Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Zakrzewski <Boguslaw.Zakrzewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie wszystkich przedmiotów związanych z tematem pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie technik pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji |
C-2 | Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego |
C-3 | Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie transportu żywności |
C-4 | Wykształcenie u studenta umiejętności w przygotowaniu do prowadzenia podstawowych badań w chłodnictwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT | 2 |
T-S-2 | Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej. | 2 |
T-S-3 | Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe. | 2 |
T-S-4 | Metody prowadzenia badań, charakterystyka podstawowych metod badawczych w chłodnictwie. | 4 |
T-S-5 | Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych | 2 |
T-S-6 | Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. | 2 |
T-S-7 | Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami. | 16 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-S-3 | przygotowanie prezentacji | 25 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa |
M-3 | Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-12_W01 Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie transportu żywności przy użyciu różnych galęzi transportu. Student zna elementy prawa autorskiego i wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod prowadzenia badań w chłodnictwie | TR_2A_W03, TR_2A_W12, TR_2A_W13, TR_2A_W14 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-5, T-S-4, T-S-6, T-S-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-12_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie. | TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U03, TR_2A_U04, TR_2A_U05, TR_2A_U06, TR_2A_U08, TR_2A_U12, TR_2A_U20 | — | — | C-2 | T-S-4, T-S-7 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-12_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu transportu żywności. | TR_2A_K01, TR_2A_K02, TR_2A_K03, TR_2A_K08 | — | — | C-3 | T-S-7 | M-3 | S-1 |
TR_2A_D4-12_K02 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć w dziedzinie transportu żywności i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia. | TR_2A_K05, TR_2A_K06, TR_2A_K07 | — | — | C-3 | T-S-7 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-12_W01 Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie transportu żywności przy użyciu różnych galęzi transportu. Student zna elementy prawa autorskiego i wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student posiada podstawową wiedzę na temat metod prowadzenia badań w chłodnictwie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-12_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także w sposób zrozumiały przekazywać informacje techniczne, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu żywności. Student posiada podstawowe umiejętności do przygotowania i prowadzenia badań w chłodnictwie. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
5,0 | Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-12_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu transportu żywności. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
TR_2A_D4-12_K02 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć w dziedzinie transportu żywności i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Uchwała Rady Wydziału, Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT (z załącznikami) z dnia 13.09., 2009
- Burek J., Poradnik dyplomanta, Rzeszów, 2001