Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Praca przejściowa | ||
| Specjalność | Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawy termodynamiki i wymiany ciepła |
| W-2 | Podstawy chłodnictwa i klimatyzacji |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności w projektowaniu elementów składowych urządzeń chłodniczych i pomp ciepła |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| T-P-1 | Badania projektowe i dobór wymienników ciepła stosowanych w chłodnictwie (skraplacz, parownik-chłodnica wody lub chłodnica powietrza). | 6 |
| T-P-2 | Projektowanie i analiza pracy instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. | 6 |
| T-P-3 | Analiza systemów odszraniania. | 4 |
| T-P-4 | Projektowanie i analiza pracy systemów sterowania instalacją chłodniczą i klimatyzacyjną. | 10 |
| T-P-5 | Algorytym blokowy sterowania pracą chłodnic, spreżarki, klimatyzatora. | 4 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 30 |
| A-P-2 | Studiowanie literatury | 9 |
| A-P-3 | Wykonanie projektu | 10 |
| A-P-4 | Zaliczenie projektów | 1 |
| 50 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Metoda praktyczna/ Metoda projektów |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej wykonanie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_D3-09_W01 Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości. | O_2A_W05 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_W02 Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych. | O_2A_W10 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_W03 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych | O_2A_W17 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_D3-09_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | O_2A_U01 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | O_2A_U02 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | O_2A_U03 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | O_2A_U04 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | O_2A_U05 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, | O_2A_U08 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach oceanotechnicznych. | O_2A_U10 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U08 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | O_2A_U11 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | O_2A_U21 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U10 Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania | O_2A_U23 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_U11 Potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych i klimatyzacyjnych. | O_2A_U24 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| O_2A_D3-09_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | O_2A_K02 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | O_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | O_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | O_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
| O_2A_D3-09_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | O_2A_K06 | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-4, T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_D3-09_W01 Posiada podstawową wiedzę dotycząca eksploatacji urządzeń chłodniczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w warunkach morskich; zna sposoby wydłużenia ich trwałości. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_W02 Posiada wiedzę o algorytmach, modelach oraz metodach informatycznych wykorzystywanych w zakresie projektowania urządzeń chłodniczych, klimatzacyjnych i wentylacyjnych. Zna narzędzia do projektowaniai symulacji tych systemów w obiektach ocenaotechnicznych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_W03 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie instalacji chłodniczych, pomp ciepła, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_D3-09_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie urządzeń chłodniczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych stosowanych w oceanotechnice, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U03 Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U04 Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U05 Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U06 Potrafi opracować specyfikację projektową elementu, układu, systemu, procesu, maszyny z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, z uwzględnieniem wszelkich aspektów pozatechnicznych, takich jak np. wpływ na środowisko naturalne, zgodność z przepisami prawa czy opłacalność inwestycji z chłodnictwa, klimatyzacji i wentylacji w obiektach oceanotechnicznych, | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U07 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach oceanotechnicznych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U08 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji w oceanotechnice, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U09 Potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U10 Potrafi ocenić wpływ właściwej eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w obiektach technicznych na ich niezawodność i wydłużenie cyklu życia oraz bezpieczeństwo użytkowania | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. | |
| O_2A_D3-09_U11 Potrafi przeprowadzić analizę termodynamiczną procesów cieplnych, wykonać model cieplny procesu i wykonać obliczenia inżynierskie dotyczące procesów cieplnych i klimatyzacyjnych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć | |
| 3,5 | Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia. | |
| 4,0 | Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia. | |
| 4,5 | Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego systemu. | |
| 5,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| O_2A_D3-09_K01 Ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska | 2,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
| 3,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych | |
| 3,5 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | tudent wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
| O_2A_D3-09_K02 Potrafi współpracować i realizować zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków | 2,0 | Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego systemu. |
| 3,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych | |
| 3,5 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
| O_2A_D3-09_K03 Rozumie konieczność działań zespołowych i potrafi brać odpowiedzialność za wyniki wspólnych działań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
| O_2A_D3-09_K04 Potrafi dokonać analizy zadań przydzielonych do realizacji, określając odpowiednie priorytety pozwalające na możliwie efektywne wykonanie tych zadań | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
| O_2A_D3-09_K05 Ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Gutkowski M., Wybrane zagadnienia obliczeniowe, Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1972
- Kąkol M., Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja w jednostkach morskich, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1982
- Maczek K., Schnotale J., Skrzyniowska D., Sikorska-Bączek R., Uzdatnianie powietrza w inżynierii środowiska dla celów wentylacji i klimatyzacji, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2010
- Malicki M., Wentylacja i klimatyzacja, PWN, Warszawa, 1974
- Piotrowski I., Okrętowe urządzenia chłodnicze, WSM, Gdynia, 1994
- Recnagel, Sprenger, Schramek, Kompendium wiedzy: Ogrzewnictwo i klimatyzacja, ciepła woda, chłodnictwo, Omni Scala, Wrocław, 2008
- Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Gdynia, 2005
- Zakrzewski B., Obliczenia obiegów chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1987