Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego i lądowego:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Transport | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Infrastruktura transportu wodnego i lądowego | ||
| Specjalność | Transport żywności | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość geografii gospodarczej i podstawoych zagadnień z mechaniki. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu analizy infrastruktury transportu wodnego i lądowego wykorzystywanej do przewozu żywności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Program ćwiczeń powiązany jest z problematyką wykładów. | 14 |
| T-A-2 | Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć. | 1 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Struktury łańcuchów transportu żywności. | 2 |
| T-W-2 | Węzły i ogniwa transportowe, elementy infrastruktury transportu drogowego, szynowego, morskiego. | 3 |
| T-W-3 | Infrastruktura transportu zintegrowanego: drogowo-szynowego, morsko-lądowego, powietrzno-lądowego. | 2 |
| T-W-4 | Istota punktowych elementów infrastruktury transportowej, w tym: punktów komasacji żywności, giełd towarowych, hurtowni, detalicznej dystrybucji żywności, przechowalni żywności. | 3 |
| T-W-5 | Terminale przeładunkowe żywności. | 2 |
| T-W-6 | Światowe i europejskie ciągi transportu żywności. | 2 |
| T-W-7 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
| A-A-2 | Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia. | 10 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
| A-W-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia. | 10 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie |
| M-2 | Metody problemowe / wykład problemowy |
| M-3 | Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów) |
| M-4 | Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady). |
| S-2 | Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wykorzystania infrastruktury transportu wodnego i lądowego w przewozach żywności | TR_2A_W08, TR_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_U01 Student potrafi poszukiwać informacje z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania stacjonarnych obiektów tworzących infrastrukturę tansportu wodnego i lądowego uczestniczącą w przewozach zywności | TR_2A_U01, TR_2A_U13 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej w zakresie przewozu żywności w ramach infrastruktury transportu wodnego i lądowego, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny. | TR_2A_K02, TR_2A_K03 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu funkcjonowania i wykorzystania infrastruktury transportu wodnego i lądowego w przewozach żywności | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
| 3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego | |
| 4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
| 5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_U01 Student potrafi poszukiwać informacje z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania stacjonarnych obiektów tworzących infrastrukturę tansportu wodnego i lądowego uczestniczącą w przewozach zywności | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
| 3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| TR_2A_D4-05_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie skutki działalności inżynierskiej w zakresie przewozu żywności w ramach infrastruktury transportu wodnego i lądowego, ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia. |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian., Difin, Warszawa, 2008
- Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, PWN, Warszawa, 2009
- Wojewódzka - Król K., Rozwój infrastruktury transportu, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2002
- Towpik K., Gołaszewski A., Kukulski J., Infrastruktura transportu samochodowego, OWPW, Warszawa, 2006
- Basiewicz T., Gołaszewski A., Rudziński L., Infrastruktura transportu, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
- Towpik K., Infrastruktura transportu kolejowego, Politechnika Warszawska, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Trademar, Gdynia, 2005
- Neider J., Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa, 2012