Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Aplikacje internetowe i techniki multimedialne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikacje internetowe i techniki multimedialne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Krakowiak <Magdalena.Krakowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,60zaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy baz danych
W-2Podstawy programowania
W-3Podstawy projektowania aplikacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z charakterystyką i projektowaniem aplikacji internetowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawami technik mutimedialnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne - podział na zespoły projektowe, omówienie zadań i przydział tematów2
T-L-2Projekt stron WWW dla zadanego systemu6
T-L-3Projekt bazy danych4
T-L-4HTML - ćwiczenia4
T-L-5CSS - ćwiczenia4
T-L-6Budowa interfejsu użytkownika aplikacji internetowej6
T-L-7Połączenie z bazą danych2
T-L-8Testowanie aplikacji1
T-L-9Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do aplikacji internetowych. Podstawowe pojęcia i cechy charakterystyczne.2
T-W-2HTML52
T-W-3CSS32
T-W-4Podstawowe architektury i modele aplikacji internetowych.2
T-W-5Języki skryptowe wykorzystywane w środowisku przeglądarek WWW2
T-W-6Wprowadzenie do multimediów (reprezentacja, przetwarzanie i interpretacja)2
T-W-7Charakterystyka wybranych standardów multimedialnych (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4)2
T-W-8Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach29
A-L-2Opracowanie sprowozdań z ćwiczeń6
A-L-3Dokumentacja projektowa aplikacji8
A-L-4Konsultacje4
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia4
51
wykłady
A-W-1Udziłał w wykładach15
A-W-2Konsultacje4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia7
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład - metoda podająca (prezentacja) i metoda aktywizująca (dyskusja i referaty studentów)
M-2Laboratorium - metoda praktyczna (projekt) i metoda programowana (z użyciem komputera)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - kolokwium pisemne
S-2Ocena formująca: Laboratorium - ocena wykonanych ćwiczeń i opracowania dokumentacji
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium - prezentacja wykonanej aplikacji internetowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien byc w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym, wyjśniić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych
LO_2A_W02C-1T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-1S-1
LO_2A_C06_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi i opisać przykładowe standardy multimedialne
LO_2A_W02C-2T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprojektować i zbudować witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie
LO_2A_U01C-1T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien byc w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym, wyjśniić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych. Nie rozumie działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych. Słabo rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
4,0Student jest w stanie dość szczegółowo opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i potrafi scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
4,5Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Bardzo dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce (rozwiązanie prolemu projektowego).
LO_2A_C06_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi i opisać przykładowe standardy multimedialne
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z technikami multimedialnymi. Nie potrafi opisać jednego z przykładowych standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
3,0Student zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi ogólnie opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
3,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
4,0Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi dobrze scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
4,5Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi szczególowo scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
5,0Student bardzo dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi przedstawić szczegółową analizę porównawczą standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprojektować i zbudować witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie
2,0Student nie potrafi zaprojektować i zbudować prostej witryny internetowej.
3,0Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową.
3,5Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową z dostępem do bazy danych.
4,0Student jest w stanie zaprojektować i zbudować witrynę internetową z dostępem do bazy danych oraz pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie.
4,5Student jest w stanie zaprojektować i zbudować aplikację internetową z obsługą bazy danych.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprojektować i stworzyć aplikację internetową z obsługą rozbudowanej bazy danych.

