Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu E-gospodarka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | E-gospodarka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu gospodarki rynkowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami i mechanizamami funkcjonownia e-gospdarki. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętnosci z zakresu handlu elektronicznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Modele e-biznesu. Przykłady rozwiązań. | 2 |
T-L-2 | Formy reklamy w sieci. | 2 |
T-L-3 | Aukcje Internetowe i e-zakupy. | 2 |
T-L-4 | Profil zaufany i podpis elektroniczny. | 2 |
T-L-5 | Bezpieczeństwo w sieci. | 2 |
T-L-6 | Bankowość elektroniczna. | 2 |
T-L-7 | Aplikacje SAP (Systems Applications and Products in Data Processing). | 2 |
T-L-8 | Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizownych w ramach formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy prawne e-gospodarki. Unormowania międzynarodowe i krajowe. | 4 |
T-W-2 | Definicje e-biznesu w dokumentach głównych organizacji międzynarodowych. | 3 |
T-W-3 | Trendy i perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej. | 3 |
T-W-4 | Przyszłość rynku elektronicznego w Polsce. | 3 |
T-W-5 | Mechanizmy i zasady działania handlu elektronicznego. | 4 |
T-W-6 | Firma w sieci - budowanie wizerunku, reklama, promocja itp. | 4 |
T-W-7 | Rozliczenia w e-gospodarce. | 4 |
T-W-8 | Bezpieczeństwo usług i transakcji internetowych. | 4 |
T-W-9 | Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizownych w ramach formy zajęć. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Rozwiązywanie biężacych zadań laboratoryjnych | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i innych zródeł | 9 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdania z poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-3 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C11_W01 Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstaw prawnych e-gospodarki w Polsce i na świecie oraz zna zasady działania handlu elektronicznego i rozliczeń w e-gospodarce. | LO_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-1, T-L-7, T-W-6, T-L-5, T-L-6, T-W-5, T-W-8, T-L-3, T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-L-4 | M-2, M-4, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C11_U01 Student potrafi stosować różne metody rozliczeń elektronicznych, potrafi wykorzystać podpis cyfrowy, a także zna zasady prowadzenie działalności gospodarczej w formie elektronicznej | LO_2A_U01, LO_2A_U02, LO_2A_U05 | — | — | C-2 | T-W-7, T-L-6, T-W-8, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-W-5, T-L-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C11_K01 Student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy wykorzystując narzędzia elektroniczne w gospodarce rynkowej. | LO_2A_K01, LO_2A_K04 | — | — | C-2 | T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-4 | M-3, M-4 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C11_W01 Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstaw prawnych e-gospodarki w Polsce i na świecie oraz zna zasady działania handlu elektronicznego i rozliczeń w e-gospodarce. | 2,0 | Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wiedzy wymaganej zgonie z efektem kształcenia. |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C11_U01 Student potrafi stosować różne metody rozliczeń elektronicznych, potrafi wykorzystać podpis cyfrowy, a także zna zasady prowadzenie działalności gospodarczej w formie elektronicznej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C11_K01 Student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy wykorzystując narzędzia elektroniczne w gospodarce rynkowej. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Wawszczyk A., E-gopodraka Poradnik przedsiebiorcy, Polska Agencja Rozwoju Przedsiêbiorczości, Warszawa, 2003
- Dave Chaffey, Digital Business i E-Commerce Management Strategia, Realizacja, Praktyka, PWN, Warszawa, 2016
- Teluk T., IT w firmie, Helion, Gliwice, 2004
- Teluk T., E-biznes. Nowa gospodarka, Helion, 2004
- Gąsiewski M., Modrzewski P., Mała firma w sieci. Narzędzia GOOGLE dla początkujących, Poltext, 2012
- Kolbusz E, Olejniczak W., Szyjewski Z.(red.), Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005