Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nieorganiczna
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologia środków pomocniczych i kosmetyków | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Edyta Kucharska <edyta.makuch@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Marlena Musik <marlena.musik@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna |
W-2 | Preparatyka |
W-3 | Technologia chemiczna |
W-4 | Analiza instrumentalna |
W-5 | Podstawy inżynierii chemicznej |
W-6 | Mechanizmy reakcji |
W-7 | Podstawy statystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do samodzielnego napisania pracy dyplomowejz zachowaniem praw autorskich. |
C-2 | Pomoc w wyborze literatury niezbędnej do: napisania części literaturowej pracy dyplomowej, zaplanowania eksperymentów, analizy wyników (jakościowa i ilościowa) oraz do opracowania wniosów z badań. |
C-3 | Przygotowanie do prezentacji wyników pracy i do dyskusji nad tymi wynikami. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie przez studentów przeglądu literatury związanej z tematyką pracy dyplomowej, planu badań i postępów w pracy eksperymentalnej. Dyskusja nad problemami związanymi z syntezą i metodami ustalania struktury badanych związków. Opracowanie wyników i przedstawienie wniosków z wykonanych badań. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w seminariach. | 45 |
A-S-2 | Przygotowanie do seminarium. | 180 |
A-S-3 | Udział w konsultacjach zwiazanych z przygotowaniem do seminarium. | 75 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana pod koniec przedmiotu. Do oceny bedzie brana pod uwagę: obecność na wszystkich seminariach, przygotowanie i aktywny udział w seminariach oraz prawidłowe przygotowanie prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-14_W011 Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie technologii środków pomocniczych i kosmetyków, to znaczy zastosowań surowców, produktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności. | TCH_2A_W11 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_W012 Ma wiedzę o najnowszych, najistotniejszych osiagnięciach z zakresu technologii chemicznej organicznej i o kierunkach rozwoju wspólczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | TCH_2A_W12 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_W013 Ma pogłebioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-14_U011 Potrafi wykorzystać posiadana wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii śrdoków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | TCH_2A_U11 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_U012 Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakosci produktu lub wydajności produktu. | TCH_2A_U12 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_U013 Potrafi opracować metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | TCH_2A_U13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D05-14_K01 Student myśli w sposób kreatywny i ma świadomość ważności ciągłego unowocześniania procesów technologicznych i związanej z tym odpowiedzialności za środowisko naturalne. | TCH_2A_K01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_K02 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalnosci związanych z technologia chemiczną. | TCH_2A_K02 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_K03 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne i grupowe. | TCH_2A_K03 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
TCH_2A_D05-14_K04 Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego zadania. | TCH_2A_K04 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-14_W011 Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie technologii środków pomocniczych i kosmetyków, to znaczy zastosowań surowców, produktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności. | 2,0 | Student nie ma podbudowanej teoretycznie wiedzy szczegółowej z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. |
3,0 | Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
3,5 | Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków jedynie w odniesieniu do zastosowań wybranych surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych. | |
4,0 | Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych. | |
4,5 | Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców. | |
5,0 | Student ma podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w odniesieniu do zastosowań większości surowców, produktów, półproduktów i środków pomocniczych charakterystycznych dla tej specjalności i umie podać możliwe nowe zastosowania wybranych surowców oraz produktów i półproduktów w oparciu o najnowsze trendy występujące w tej specjalności. | |
TCH_2A_D05-14_W012 Ma wiedzę o najnowszych, najistotniejszych osiagnięciach z zakresu technologii chemicznej organicznej i o kierunkach rozwoju wspólczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | 2,0 | Student nie potrafi wskazać najnowszych, najistotniejszych osiągnięć z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunków rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Nie ma podstawowej wiedzy o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. |
3,0 | Student potrafi wskazać jedynie w sposób ogólny najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | |
3,5 | Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i w sposób ogólny omówić kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | |
4,0 | Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | |
4,5 | Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych. | |
5,0 | Student potrafi wskazać najnowsze, najistotniejsze osiągnięcia z zakresu technologii chemicznej organicznej i kierunki rozwoju współczesnej technologii środków pomocniczych i kosmetyków. Potrafi wskazać przyszłe, mozliwe kierunki rozwoju swojej specjalnosci. Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych i potrafi zaproponować nowe rozwiązania, wykorzystujące najnowszą aparaturę. | |
TCH_2A_D05-14_W013 Ma pogłebioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | 2,0 | Student nie ma wiedzy na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. |
3,0 | Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
3,5 | Student ma wiedzę ogólną na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
4,0 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii środków pomocniczych i kosmetyków i wiedzę ogólną na temat powyższych zagadnień w odniesieniu do technologii chemicznej organicznej. | |
4,5 | Student ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
