Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Monitoring w chłodnictwie i klimatyzacji:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | Przedmiot obieralny 1 | ||
| Przedmiot | Monitoring w chłodnictwie i klimatyzacji | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
| Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawy chłodnictwa |
| W-2 | Fizyka |
| W-3 | Elektrotechnika |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Znajomość współczesnych metod i narzędzi do tworzenia systemów wizualizacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Tworzenie koncepcji elementów systemu monitoringu wybranej instalacji | 14 |
| T-A-2 | Zaliczenie | 1 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Podstawy miernictwa – metody pomiarów, błędy pomiarowe | 4 |
| T-W-2 | Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu | 6 |
| T-W-3 | Przetworniki analogowo/cyfrowe | 2 |
| T-W-4 | Zakłócenia w obwodach pomiarowych | 3 |
| T-W-5 | Systemy monitoringu i wizualizacji | 10 |
| T-W-6 | Aspekty bezpieczeństwa w systemach monitoringu | 2 |
| T-W-7 | Dynamika czujników pomiarowych | 3 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-A-2 | Praca własna | 6 |
| A-A-3 | Poszukiwanie informacji | 4 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
| A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 3 |
| A-W-3 | Udział w egzaminie | 2 |
| 35 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | metoda podająca - wykład informacyjny |
| M-2 | metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna |
| M-3 | metoda programowana - z użyciem komputera |
| M-4 | metoda praktyczna - symulacja |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin końcowy |
| S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_O01-6_W01 Zna wspólczesne metody projektowani i tworzenia systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | O_2A_W07, O_2A_W18 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_O01-6_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu wybranego procesu w chłodnictwie lub klimatyzacji oraz wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | O_2A_U11, O_2A_U22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_O01-6_K01 Ma świadomość potrzeby oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | O_2A_K05, O_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_O01-6_W01 Zna wspólczesne metody projektowani i tworzenia systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | 2,0 | nie zna metod pomiarów oraz tworzenia systemów monitoringu |
| 3,0 | zna podstawowe metody pomiarów oraz tworzenia systemów monitoringu | |
| 3,5 | wiedza na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
| 4,0 | dobrze orientuje się w metodach pomiarów oraz wspólczesnych systemach monitoringu i narzędziach do tworzenia takich systemów | |
| 4,5 | wiedza na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
| 5,0 | dobrze orientuje się w metodach pomiarów oraz wspólczesnych systemach monitoringu i narzędziach do tworzenia takich systemów |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_O01-6_U01 Potrafi sformułować wstępne wymagania dla systemu monitorigu wybranego procesu w chłodnictwie lub klimatyzacji oraz wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu | 2,0 | nie potrafi sformuować podstawowych zadań dla systemu monitoringu w wybranym systemie chłodnictwa lub klimatyzacji |
| 3,0 | potrafi sformuować podstawowe zadania dla systemu monitoringu w wybranym systemie chłodnictwa lub klimatyzacji oraz pobieżnie orientuje się w narzędziach do realizacji tego rodzaju systemów | |
| 3,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
| 4,0 | potrafi w pełni sformuować zadania dla systemu monitoringu w wybranym systemie chłodnictwa lub klimatyzacji oraz jest w stanie wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu, popełnia nieznaczne błędy we wspomnianej tematyce | |
| 4,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
| 5,0 | potrafi w pełni sformuować zadania dla systemu monitoringu w wybranym systemie chłodnictwa lub klimatyzacji oraz jest w stanie wybrać odpowiednie narzędzie do realizacji takiego systemu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_O01-6_K01 Ma świadomość potrzeby oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | 2,0 | nie ma świadomości potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji |
| 3,0 | ma pobieżną świadomość potrzeb oraz korzyści ze stosowania systemów monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji | |
| 3,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 | |
| 4,0 | ma pełną świadomość celów oraz użyteczności stosowania monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji, posiada niewielkie luki w wiedzy | |
| 4,5 | kompetencje na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0 | |
| 5,0 | ma pełną świadomość celów oraz użyteczności stosowania monitoringu w chłodnictwie i klimatyzacji |
Literatura podstawowa
- Kabza Z., Kostryko K., Zator S., Łobzowski A., Szkolnikowski W., Regulacja mikroklimatu pomieszczenia, Agenda Wydawnicza PAK, Warszawa, 2005
- Kostryko K., Okołowicz-Grabowska B., Pomiary i regulacja wilgotności w pomieszczeniach, Arkady, Warszawa, 1977
Literatura dodatkowa
- Wurstin D., Regulacja urządzeń ogrzewczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, Arkady, Warszawa, 1978