Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to Chemical Technology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Chemical Technology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementary knowledge of chemistry, physics and mathematics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge about the most important compounds produced in chemical technology |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Technological nodes in the chemical industry | 2 |
T-W-2 | Introduction to polymer technology: basic definitions of polymer chemistry (polymer, types and sources of monomer extraction, difference between polymer and plastic, additives to plastics, polymer division according to different criteria, types of polyreactions, the concept of molecular weight with respect to polymers, medium types molecular weights, polydispersity and degree of polydispersity, degree of polymerization, depolymerization, degradation, destruction, formation of polymers names, classification of polymer materials) | 2 |
T-W-3 | Polymerization reactors | 2 |
T-W-4 | Industrial methods of synthesis, processing and application of polyolefins: polyethylene and polypropylene and other technologies | 5 |
T-W-5 | The most important methods of plastics processing | 4 |
T-W-6 | ammonia synthesis | 2 |
T-W-7 | Nitric acid synthesis | 2 |
T-W-8 | Sulfuric acid synthesis | 1 |
T-W-9 | Fertylisers | 4 |
T-W-10 | Metalurgy | 3 |
T-W-11 | Electrochemical engineering | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Obligatory attendance the lectures | 30 |
A-W-2 | Studing the literature | 30 |
A-W-3 | Preparation for an exam | 30 |
A-W-4 | Homeworks | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C01b_W01 Knows the most important chemical engineering processes and is able to describe the unit operations and processes. | ChEn_1A_W14, ChEn_1A_W08, ChEn_1A_W13, ChEn_1A_W15, ChEn_1A_W20 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C01b_U01 Student is able to master his competences in chemical technology by querying the modern databases, search engines, scientific papers etc. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-6, T-W-7, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C01b_K01 Student understands importance of self-learning in chemical technology in order to gain professional competences. | ChEn_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-6, T-W-7, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C01b_W01 Knows the most important chemical engineering processes and is able to describe the unit operations and processes. | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic details of production of most important chemical compounds | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C01b_U01 Student is able to master his competences in chemical technology by querying the modern databases, search engines, scientific papers etc. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to search requested data in literature | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C01b_K01 Student understands importance of self-learning in chemical technology in order to gain professional competences. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of importance of self-learning in chemical technology | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Guo, Qipeng, Polymer morphology : principles, characterization, and processing, John Wiley & Sons, 2016
- Abe Akihiro, Polymer composites : polyolefin fractionation, polymeric peptidomimetics, collagens, Springer, Berlin, 2013