Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu badawczego.
C-2Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji prac badawczych oraz pisemnego opracowania zagadnienia.
C-3Nabycie umiejętności zaprezentowania osiągniętych wyników z wykorzystaniem technik multimedialnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zakres i cel przedmiotu. Wymagania i harmonogram opracowania pracy przejściowej. Rodzaje prac przejściowych. Zapoznanie się z narzędziami wykorzystywanymi do napisania pracy przejściowej.2
T-P-2Wybór tematu i zakresu pracy przejściowej. Zdefiniowanie celu i struktury pracy. Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały i podrozdziały.2
T-P-3Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań.3
T-P-4Wariantowanie uzyskanych wyników według różnych scenariuszy. Analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem różnych narzędzi.2
T-P-5Analiza teoretycznych i praktycznych części prac przejściowych. Przekazanie uwag dotyczących analizy. Dostosowanie prac do uwag.3
T-P-6Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przygotowanie pracy przejściowej oraz prezentacji multimedialnej.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Studium przypadku
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów wykonanych prac, w tym analiz wyników badań.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanej pracy przejściowej i jej prezentacji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C16_W01
Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą techniki pisania prac oraz ich prezentowania.
LO_2A_W11, LO_2A_W10, LO_2A_W13C-3, C-1T-P-2, T-P-3, T-P-6M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C16_U01
Student potrafi przy pisaniu pracy analizować literaturę, dokonywać doboru właściwych źródeł, określać cel, rozwiązywać zdefiniowany problem oraz formułować wnioski stosując właściwe metody i narzędzia.
LO_2A_U04, LO_2A_U01, LO_2A_U06, LO_2A_U12C-2T-P-3, T-P-4M-1, M-3, M-2S-1
LO_2A_C16_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację multimedialną dotyczącą rozwiązania zdefiniowanego problemu oraz prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
LO_2A_U01, LO_2A_U14C-3T-P-6M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C16_K01
Student jest zdolny do rozwiązywania problemów badawczych, dokonywania ich opisu, prezentowania własnych osiągnięć oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
LO_2A_K01C-1, C-3T-P-6, T-P-3M-3, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C16_W01
Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą techniki pisania prac oraz ich prezentowania.
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie techniki pisania i prezentowania prac przejściowych.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
4,0Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
4,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C16_U01
Student potrafi przy pisaniu pracy analizować literaturę, dokonywać doboru właściwych źródeł, określać cel, rozwiązywać zdefiniowany problem oraz formułować wnioski stosując właściwe metody i narzędzia.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób analizować literatury, dokonywać doboru źródeł i realizować innych czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student potrafi w sposób elementarny analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student potrafi w sposób podstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student potrafi w sposób ponadpodstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student potrafi w sposób pogłębiony analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
LO_2A_C16_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację multimedialną dotyczącą rozwiązania zdefiniowanego problemu oraz prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
2,0Student nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej i prowadzić dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
3,0Student potrafi w sposób elementarny przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
3,5Student potrafi w sposób podstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
4,0Student potrafi w sposób ponadpodstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
4,5Student potrafi w sposób pogłębiony przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C16_K01
Student jest zdolny do rozwiązywania problemów badawczych, dokonywania ich opisu, prezentowania własnych osiągnięć oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania najprostszych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
3,0Student jest zdolny w stopniu elementarnym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
3,5Student jest zdolny w stopniu podstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
4,0Student jest zdolny w stopniu ponadpodstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
4,5Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
5,0Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania złożonych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.

Literatura podstawowa

  1. Kwaśniewska, Krystyna, Jak pisać prace dyplomowe? : (wskazówki praktyczne), Wydawnictwo KPSW, Bydgoszcz, 2015
  2. Zenderowski, Radosław, Praca magisterska : jak pisać i obronić? : wskazówki metodologiczne, CeDeWu, Warszawa, 2005
  3. Wojcik, Krystyna, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2015

