Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Pracownia badań materiałów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia badań materiałów | ||
Specjalność | Nanonauki i nanotechnologie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty podstawowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studenta z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia przeprowadzone będą w celu zapoznania się z technikami i metodami badawczymi stosowanymi w nanotechnologii. Student zapoznaje się z obsługą wybranych aparatów związana z daną specjalnością. | 60 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu służacego do otrzymywania i identyfikacji nanomateriałów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach praktycznych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć praktycznych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-03_W01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów | Nano_2A_W02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-03_W02 Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | Nano_2A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-03_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania | Nano_2A_U07, Nano_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-03_U02 Wskazywanie potencjalnych zastosowań | Nano_2A_U12 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-03_U03 Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | Nano_2A_U14 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D1-03_K01 Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | Nano_2A_K02 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Nano_2A_D1-03_K02 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | Nano_2A_K03 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-03_W01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów | 2,0 | Nie potrafi wcale dobierać i,wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi dobierać ,wykorzystać nabytą wiedze i umiejetności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych uzywanych do otrzymywania nanomateriałów | |
Nano_2A_D1-03_W02 Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | 2,0 | nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera sie działanie sprzetu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-03_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania | 2,0 | nie potrafi wcale wykorzystać nabytej wiedzy i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wykorzystać nabytą wiedze i umiejetnosci do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiazan technologicznych uzywanych do otrzymywania nanostruktur jednowymarowych oraz dokonać dobrego wyboru metody ich wytwarzania | |
Nano_2A_D1-03_U02 Wskazywanie potencjalnych zastosowań | 2,0 | nie potrafi wcale wskazać potencjalnych zastosowań |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania | |
Nano_2A_D1-03_U03 Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | 2,0 | nie potrafi wcale dobierać sprzęt i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzęt i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakterystyki otrzymanego materału |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D1-03_K01 Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | 2,0 | nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafioceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturanle i na organizm człowieka | |
Nano_2A_D1-03_K02 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | 2,0 | nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
3,5 | w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
4,0 | w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
4,5 | w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | |
5,0 | w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole |
Literatura podstawowa
- nie dotyczy, nie dotyczy, 2011