Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to Chemistry:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Chemistry | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Tomaszewicz <Elzbieta.Tomaszewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Grzechulska-Damszel <Joanna.Grzechulska@zut.edu.pl>, Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basic knowlege of general chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowlege of matter states and matter structure |
C-2 | Knowlege of fundamental chemical laws |
C-3 | Knowlege of properties of atoms and organic compounds |
C-4 | Knowlege of chemical reactions |
C-5 | Knowlege of equilibria |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Naming and formulas of inorganic compounds | 4 |
T-A-2 | Chemical reactions and chemical equations | 4 |
T-A-3 | Oxidation – reduction reactions | 4 |
T-A-4 | Calculations based on chemical equations. Yield of reactions | 4 |
T-A-5 | Concentrations of solutions | 4 |
T-A-6 | The stoichiometry of reactions in a solution | 4 |
T-A-7 | The electronic structure of elements and the periodic table | 4 |
T-A-8 | The equilibrium law for a chemical reaction | 4 |
T-A-9 | Acid – base equilibrium in aqueous solutions. The pH concept | 4 |
T-A-10 | Equilibria involving weak molecular acids and bases | 4 |
T-A-11 | Naming, formulas and structures of basic organic compounds | 6 |
T-A-12 | The phenomenon of isomerism of organic compounds | 3 |
T-A-13 | Chemical reactions of representative functional groups | 9 |
T-A-14 | Passing of excercises | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to chemistry. Atoms, molecules and moles | 2 |
T-W-2 | Fundamental chemical laws | 2 |
T-W-3 | Chemical reactions | 3 |
T-W-4 | Quantum theory and the electronic structure of atoms | 2 |
T-W-5 | The periodic table and some properties of the elements | 2 |
T-W-6 | Chemical bonding: general concepts | 2 |
T-W-7 | Equilibrium | 2 |
T-W-8 | States of matter | 2 |
T-W-9 | Acid – base equilibria in aqueous solutions | 2 |
T-W-10 | Chemical bonding, structures and physical properties of organic compounds | 2 |
T-W-11 | Representative organic compounds, nomenclature, structure and reactivity | 4 |
T-W-12 | An introduction to organic reactions | 2 |
T-W-13 | The position of organic chemistry in life, life science and technology | 1 |
T-W-14 | Exam | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation at classes | 60 |
A-A-2 | Preparation for classes | 60 |
A-A-3 | Solving tasks | 60 |
180 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Preparartion for exam | 30 |
A-W-3 | Literature studies | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Excercise |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing excercises |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_U01_W01 Student has theory-based knowledge within the scope of chemistry. | ChEn_1A_W03 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_U01_U01 Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of chemistry. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_U01_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of chemistry. | ChEn_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_U01_W01 Student has theory-based knowledge within the scope of chemistry. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of chemistry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_U01_U01 Student can use the acquired knowledge to solve and evaluate selected problems in the field of chemistry. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve and evaluate selected problems in the field of chemistry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_U01_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of chemistry. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of chemistry. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- C. E. Housecroft and A. G. Sharpe, Inorganic Chemistry, Pearson Education Limited, Edinburgh, UK, 2001
- P. W. Atkins, M. J. Clugston, M. J. Frazer, R. A. Y. Jones, Chemistry. Principles and applications, Longman Group UK Limited, New York, 1990
- J. E. Brady, General Chemistry. Principles and Structure, John Wiley & Sons, New York, 1990
Literatura dodatkowa
- W. W. Porterfield, Inorganic Chemistry. A Unified Approach, Academic Press Inc., London, 1993
- G. L. Miessler, D. A. Tarr, Inorganic Chemistry, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004
- G. C. Hill, J. S. Holman, Chemistry in Context, Thomson Nelson and Sons Ltd., Edinburgh, UK, 1989