas odpowiedzi na pytania egzaminacyjne.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej powinna brać pod uwagę czy student wykonał ją samodzielne oraz czy posiada wymagany zasób wiedzy i umiejętności określony w programie kształcenia na kierunku studiów drugiego stopnia Logistyka. Ocena pracy dyplomowej powinna odnosić się także do zgodności tematu i metod zastosowanych do rozwiązania problemu z kierunkiem studiów. Przy ocenie pracy należy uwzględnić aspekty praktyczne zrealizowanych badań, ich oryginalność i nowoczesność, a także poziom profesjonalizmu zawodowego studenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C18_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logistyki, pogłębioną o wiedzę niezbędną do prowadzenia badań naukowych.
LO_2A_W11, LO_2A_W01, LO_2A_W12C-1, C-2T-PD-1, T-PD-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C18_U01
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu badawczego z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki; potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą wybranego tematu badawczego z zakresu logistyki.
LO_2A_U01, LO_2A_U08, LO_2A_U14, LO_2A_U03C-2, C-1T-PD-1, T-PD-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C18_K01
Student ma świadomość roli absolwenta uczelni technicznej, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
LO_2A_K02, LO_2A_K03C-2, C-1T-PD-1, T-PD-2M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C18_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logistyki, pogłębioną o wiedzę niezbędną do prowadzenia badań naukowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C18_U01
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu badawczego z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki; potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą wybranego tematu badawczego z zakresu logistyki.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C18_K01
Student ma świadomość roli absolwenta uczelni technicznej, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli

Literatura podstawowa

  1. Creswell J.W, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013
  2. Foreman J.W, Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy, Helion, 2019
  3. Pac B., Gogołkiewicz M., Miler R, Wymiary Logistyki. Ujęcie systemowe, CeDeWu, 2018
  4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
  5. Wojciechowska R, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010
  6. Zenderowski R, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, 2018
  7. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2018