Literatura podstawowa

  1. Yakov Fain, Anton Moiseev, Angular2. Programowanie z użyciem języka TypeScript, Helion, Gliwice, 2017
  2. Matthew MacDonald, HTML5. Nieoficjalny podręcznik, Helion, Gliwice, 2012
  3. Matt Zandstra, PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia, Helion, Gliwice, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne - podział na zespoły projektowe, omówienie zadań i przydział tematów2
T-L-2Projekt stron WWW dla zadanego systemu6
T-L-3Projekt bazy danych4
T-L-4HTML - ćwiczenia4
T-L-5CSS - ćwiczenia4
T-L-6Budowa interfejsu użytkownika aplikacji internetowej6
T-L-7Połączenie z bazą danych2
T-L-8Testowanie aplikacji1
T-L-9Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do aplikacji internetowych. Podstawowe pojęcia i cechy charakterystyczne.2
T-W-2HTML52
T-W-3CSS32
T-W-4Podstawowe architektury i modele aplikacji internetowych.2
T-W-5Języki skryptowe wykorzystywane w środowisku przeglądarek WWW2
T-W-6Wprowadzenie do multimediów (reprezentacja, przetwarzanie i interpretacja)2
T-W-7Charakterystyka wybranych standardów multimedialnych (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4)2
T-W-8Podsumowanie i uporządkowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach29
A-L-2Opracowanie sprowozdań z ćwiczeń6
A-L-3Dokumentacja projektowa aplikacji8
A-L-4Konsultacje4
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia4
51
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udziłał w wykładach15
A-W-2Konsultacje4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia7
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C06_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien byc w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym, wyjśniić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W02ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie informatyki oraz narzędzi wspomagających podejmowanie decyzji w logistyce, w tym złożonych systemów informatycznych usprawniających pracę przedsiębiorstw logistycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z charakterystyką i projektowaniem aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-2HTML5
T-W-4Podstawowe architektury i modele aplikacji internetowych.
T-W-1Wprowadzenie do aplikacji internetowych. Podstawowe pojęcia i cechy charakterystyczne.
T-W-5Języki skryptowe wykorzystywane w środowisku przeglądarek WWW
T-W-3CSS3
Metody nauczaniaM-1Wykład - metoda podająca (prezentacja) i metoda aktywizująca (dyskusja i referaty studentów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych. Nie rozumie działania architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych. Słabo rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Rozumie działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
4,0Student jest w stanie dość szczegółowo opisać podstawowe etapy tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i potrafi scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
4,5Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym.
5,0Student potrafi szczegółowo wyjaśnić proces tworzenia stron internetowych. Bardzo dobrze rozumie i jest w stanie szczegółowo scharakteryzować działanie architektury klient-serwer w środowisku internetowym. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce (rozwiązanie prolemu projektowego).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C06_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi i opisać przykładowe standardy multimedialne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W02ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie informatyki oraz narzędzi wspomagających podejmowanie decyzji w logistyce, w tym złożonych systemów informatycznych usprawniających pracę przedsiębiorstw logistycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawami technik mutimedialnych
Treści programoweT-W-6Wprowadzenie do multimediów (reprezentacja, przetwarzanie i interpretacja)
T-W-7Charakterystyka wybranych standardów multimedialnych (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4)
Metody nauczaniaM-1Wykład - metoda podająca (prezentacja) i metoda aktywizująca (dyskusja i referaty studentów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z technikami multimedialnymi. Nie potrafi opisać jednego z przykładowych standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
3,0Student zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi ogólnie opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
3,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi opisać przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
4,0Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi dobrze scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
4,5Student dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi szczególowo scharakteryzować przykładowe standardy multimedialne (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
5,0Student bardzo dobrze zna pojęcia związane z technikami multimedialnymi. Potrafi przedstawić szczegółową analizę porównawczą standardów multimedialnych (MPEG -1, MPEG -2, MPEG -4).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C06_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprojektować i zbudować witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z charakterystyką i projektowaniem aplikacji internetowych
Treści programoweT-L-2Projekt stron WWW dla zadanego systemu
T-L-4HTML - ćwiczenia
T-L-5CSS - ćwiczenia
T-L-6Budowa interfejsu użytkownika aplikacji internetowej
Metody nauczaniaM-2Laboratorium - metoda praktyczna (projekt) i metoda programowana (z użyciem komputera)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Laboratorium - ocena wykonanych ćwiczeń i opracowania dokumentacji
S-3Ocena podsumowująca: Laboratorium - prezentacja wykonanej aplikacji internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować i zbudować prostej witryny internetowej.
3,0Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową.
3,5Student jest w stanie zaprojektować i zbudować prostą witrynę internetową z dostępem do bazy danych.
4,0Student jest w stanie zaprojektować i zbudować witrynę internetową z dostępem do bazy danych oraz pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie.
4,5Student jest w stanie zaprojektować i zbudować aplikację internetową z obsługą bazy danych.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zaprojektować i stworzyć aplikację internetową z obsługą rozbudowanej bazy danych.