Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium przeddyplomowe | ||
Specjalność | Technologia środków pomocniczych i kosmetyków | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Edyta Kucharska <edyta.makuch@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Marlena Musik <marlena.musik@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone kursy z chemii nieorganicznej, z chemii organicznej, technologii chemicznej, metod analitycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | pogłębienie wiedzy związanej z tematyką pracy, z zakresu projektowania procesu i/lub produktu |
C-2 | student posiada wiedzę dotyczącą sposobu prowadzenia badań, stosowanej aparatury i technik analitycznych oraz metod oceny procesu lub/i produktu |
C-3 | student posiada umiejętność prowadzenia badań, doboru niezbędnej aparatury i technik analitycznych do oceny procesu lub/i produktu |
C-4 | student posiada umiejętność interpretacji wyników i wyciągania wniosków |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy | 25 |
T-L-2 | Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia procesu, surowcami i technikami analitycznymi niezbędnymi do realizacji badań | 25 |
T-L-3 | Organizacja stanowiska badawczego | 15 |
T-L-4 | Przeprowadzenie badań związanych z tematyką pracy | 160 |
225 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | praca w laboratorium | 225 |
A-L-2 | zbieranie bieżącej literatury tematu oraz jej pisemne opracowanie | 8 |
A-L-3 | Opracowanie i analiza wyników przeprowadzonych badań | 8 |
241 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | analizowanie przez studenta literatury związanej z tematem i dyskusja z prowadzącym |
M-2 | bezpośrednia praca prowadzącego ze studentem w laboratorium |
M-3 | dyskusje merytoryczne ze studentem i bieżąca kontrola poprawności działania |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z analizy literatury dotyczącej tematu |
S-2 | Ocena formująca: ocena osiągnięć studenta w realizacji badań laboratoryjnych i postępu pracy |
S-3 | Ocena formująca: ocena pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych badań |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-13_W01 - student rozróżnia i charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje, operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu; - ma wiedzę dotyczącą metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i/lub oceny produktu; - ma wiedzę dotyczącą sposobów charakteryzowania procesu i/lub produktu oraz potrafi przeprowadzić niezbędne obliczenia | TCH_2A_W07, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-13_U01 student: - analizuje informacje z literatury polsko i obcojęzycznej związane z tematyką pracy i wykorzystuje do formułowania własnych zadań i doboru metod badawczych; porównuje różne rozwiązania i proponuje ich modyfikacje; - przygotowuje stanowisko badawcze; - stosuje techniki i metody analityczne niezbędne do oceny prowadzonego procesu technologicznego lub otrzymywanego produktu; - interpretuje wyniki badań i w oparciu o wyniki dobiera parametry procesu lub skład kompozycji w celu opracowania lepszych rozwiązań. | TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14 | — | — | C-1, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-13_K01 aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, ma świadomość wpływu na otoczenie | TCH_2A_K01 | — | — | C-3 | T-L-3, T-L-4 | M-3, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-13_W01 - student rozróżnia i charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje, operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu; - ma wiedzę dotyczącą metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu i/lub oceny produktu; - ma wiedzę dotyczącą sposobów charakteryzowania procesu i/lub produktu oraz potrafi przeprowadzić niezbędne obliczenia | 2,0 | student nie potrafi rozróżnić ani scharakteryzować surowców, zjawisk, reakcji i operacji jednostkowych dotyczących badanego procesu i/lub produktu. Nie ma wiedzy odnośnie sposobu oceny procesu i/lub produktu. Nie potrafi przeprowadzić niezbędnych obliczeń. Nie potrafi nazwać metod analitycznych niezbędnych do kontroli procesu lub oceny produktu. |
3,0 | student rozróżnia, nazywa i częściowo charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi wymienić tylko niektóre sposoby oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i częściowo objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. | |
3,5 | student rozróżnia, nazywa i w większości charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Ma dostateczną wiedzę dotyczącą sposobów oceny procesu i/lub produktu oraz przeprowadzania niezbędnych obliczeń. Rozróżnia, nazywa i w większości objasnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. | |
4,0 | student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. | |
4,5 | student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Rozróżnia, nazywa i w pełni objaśnia zasady metod analitycznych stosowanych do kontroli procesu lub oceny produktu. Dodatkowo potrafi porównać przydatność tych metod w ocenie procesu i/lub produktu oraz interpretować ich wyniki. | |
5,0 | student rozróżnia, nazywa i w pełni charakteryzuje surowce, zjawiska, reakcje i operacje jednostkowe dotyczące badanego procesu i/lub produktu. Potrafi w pełni ocenić proces i/lub produkt oraz przeprowadzić niezbędne obliczenia. Samodzielnie dobiera metody analityczne do oceny procesu i/lub produktu, uzasadnia ten wybór, w pełni objaśnia ich zasady oraz samodzielnie interpretuje ich wyniki. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-13_U01 student: - analizuje informacje z literatury polsko i obcojęzycznej związane z tematyką pracy i wykorzystuje do formułowania własnych zadań i doboru metod badawczych; porównuje różne rozwiązania i proponuje ich modyfikacje; - przygotowuje stanowisko badawcze; - stosuje techniki i metody analityczne niezbędne do oceny prowadzonego procesu technologicznego lub otrzymywanego produktu; - interpretuje wyniki badań i w oparciu o wyniki dobiera parametry procesu lub skład kompozycji w celu opracowania lepszych rozwiązań. | 2,0 | student nie potrafi przedstawić wyników z literatury związanej z tematyką pracy. Nie potrafi przygotować stanowiska badawczego. Nie wykonuje poprawnie badań. Nie potrafi w najprostszy sposób opracować wyników swoich badań |
3,0 | student przedstawia wyniki z literatury bez umiejętności ich analizy i dokonywania porównań istniejących rozwiązań i przedstawiania własnych koncepcji. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykorzystuje częściowo dostepną aparaturę. Wykonuje poprawnie badania. Nie potrafi interpretować wyników. | |
3,5 | student przedstawia wyniki z literatury, częściowo analizując i porównując istniejące rozwiązania. Nie przedstawia własnych koncepcji prowadzenia procesu ani doboru metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze wykorzystując do tego większośćdostępnej aparatury. Wykonuje poprawnie badania oraz większość dostępnych analiz do oceny procesu lub produktu. Nie potrafi interpretować wyników. | |
4,0 | student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Proponuje w większości prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki. | |
4,5 | student przedstawia wyniki z literatury, analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi interpretować wyniki i prowadzić prawidłowo dyskusję o osiągniętych wynikach . | |
5,0 | student przedstawia wyniki z literatury, efektywnie analizując i porównując istniejące rozwiązania. Przedstawia prawidłowo własne koncepcje prowadzenia procesu, doboru składników i wykorzystania metod badawczych. Przygotowuje stanowisko badawcze. Wykonuje prawidłowo badania i przeprowadza wszystkie dostępne analizy do oceny procesu lub produktu. Potrafi prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach i na podstawie analizy wyników samodzielnie formułować modyfikacje w badanym procesie lub składzie kompozycji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-13_K01 aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, ma świadomość wpływu na otoczenie | 2,0 | |
3,0 | nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, ma niewielką świadomość wpływu na otoczenie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- literatura związana z tematem pracy, publikacje w czasopismach, opracowania przeglądowe, podręczniki, 2011