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zakres i cel przedmiotu. Wymagania i harmonogram opracowania pracy przejściowej. Rodzaje prac przejściowych. Zapoznanie się z narzędziami wykorzystywanymi do napisania pracy przejściowej.2
T-P-2Wybór tematu i zakresu pracy przejściowej. Zdefiniowanie celu i struktury pracy. Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały i podrozdziały.2
T-P-3Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań.3
T-P-4Wariantowanie uzyskanych wyników według różnych scenariuszy. Analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem różnych narzędzi.2
T-P-5Analiza teoretycznych i praktycznych części prac przejściowych. Przekazanie uwag dotyczących analizy. Dostosowanie prac do uwag.3
T-P-6Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy.3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przygotowanie pracy przejściowej oraz prezentacji multimedialnej.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C16_W01Student posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą techniki pisania prac oraz ich prezentowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W11ma wiedzę niezbędną do inicjowania, przygotowania i prowadzenia badań naukowych, także zapewniającą właściwą organizację pracy badawczej lub projektowej w obszarze zagadnień powiązanych z logistyką
LO_2A_W10ma wiedzę z zakresu kierunków i tendencji rozwojowych w logistyce oraz głównych osiągnięć w dziedzinie nauk i dyscyplin naukowych związanych z funkcjonowaniem logistyki
LO_2A_W13ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności zaprezentowania osiągniętych wyników z wykorzystaniem technik multimedialnych.
C-1Nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu badawczego.
Treści programoweT-P-2Wybór tematu i zakresu pracy przejściowej. Zdefiniowanie celu i struktury pracy. Układ pracy – zawartość poszczególnych części pracy, podział na rozdziały i podrozdziały.
T-P-3Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań.
T-P-6Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanej pracy przejściowej i jej prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie techniki pisania i prezentowania prac przejściowych.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
4,0Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
4,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę z zakresu pisania i prezentowania prac przejściowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C16_U01Student potrafi przy pisaniu pracy analizować literaturę, dokonywać doboru właściwych źródeł, określać cel, rozwiązywać zdefiniowany problem oraz formułować wnioski stosując właściwe metody i narzędzia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U04potrafi planować i przeprowadzać badania i eksperymenty obejmujące obszar problematyki logistycznej, dokonywać pomiarów i symulacji komputerowych, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
LO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
LO_2A_U06potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym: środowiskowe, ekonomiczne, prawne, etyczne, umie systematyzować uzyskaną wiedzę; stosuje zasady bhp i higieny pracy, ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym
LO_2A_U12potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z zagadnieniami technik i technologii logistycznych
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji prac badawczych oraz pisemnego opracowania zagadnienia.
Treści programoweT-P-3Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań.
T-P-4Wariantowanie uzyskanych wyników według różnych scenariuszy. Analiza uzyskanych rezultatów z wykorzystaniem różnych narzędzi.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Studium przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów wykonanych prac, w tym analiz wyników badań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób analizować literatury, dokonywać doboru źródeł i realizować innych czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student potrafi w sposób elementarny analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student potrafi w sposób podstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student potrafi w sposób ponadpodstawowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student potrafi w sposób pogłębiony analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy analizować literaturę, dokonywać doboru źródeł i realizować inne czynności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C16_U02Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację multimedialną dotyczącą rozwiązania zdefiniowanego problemu oraz prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
LO_2A_U14potrafi komunikować się zarówno z osobami ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego, rozpowszechniać wiedzę, brać udział i prowadzić debatę, odbierać i tworzyć wypowiedzi i krótkie doniesienia naukowe, w tym w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności zaprezentowania osiągniętych wyników z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Treści programoweT-P-6Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanej pracy przejściowej i jej prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej i prowadzić dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
3,0Student potrafi w sposób elementarny przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
3,5Student potrafi w sposób podstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
4,0Student potrafi w sposób ponadpodstawowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
4,5Student potrafi w sposób pogłębiony przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
5,0Student potrafi w sposób kompleksowy przygotować prezentację multimedialną i prowadzić dyskusję o charakterze naukowo-technicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C16_K01Student jest zdolny do rozwiązywania problemów badawczych, dokonywania ich opisu, prezentowania własnych osiągnięć oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K01potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę, pozyskiwane informacje oraz kierunki podejmowanych działań z zakresu logistyki
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu badawczego.
C-3Nabycie umiejętności zaprezentowania osiągniętych wyników z wykorzystaniem technik multimedialnych.
Treści programoweT-P-6Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych. Opracowanie sprawozdań z badań. Prezentacja podsumowująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy.
T-P-3Pozyskiwanie informacji i ocena aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej. Sposoby analizy pozyskanych rezultatów. Techniczna strona przygotowania i realizacji badań.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanej pracy przejściowej i jej prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania najprostszych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
3,0Student jest zdolny w stopniu elementarnym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
3,5Student jest zdolny w stopniu podstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
4,0Student jest zdolny w stopniu ponadpodstawowym do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
4,5Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.
5,0Student jest w pełni zdolny do rozwiązywania złożonych problemów badawczych oraz prowadzenia dyskursu o charakterze naukowo-technicznym.