Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów

Sylabus przedmiotu Technologia w produkcji stoczniowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia w produkcji stoczniowej
Specjalność Projektowanie i budowa okrętów
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW6 30 1,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości i umiejętności z nauki o materiałach oraz technik wytwarzania.
W-2Podstawowe wiadomości i umiejętności z wytrzymałości materiałów oraz konstrukcji okrętów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami technologii wykorzystywanych w produkcji stoczniowej.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu technologicznego produkcji wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie technologii stoczniowych procesów produkcyjnych wybranych rejonów konstrukcji kadłuba statku.28
T-P-2Zaliczenie formy zajęć.2
30
wykłady
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na technologie w procesach stoczniowych.2
T-W-2Klasyfikacja konstrukcyjno - technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków oraz obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Charakterystyka stoczni, struktura wydziałów produkcyjnych. Oprzyrządowanie wykorzystywane w produkcji stoczniowej, jej mechanizacja, automatyzacja, robotyzacja oraz tendencje rozwojowe.2
T-W-4Dokumentacja technologiczna stoczniowych procesów produkcyjnych.2
T-W-5Obróbka wstępna i właściwa materiałów wykorzystywanych w procesach stoczniowych. Prefabrykacja wstępna.6
T-W-6Prefabrykacja sekcji płaskich oraz przestrzennych. Montaż kadłuba statku na pochylni. Kontrola jakości wymiarowej.8
T-W-7Transport w stoczniowych procesach produkcyjnych.2
T-W-8Metody wodowania statków oraz charakterystyka prac wyposażeniowych kadłuba.4
T-W-9Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne. Integracja stoczniowych procesów technologicznych budowy i wyposażania.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna nad zadaniami projektowymi.7
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia.1
38
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.3
A-W-4Udział w egzaminie.2
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-09_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych.
O_1A_W11, O_1A_W19C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-09_U02
potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
O_1A_U07, O_1A_U08, O_1A_U10, O_1A_U13C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6M-3, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D1-09_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
O_1A_K02, O_1A_K04, O_1A_K05, O_1A_K06, O_1A_K07, O_1A_K08C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-09_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstaw technologii w procesach stoczniowych.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-09_U02
potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
2,0Student nie potrafi zaprojektować technologii procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
3,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie średnim.i.
4,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D1-09_K01
ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.

Literatura podstawowa

  1. Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  2. Doerffer J., Technologia Wyposażenia Kadłuba Okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1975
  3. Doerffer J., Technologia remontu kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1966
  4. Doerffer J., Organizacja produkcji w stoczni, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  5. Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995, 2
  6. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002, II
  7. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 1999
  8. Szarejko J., Rusztowania robocze w budownictwie okrętowym, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1985

Literatura dodatkowa

  1. Jakubiec M., Lesiński K., Czajkowski H., Technologia konstrukcji spawanych, WNT, Warszawa, 1980
  2. Augustyn J., Śledziewski E., Technologiczność stalowych konstrukcji spawanych, Arkady, Warszawa, 1974
  3. Weriurski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Gdańsk, 1977
  4. Żurowski A., Pomiary geodezyjne w budownictwie morskim, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1980
  5. Szarejko J., Poradnik ślusarza okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983
  6. Wiebeck E., Technologie des Schiffskorperbaus, Technik, Berlin, 1980
  7. Journal of Ship Production and Design
  8. Przegląd Spawalnictwa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie technologii stoczniowych procesów produkcyjnych wybranych rejonów konstrukcji kadłuba statku.28
T-P-2Zaliczenie formy zajęć.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na technologie w procesach stoczniowych.2
T-W-2Klasyfikacja konstrukcyjno - technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków oraz obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Charakterystyka stoczni, struktura wydziałów produkcyjnych. Oprzyrządowanie wykorzystywane w produkcji stoczniowej, jej mechanizacja, automatyzacja, robotyzacja oraz tendencje rozwojowe.2
T-W-4Dokumentacja technologiczna stoczniowych procesów produkcyjnych.2
T-W-5Obróbka wstępna i właściwa materiałów wykorzystywanych w procesach stoczniowych. Prefabrykacja wstępna.6
T-W-6Prefabrykacja sekcji płaskich oraz przestrzennych. Montaż kadłuba statku na pochylni. Kontrola jakości wymiarowej.8
T-W-7Transport w stoczniowych procesach produkcyjnych.2
T-W-8Metody wodowania statków oraz charakterystyka prac wyposażeniowych kadłuba.4
T-W-9Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne. Integracja stoczniowych procesów technologicznych budowy i wyposażania.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna nad zadaniami projektowymi.7
A-P-3Przygotowanie się do zaliczenia.1
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.3
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć.3
A-W-4Udział w egzaminie.2
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-09_W01ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W11ma wiedzę o różnych rodzajach technik wytwarzania, zakresie ich stosowania, organizacji w procesach produkcyjnych, związanych z nimi zagrożeniami dla człowieka i środowiska, aktualnymi kierunkami rozwoju
O_1A_W19ma wiedzę w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych, planowania i organizacji procesów produkcji, zaopatrzenia, technologiczności produktu, pracy przedsiębiorstw produkcyjnych z branży morskiej, w tym stoczni i ich kooperantów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami technologii wykorzystywanych w produkcji stoczniowej.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu technologicznego produkcji wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-P-1Projektowanie technologii stoczniowych procesów produkcyjnych wybranych rejonów konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na technologie w procesach stoczniowych.
T-W-2Klasyfikacja konstrukcyjno - technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Charakterystyka stoczni, struktura wydziałów produkcyjnych. Oprzyrządowanie wykorzystywane w produkcji stoczniowej, jej mechanizacja, automatyzacja, robotyzacja oraz tendencje rozwojowe.
T-W-4Dokumentacja technologiczna stoczniowych procesów produkcyjnych.
T-W-5Obróbka wstępna i właściwa materiałów wykorzystywanych w procesach stoczniowych. Prefabrykacja wstępna.
T-W-7Transport w stoczniowych procesach produkcyjnych.
T-W-8Metody wodowania statków oraz charakterystyka prac wyposażeniowych kadłuba.
T-W-9Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne. Integracja stoczniowych procesów technologicznych budowy i wyposażania.
T-W-6Prefabrykacja sekcji płaskich oraz przestrzennych. Montaż kadłuba statku na pochylni. Kontrola jakości wymiarowej.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstaw technologii w procesach stoczniowych.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie podstawowym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie średnim.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technologii wykorzystywanych w stoczniowych procesach produkcyjnych do budowy obiektów oceanotechnicznych na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-09_U02potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
O_1A_U08ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii
O_1A_U10potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu
O_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami technologii wykorzystywanych w produkcji stoczniowej.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu technologicznego produkcji wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-P-1Projektowanie technologii stoczniowych procesów produkcyjnych wybranych rejonów konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na technologie w procesach stoczniowych.
T-W-2Klasyfikacja konstrukcyjno - technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Charakterystyka stoczni, struktura wydziałów produkcyjnych. Oprzyrządowanie wykorzystywane w produkcji stoczniowej, jej mechanizacja, automatyzacja, robotyzacja oraz tendencje rozwojowe.
T-W-4Dokumentacja technologiczna stoczniowych procesów produkcyjnych.
T-W-5Obróbka wstępna i właściwa materiałów wykorzystywanych w procesach stoczniowych. Prefabrykacja wstępna.
T-W-7Transport w stoczniowych procesach produkcyjnych.
T-W-8Metody wodowania statków oraz charakterystyka prac wyposażeniowych kadłuba.
T-W-9Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne. Integracja stoczniowych procesów technologicznych budowy i wyposażania.
T-W-6Prefabrykacja sekcji płaskich oraz przestrzennych. Montaż kadłuba statku na pochylni. Kontrola jakości wymiarowej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: metoda projektów.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować technologii procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
3,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie podstawowym.
3,5Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie średnim.i.
4,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie dobrym.
4,5Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie średniozaawansowanym.
5,0Student potrafi zaprojektować technologię procesu produkcyjnego wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku na poziomie zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D1-09_K01ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
O_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
O_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - m.in. poprzez środki masowego przekazu - informacji i opinii dotyczących osiągnięć oceanotechniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami technologii wykorzystywanych w produkcji stoczniowej.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu technologicznego produkcji wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku.
Treści programoweT-P-1Projektowanie technologii stoczniowych procesów produkcyjnych wybranych rejonów konstrukcji kadłuba statku.
T-W-1Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Rozwój struktury obiektów oceanotechnicznych i jej wpływ na technologie w procesach stoczniowych.
T-W-2Klasyfikacja konstrukcyjno - technologiczna jednostek montażowych. Podstawowe metody budowy statków oraz obiektów oceanotechnicznych.
T-W-3Charakterystyka stoczni, struktura wydziałów produkcyjnych. Oprzyrządowanie wykorzystywane w produkcji stoczniowej, jej mechanizacja, automatyzacja, robotyzacja oraz tendencje rozwojowe.
T-W-4Dokumentacja technologiczna stoczniowych procesów produkcyjnych.
T-W-5Obróbka wstępna i właściwa materiałów wykorzystywanych w procesach stoczniowych. Prefabrykacja wstępna.
T-W-7Transport w stoczniowych procesach produkcyjnych.
T-W-8Metody wodowania statków oraz charakterystyka prac wyposażeniowych kadłuba.
T-W-9Technologiczność konstrukcji, kryteria technologiczno-ekonomiczne. Integracja stoczniowych procesów technologicznych budowy i wyposażania.
T-W-6Prefabrykacja sekcji płaskich oraz przestrzennych. Montaż kadłuba statku na pochylni. Kontrola jakości wymiarowej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: metoda projektów.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób.