Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie procesów technologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie procesów technologicznych | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa okrętów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego oraz podstaw oceanotechniki. |
W-2 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z konstrukcji okrętów 1 oraz konstrukcji okrętów 2. |
W-3 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z technologii w produkcji stoczniowej oraz komputerowego wspomagania projektowania konstrukcji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania. |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeszkolenie BHP - stanowiskowe | 1 |
T-L-2 | Wykonywanie dokumentacji technicznej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku. | 13 |
T-L-3 | Modelowanie sekcji przestrzennej wybranego rejonu konstrukcji kadłuba statku. | 14 |
T-L-4 | Zaliczenie formy zajęć. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje oraz pojęcia stosowane w tej dziedzinie techniki. Podstawy systemów: CAD, CAM, CIM. | 1 |
T-W-2 | Istota i zakres wprowadzenia komputerowego wspomagania procesów technologicznych do produkcji kadłubów okrętowych oraz obiektów oceanotechnicznych. | 1 |
T-W-3 | Możliwości wykorzystania komputerowych systemów i programów do projektowania i wspomagania procesów wytwarzania konstrukcji wielkogabarytowych. | 3 |
T-W-4 | Dokumentacja techniczna konstrukcji okrętowych oraz zmiany w procesach projektowo-wytwórczych związane z wprowadzeniem systemów CAM. | 2 |
T-W-5 | Charakterystyka podstawowych systemów CAD/CAM/CIM oraz ich zastosowanie w okrętownictwie. | 5 |
T-W-6 | Podstawy oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy kadłubów statków. | 1 |
T-W-7 | Kierunki rozwoju komputerowego wspomagania procesów technologicznych. | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Opracowywanie sprawozdań. | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 4 |
42 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 18 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D1-15_W01 ma wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania. | O_1A_W09, O_1A_W22 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D1-15_U01 potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba. | O_1A_U02, O_1A_U04, O_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D1-15_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | O_1A_K01, O_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D1-15_W01 ma wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średnim. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie wykonywania dokumentacji technicznej oraz modelowania konstrukcji okrętowych wspomagających procesy technologiczne wytwarzania na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D1-15_U01 potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba. | 2,0 | Student nie potrafi wykonać dokumentacji technicznej oraz zamodelować wybranego rejon konstrukcji kadłuba. |
3,0 | Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średnim. | |
4,0 | Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student potrafi wykonać dokumentację techniczną oraz zamodelować wybrany rejon konstrukcji kadłuba na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D1-15_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób. |
Literatura podstawowa
- Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
- Kłosowski P., Grabowska A., Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach, MIKOM, 2002
- Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
- Pikoń A., AutoCad 2007 for Windows, Gliwice, 2007
Literatura dodatkowa
- AVEVA, INSTRUKCJE SYSTEMU TRIBON, 2011
- Doerffer. J, Technologia Budowy Kadłuba Okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971