Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. |
C-2 | Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji prac badawczych oraz pisemnego opracowania zagadnienia. |
C-3 | Nabycie umiejętności zaprezentowania osiągniętych wyników z wykorzystaniem technik multimedialnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zakres i cel przedmiotu. Wymagania i harmonogram opracowania pracy przejściowej. Rodzaje prac przejściowych. Zapoznanie się z narzędziami wykorzystywanymi do napisania pracy przejściowej. | 2 |
T-P-2 | Wybór tematu i zakresu pracy przejściowej. Zdefiniowanie celu i struktury pracy. Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. | 2 |
T-P-3 | Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań. | 3 |
T-P-4 | Wariantowanie uzyskanych wyników według różnych scenariuszy. Analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem różnych narzędzi. | 2 |
T-P-5 | Analiza teoretycznych i praktycznych części prac przejściowych. Przekazanie uwag dotyczących analizy. Dostosowanie prac do uwag. | 3 |
T-P-6 | Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie pracy przejściowej oraz prezentacji multimedialnej. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Studium przypadku |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów wykonanych prac, w tym analiz wyników badań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanej pracy przejściowej i jej prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C16_W01 Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą techniki pisania prac oraz ich prezentowania. | LO_2A_W11, LO_2A_W10, LO_2A_W13 | — | — | C-3, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-6 | M-3, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C16_U01 Student potrafi przy pisaniu pracy analizować literaturę, dokonywać doboru właściwych źródeł, określać cel, rozwiązywać zdefiniowany problem oraz formułować wnioski stosując właściwe metody i narzędzia. | LO_2A_U04, LO_2A_U01, LO_2A_U06, LO_2A_U12 | — | — | C-2 | T-P-3, T-P-4 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
LO_2A_C16_U02 Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację multimedialną dotyczącą rozwiązania zdefiniowanego problemu oraz prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | LO_2A_U01, LO_2A_U14 | — | — | C-3 | T-P-6 | M-3, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C16_K01 Student jest zdolny do rozwiązywania problemów badawczych, dokonywania ich opisu, prezentowania własnych osiągnięć oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | LO_2A_K01 | — | — | C-1, C-3 | T-P-6, T-P-3 | M-3, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C16_W01 Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą techniki pisania prac oraz ich prezentowania. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy w zakresie techniki pisania i prezentowania prac przejściowych. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych. | |
4,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych. | |
4,5 | Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C16_U01 Student potrafi przy pisaniu pracy analizować literaturę, dokonywać doboru właściwych źródeł, określać cel, rozwiązywać zdefiniowany problem oraz formułować wnioski stosując właściwe metody i narzędzia. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób analizować literatury, dokonywać doboru źródeł i realizować innych czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student potrafi w sposób elementarny analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student potrafi w sposób podstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student potrafi w sposób ponadpodstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student potrafi w sposób pogłębiony analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student potrafi w sposób kompleksowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
LO_2A_C16_U02 Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację multimedialną dotyczącą rozwiązania zdefiniowanego problemu oraz prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej i prowadzić dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. |
3,0 | Student potrafi w sposób elementarny przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | |
3,5 | Student potrafi w sposób podstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | |
4,0 | Student potrafi w sposób ponadpodstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | |
4,5 | Student potrafi w sposób pogłębiony przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. | |
5,0 | Student potrafi w sposób kompleksowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C16_K01 Student jest zdolny do rozwiązywania problemów badawczych, dokonywania ich opisu, prezentowania własnych osiągnięć oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie jest zdolny do rozwiązywania najprostszych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. |
3,0 | Student jest zdolny w stopniu elementarnym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | |
3,5 | Student jest zdolny w stopniu podstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | |
4,0 | Student jest zdolny w stopniu ponadpodstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | |
4,5 | Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. | |
5,0 | Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania złożonych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym. |
Literatura podstawowa
- Kwaśniewska, Krystyna, Jak pisać prace dyplomowe? : (wskazówki praktyczne), Wydawnictwo KPSW, Bydgoszcz, 2015
- Zenderowski, Radosław, Praca magisterska : jak pisać i obronić? : wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa, 2005
- Wojcik, Krystyna, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015