| Pole | KOD | Znaczenie kodu |
|---|
| Zamierzone efekty uczenia się | O_2A_O02-4_U01 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zadania w zakresie projektowania, budowy i eksploatacji pojazdów głębinowych. |
|---|
| Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U05 | potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników |
|---|
| O_2A_U23 | potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów i obiektów technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania |
| O_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik |
| O_2A_U17 | potrafi określić parametry eksploatacyjne jednostek pływających oraz dokonać oceny zachowania się obiektów pływających w określonych warunkach zewnętrznych, jak i wpływu otoczenia na obiekty oceanotechniczne |
| O_2A_U12 | potrafi oszacować koszty procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji czy remontu obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również koszty inwestycyjne |
| O_2A_U14 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązania zadanego problemu inżynierskiego związanego z zagadnieniami oceanotechniki z uwzględnieniem podejścia systemowego |
| O_2A_U09 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
| O_2A_U18 | potrafi zaprojektować procesy produkcyjne oraz procesy technologiczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
| O_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki
potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
| O_2A_U13 | potrafi dokonać analizy budowy i funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych obiektów oceanotechnicznych oraz ich elementów, jak również zaproponować możliwości ich ulepszenia lub modyfikacji |
| O_2A_U22 | potrafi zaprojektować urządzenia i systemy zabezpieczeń obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
| O_2A_U07 | potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia |
| O_2A_U11 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) |
| O_2A_U25 | potrafi zaprojektować złożony element, układ, system, proces, urządzenie czy obiekt oceanotechniczny z uwzględnieniem zadanej specyfikacji i aspektów pozatechnicznych oraz w dostępny sposób zrealizować ten projekt – co najmniej w części – wykorzystując właściwe metody, techniki i narzędzia, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
| O_2A_U08 | potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny czy obiektu oceanotechnicznego z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji |
| O_2A_U16 | posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
| O_2A_U20 | potrafi zaprojektować urządzenia i systemy energetyczne obiektów oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych |
| O_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji |
| Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość projektowania, budowy i eksploatacji zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. |
|---|
| Treści programowe | T-W-1 | Historia rozwoju pojazdów głębinowych. Klasyfikacja i zastosowanie pojazdów. Projektowanie i budowa zdalnie sterowanych pojazdów typu ROV. Konfiguracja systemów pojazdów. Wyposażenie pojazdów. Budowa systemów energetycznych. Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem. Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów. Uwarunkowania eksploatacyjne. |
|---|
| T-A-1 | Identyfikacja pojazdów głębinowych. Analiza technologii prac podwodnych. Wyposażenie podstawowe i opcjonalne pojazdu głębinowego uwarunkowane zakresem badań. Analiza uwarunkowań prowadzenia badań w warunkach rzeczywistych i poligonowych. Przygotowanie pojazdu do badań. Przygotowanie wyposażenia podstawowego i opcjonalnego. Serwisowanie pojazdu. |
| Metody nauczania | M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
|---|
| M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
| M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry. |
| Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - ćwiczenia |
|---|
| S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
| S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady |
| Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
|---|
| 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów. |
| 3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy. |
| 3,5 | Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
| 4,0 | Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |
| 4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. |
| 5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |