Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów
Sylabus przedmiotu Instalacje ogólnookrętowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Instalacje ogólnookrętowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólna na temat budowy i eksploatacji obiektów oceanotechnicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność identyfikacji obiektów oceanotechnicznych na podstawie wybranych obiektów, analizy aktów prawnych oraz umiejętność tworzenia podstawowych systemów i instalacji ogólnookrętowych i gwarantujacych bezpieczną eksploatację obiektów oceanotechnicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie studenta z rzeczywistymi elementami, instalacjami i systemami ogólnookrętowymi, ich budowa i strukturą materiałową oraz charakterystyką mediów i ich zanieczyszczeń. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje, nazewnictwo, symbolika uzywane w projektowqniu i eksploatacji nstalacji ogólnookrętowych Podstawowe elementy i urządzenia występujące w instalacjach; instalacje bezpieczeństwa statku: zęzowa, balastowa, wyrównywania przechyłów; Instalacje związane z zadaniami eksploatacyjnymi statków: balastowa , obsługi zbiorników zbiornikowców: ładunkowe, gazów obojętnych, mycia zbiorników; instalacje specjalne na obiektach do pozyskiwania zasobów morskich; Instalacje bytowe: zaopatrzenia wodnego, sanitarna odpływowa, ścieków pokładowych, centralnego ogrzewania; Instalacje dezaktywacyjne i likwidacji odpadów | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie instrukcji | 3 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie zajęć laboratoryjnych | 7 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i instrukcji | 14 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczanie przedmiotu | 6 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formujaca |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_C06_W01 Ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, zna podstawowe definicje, nazewnictwo, symbole, posiada wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych, ma wiedzę na temat metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości i zabezpieczenia antykorozyjnego | O_1A_W17, O_1A_W18 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_C06_U01 Potrafi pozyskiwać i weryfikować wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, potrafi uzywać podstawowych definicji, nazewnictwa, symboli przy opisie i projektowaniu instalacji ogólnookrętowych, potrafi stosować zdobytą wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych do opisu i projektowania nstalacji ogólnookrętowych, potrafi dobierać metody i dokonywać optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz dokonywać analizy ich wytrzymałości i zabezpieczać je antykorozyjnie | O_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_C06_K01 Student potrafi identyfikować obiekty oceanotechniczne, ma świadomość konieczności zagwarantowania zależności prawidłowego przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w instalacjach niezbędnych do bezpiecznej eksploatacj obiektów oceanotechnicznych, potrafi wykonywać zadania w biurach konstrukcyjnych i zakładach produkcyjnych zajmujacych się projektowaniem lub produkcją obiektów oceanotechnicznych. | O_1A_K01, O_1A_K04, O_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_C06_W01 Ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, zna podstawowe definicje, nazewnictwo, symbole, posiada wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych, ma wiedzę na temat metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości i zabezpieczenia antykorozyjnego | 2,0 | Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy | |
4,0 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy | |
4,5 | Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru | |
5,0 | Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_C06_U01 Potrafi pozyskiwać i weryfikować wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, instalacji niezbędnych w eksploatacji obiektów oceanotechnicznych, potrafi uzywać podstawowych definicji, nazewnictwa, symboli przy opisie i projektowaniu instalacji ogólnookrętowych, potrafi stosować zdobytą wiedzę na temat procesów fizycznych i chemicznych przebiegających w instalacjach okrętowych do opisu i projektowania nstalacji ogólnookrętowych, potrafi dobierać metody i dokonywać optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz dokonywać analizy ich wytrzymałości i zabezpieczać je antykorozyjnie | 2,0 | Student nie ma dostatecznej wiedzy lub posiada wiedzę obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi, nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną znaczną iloscią błędów merytorycznych, nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu wiedzy | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz obarczoną niewielką ilością błędów merytorycznych, rozumie podstawe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy | |
4,0 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu obarczoną sporadycznymi błędami merytorycznymi, rozumie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie pojęcia i definicje z obszaru danego efektu wiedzy | |
4,5 | Student ma obszerną wiedzę wymaganyą dla przedstawienia problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru | |
5,0 | Student ma obszerną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, Nie popełnia błędów merytorycznych, rozumie i interpretuje ze zrozumieniem pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz użyć w w innych obszarach wiedzy. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_C06_K01 Student potrafi identyfikować obiekty oceanotechniczne, ma świadomość konieczności zagwarantowania zależności prawidłowego przebiegu procesów fizycznych i chemicznych w instalacjach niezbędnych do bezpiecznej eksploatacj obiektów oceanotechnicznych, potrafi wykonywać zadania w biurach konstrukcyjnych i zakładach produkcyjnych zajmujacych się projektowaniem lub produkcją obiektów oceanotechnicznych. | 2,0 | Student nie potrafi identyfikować zagrożeń, nie ma świadomości związanych z zagrożeniami konsekwencji, nie potrafi wykonywać zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma słabą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym identyfikować zagrożenia, ma podstawową świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać podstawowe zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym identyfikować zagrożenia, posiada dobrą świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać większość zadań w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym identyfikować zagrożenia, ma świadomość związanych z zagrożeniami konsekwencji, potrafi wykonywać zadania w strukturach administracji i organizacjach zajmujących się inzynierią bezpieczeństwa. Potrafi analizować istniejace systemy bezpieczeństwa i dokonać oceny. |
Literatura podstawowa
- Więckiewicz Wojciech, Instalacje kadłubowe statków morskich, Wyd. WSM, Gdynia, 2001
- Szarejko Janusz, Poradnik instalatora rurociągów okrętowych, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1985