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy.0
T-PD-2Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy - kontakt z nauczycielem akadeickim.15
A-PD-2Studiowanie literatury w celu uksztaltowania stanu wiedzy w badanej tematyce, zbieranie materiałów do pracy dyplomowej, opracowanie planu pracy, dobór metodyki badań i uzyskania rozwiązania, wykonanie czynności według ustalonego planu pracy, analiza uzyskanych wyników, sporządzenie wersji elektronicznej pracy, wykonanie rysunków i tabel, prace edycyjne i redakcja tekstu.474
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy i jej korekta po konsultacji z opiekunem pracy dyplomowej.10
A-PD-4Udział w Egzaminie Dyplomowym przed Komisją Egzaminu Dyplomowego.1
500
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C18_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logistyki, pogłębioną o wiedzę niezbędną do prowadzenia badań naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W11ma wiedzę niezbędną do inicjowania, przygotowania i prowadzenia badań naukowych, także zapewniającą właściwą organizację pracy badawczej lub projektowej w obszarze zagadnień powiązanych z logistyką
LO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
LO_2A_W12zna i rozumie zasady funkcjonowania człowieka w strukturach społecznych, w tym zawodowych, a także jego rolę jako twórcy kultury, zbiorowości i grup społecznych, zna fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji
Cel przedmiotuC-1Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta podczas realizacji programu studiów do rozwiązania zadania badawczego.
C-2Uświadomienie roli absolwenta uczelni technicznej oraz znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy.
T-PD-2Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej.
M-1Student samodzielnie wykonuje projekt lub pisemne opracowanie wybranego tematu badań w postaci pracy dyplomowej w porozumieniu z opiekunem pracy dyplomowej, korzystając z konsultacji z nim. Temat pracy dyplomowej powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru należącego do kierunku studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena składa się z oceny prezentacji wyników pracy dyplomowej oraz oceny wiedzy wykazanej podczas odpowiedzi na pytania egzaminacyjne.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej powinna brać pod uwagę czy student wykonał ją samodzielne oraz czy posiada wymagany zasób wiedzy i umiejętności określony w programie kształcenia na kierunku studiów drugiego stopnia Logistyka. Ocena pracy dyplomowej powinna odnosić się także do zgodności tematu i metod zastosowanych do rozwiązania problemu z kierunkiem studiów. Przy ocenie pracy należy uwzględnić aspekty praktyczne zrealizowanych badań, ich oryginalność i nowoczesność, a także poziom profesjonalizmu zawodowego studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C18_U01Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu badawczego z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki; potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą wybranego tematu badawczego z zakresu logistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
LO_2A_U08potrafi formułować i kreatywnie rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, przystosowywać istniejące lub proponować nowe metody i narzędzia do ich rozwiązywania, innowacyjnie wykonywać zadania w zmieniających się warunkach
LO_2A_U14potrafi komunikować się zarówno z osobami ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego, rozpowszechniać wiedzę, brać udział i prowadzić debatę, odbierać i tworzyć wypowiedzi i krótkie doniesienia naukowe, w tym w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
LO_2A_U03potrafi wykorzystywać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne, potrafi formułować i testować hipotezy, związane z prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie roli absolwenta uczelni technicznej oraz znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
C-1Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta podczas realizacji programu studiów do rozwiązania zadania badawczego.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy.
T-PD-2Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Student samodzielnie wykonuje projekt lub pisemne opracowanie wybranego tematu badań w postaci pracy dyplomowej w porozumieniu z opiekunem pracy dyplomowej, korzystając z konsultacji z nim. Temat pracy dyplomowej powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru należącego do kierunku studiów.
M-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena składa się z oceny prezentacji wyników pracy dyplomowej oraz oceny wiedzy wykazanej podczas odpowiedzi na pytania egzaminacyjne.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej powinna brać pod uwagę czy student wykonał ją samodzielne oraz czy posiada wymagany zasób wiedzy i umiejętności określony w programie kształcenia na kierunku studiów drugiego stopnia Logistyka. Ocena pracy dyplomowej powinna odnosić się także do zgodności tematu i metod zastosowanych do rozwiązania problemu z kierunkiem studiów. Przy ocenie pracy należy uwzględnić aspekty praktyczne zrealizowanych badań, ich oryginalność i nowoczesność, a także poziom profesjonalizmu zawodowego studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C18_K01Student ma świadomość roli absolwenta uczelni technicznej, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K02uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki, jest świadomy potrzeby ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się, a także korzystania z możliwości zasięgania opinii ekspertów
LO_2A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę przekazywania informacji i opinii dotyczących osiągnięć z zakresu logistyki, a także inicjowania, inspirowania i organizacji działań na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie roli absolwenta uczelni technicznej oraz znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki.
C-1Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta podczas realizacji programu studiów do rozwiązania zadania badawczego.
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy.
T-PD-2Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej.
M-1Student samodzielnie wykonuje projekt lub pisemne opracowanie wybranego tematu badań w postaci pracy dyplomowej w porozumieniu z opiekunem pracy dyplomowej, korzystając z konsultacji z nim. Temat pracy dyplomowej powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru należącego do kierunku studiów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena składa się z oceny prezentacji wyników pracy dyplomowej oraz oceny wiedzy wykazanej podczas odpowiedzi na pytania egzaminacyjne.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej powinna brać pod uwagę czy student wykonał ją samodzielne oraz czy posiada wymagany zasób wiedzy i umiejętności określony w programie kształcenia na kierunku studiów drugiego stopnia Logistyka. Ocena pracy dyplomowej powinna odnosić się także do zgodności tematu i metod zastosowanych do rozwiązania problemu z kierunkiem studiów. Przy ocenie pracy należy uwzględnić aspekty praktyczne zrealizowanych badań, ich oryginalność i nowoczesność, a także poziom profesjonalizmu zawodowego studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli