Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Foreign Language II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Foreign Language II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alina Doroch <Alina.Doroch@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The necessary prerequisIte for attending the course is the knowledge of English/Germany at level B2 of CEFR. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to obtain the skills to function in an academic environment using various linguistic techniqes including writing a paper, making a presentation and communicating at conferences. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Cause & effect in academic research; discussing and reporting concepts; analysis of results, discussing the meaning. | 10 |
T-LK-2 | Research & study aims; points of view; degrees of certainty; Presentation of an argument. Discussion. | 8 |
T-LK-3 | Making a presentation (expressions, video demonstrating various presentations). Presentations delivered by students as part of the course | 10 |
T-LK-4 | Research methods (useful nouns & expressions);Classification system; Connecting data & evidence; Article -writing a review. | 8 |
T-LK-5 | Describing problems (introducing, responding, solving); Comparing & contrasting (linking expressions); Technological processes & procedures. Case study – topic chosen by the students. | 10 |
T-LK-6 | Describing changes (verbs/adjectives); Evaluation & emphasis; Summary & conclusion. Writing a report from a chosen webinar on technological aspects. | 8 |
T-LK-7 | Formal and informal academic words and expressions. | 4 |
T-LK-8 | British and North American or Germany academic vocabulary. | 4 |
T-LK-9 | Testy w trakcie semestru – 3 x 2 godziny sprawdzające znajomość przerobionego materiału | 6 |
T-LK-10 | Powtórka materiału | 7 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Practical classes | 75 |
A-LK-2 | Preparation for classes | 58 |
A-LK-3 | Individual tutorials | 5 |
A-LK-4 | Preparation for exam | 12 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical classes |
M-2 | Group work |
M-3 | Presentation |
M-4 | Discussion |
M-5 | Work with text |
M-6 | Listening comprehension |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation (F) |
S-2 | Ocena formująca: Written exam (S) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04b_W01 Has the knowledge necessary to understand academic language crucial for writing academic papers, reading the papers at conferences and conducting a discourse pertainin to engineering activity. | ChEn_1A_W16 | — | — | C-1 | T-LK-6, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-8 | M-5, M-6, M-4, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04b_U01 A student is able to communicate with professionals and others employing various techniques when transferring information in English and completing an engineering task. A student is able to prepare in English a report, review and presentation using a repertoir of relevenant techniques. A student is able to improve his communication and academic skills. | ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U06, ChEn_1A_U11 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6 | M-5, M-6, M-4, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B04b_K01 A student is aware of the necessity of developing and perfecting his language competences. | ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06 | — | — | C-1 | T-LK-2, T-LK-3 | M-5, M-6, M-4, M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04b_W01 Has the knowledge necessary to understand academic language crucial for writing academic papers, reading the papers at conferences and conducting a discourse pertainin to engineering activity. | 2,0 | |
3,0 | A student knows how to write an academic paper, report and make a presentation in an adequate form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04b_U01 A student is able to communicate with professionals and others employing various techniques when transferring information in English and completing an engineering task. A student is able to prepare in English a report, review and presentation using a repertoir of relevenant techniques. A student is able to improve his communication and academic skills. | 2,0 | |
3,0 | A student is able to communicate with various entities in a verbal and written form at the B2 level of CEFR. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B04b_K01 A student is aware of the necessity of developing and perfecting his language competences. | 2,0 | |
3,0 | A student is aware of the necessity of constant learning and improving his/her linguistic and academic skills in an adequate way. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
- Sarah Lane, Instant academic skills, Cambridge University Press, 2011
- Menschen, Julia Braun-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude, 2018
- Ute Koithan, Nana Ochmann et al., Aspekte, 2018
Literatura dodatkowa
- Sarah Lane, Instant academic skills, Cambridge University Press, 2011
- Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
- E.H.Glendinning, Oxford English for Careers: Technology 1, Oxford University Press, 2007
- Nanotechnology’s big impact, https://www.acs.org/content/dam/acsorg/education/resources/highschool/chemmatters/articlesbytopic/bonding/chemmatters-oct2009-nanotech.pdf
- Environmental, health and safety aspects of nanotechnology— implications for the R&D in (small) companies, https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1016/j.stam.2006.11.020?needAccess=true
- Environmental impacts of nanotechnology and its products, https://www.asee.org/documents/sections/midwest/2011/ASEE-MIDWEST_0030_c25dbf.pdf
- Effects of nanoparticles on the environment and outdoor workplaces, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4477780/
- The global Warming debate: A case study, http://chem.ucr.edu/documents/case_study/gw_case_intro.pdf
- Scientists discover 'supramolecule' that could help reduce nuclear, agricultural waste, http://www.chemistry2011.org/news/InorganicChemistry/NuclearChemistry/Radiochemistry/ScientistsDiscoverSupramoleculeThatCouldHelpReduceNuclearAgriculturalWaste
- Journals step up plagiarism policing, https://www.nature.com/news/2010/100705/full/466167a.html
- Chemistry World, https://www.chemistryworld.com/1024.type