5,0 | Student potrafi porównać i zaproponować nowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególnosci w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-14_U011 Potrafi wykorzystać posiadana wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w technologii chemicznej organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii śrdoków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. |
3,0 | Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
3,5 | Student potrafi w spsób ogólny wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
4,0 | Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków. | |
4,5 | Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki. | |
5,0 | Student potrafi w spsób szczegółowy wykorzystać posiadaną wiedzę do analizy i oceny rozwiązań technologicznych stosowanych w ramach technologii organicznej, a w szczególności w technologiach z zakresu technologii środków pomocniczych i kosmetyków w oparciu o pomiary i symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. | |
TCH_2A_D05-14_U012 Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakosci produktu lub wydajności produktu. | 2,0 | Student nie potrafi porównać ze sobą różnych rozwiązań technologicznych i zaproponować dla nich ulepszeń. |
3,0 | Student potrafi porównać ze sobą tylko w sposób ogólny ograniczoną ilość różnych rozwiązań technologicznych. | |
3,5 | Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne, ale tylko w sposób ogólny może dla nich zaproponować ulepszenia. | |
4,0 | Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponować dla nich ulepszenia. | |
4,5 | Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka ulepszeń. | |
5,0 | Student potrafi porównać ze sobą różne rozwiązania technologiczne i zaproponowac dla nich kilka metod ulepszenia oraz podać przyszłe, możliwe drogi ulepszeń tych rozwiązań. | |
TCH_2A_D05-14_U013 Potrafi opracować metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | 2,0 | Student nie potrafi opracować metod rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych. |
3,0 | Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | |
3,5 | Student w sposób ogólny potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | |
4,0 | Student w sposób szczegółowy potrafi podać metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | |
4,5 | Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. | |
5,0 | Student w sposób szczegółowy potrafi podać kilka różnych metody rozdziału mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych nie tylko w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności. Zaproponowane metody potrafi porównac ze sobą. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D05-14_K01 Student myśli w sposób kreatywny i ma świadomość ważności ciągłego unowocześniania procesów technologicznych i związanej z tym odpowiedzialności za środowisko naturalne. | 2,0 | Student nie ma świadomości ciągłego unowocześniania procesów technologicznych. |
3,0 | Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych. | |
3,5 | Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania. | |
4,0 | Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. | |
4,5 | Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób ogólny porównać ze sobą. | |
5,0 | Student ma świadomość ciagłego unowocześniania procesów technologicznych i w sposób kreatywny szuka metod realizacji tego zadania, biorąc również pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne. Wybrane metody umie w sposób szczegółowy porównać ze sobą. | |
TCH_2A_D05-14_K02 Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalnosci związanych z technologia chemiczną. | 2,0 | Student nie rozumie koniecznosci przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną. |
3,0 | Student tylko teoretycznie rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną. | |
4,0 | Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami. | |
4,5 | Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały. | |
5,0 | Student rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią chemiczną i realizuje to różnymi metodami, przekazując informacje w sposób zrozumiały i z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. | |
TCH_2A_D05-14_K03 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne i grupowe. | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | |
3,5 | Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne. | |
4,0 | Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe. | |
4,5 | Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe oraz potrafi inspirować proces uczenia się innych osób. | |
5,0 | Student tylko w sposób ogólny rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie poprzez prace indywidualne oraz grupowe ale także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | |
TCH_2A_D05-14_K04 Potrafi odpowiednio określać priorytety służące realizacji określonego zadania. | 2,0 | Nie potrafi prawidłowo określać priorytetów służących realizacji określonego zadania. |
3,0 | Potrafi w sposób ogólny określać priorytety służące realizacji określonego zadania. | |
3,5 | Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania. | |
4,0 | Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie. | |
4,5 | Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc w sposób przedsiębiorczy. | |
5,0 | Potrafi w sposób efektywny określać priorytety służące realizacji określonego zadania i potrafi pracowac w grupie, aby rozwiązać dane zadanie, myśląc i działając w sposób przedsiębiorczy. |
Literatura podstawowa
- Z. Witkiewicz, Podstawy chromatografii, WNT, Warszawa, 1992
- R.J. Hamilton, P.A. Sewell, Wysokosprawna chromatografia cieczowa, PWN, Warszawa, 2000
- A. Cygański, Chemiczne metody analizy ilościowej, WNT, Warszawa, 2000
- A.S. Płaziak, Spektrometria masowa związków organicznych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, 1997
- Kirk-Othmer, Encyclopedia of Chemical Technology, John Wiley & Sons Inc., 1999
- P.H. Groggins, Procesy jednostkowe w syntezie organicznej, WNT, Warszawa, 1961
- S.Ł. Achnazarowa, W.W. Kafarow, Optymalizacja eksperymentu, WNT, Warszawa, 1982
- Z. Polański, Planowanie doświadczeń, PWN, warszawa, 1984
- R. Bogoczek, E. Kociołek- Balawejder, Technologia chemiczna organiczna, WAE, Wrocław, 1992
- Literatura źródłow zwiazana z tematem przygotowywanej pracy dyplomowej, -, -, -, 2012
- E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntez organicznych, WNT, Warszawa, 2008, tom I i II
- B. Burczyk, Zielona chemia. Zarys, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2006
Literatura dodatkowa
- E. Hoffman, J. Charette, V. Stroobant, Spektroskopia mas, WNT, Warszawa, 1998
- Z. Polański, Metodyka badań doświadczalnych, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1978
- W. Zieliński, A. Rajca, Metdody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków oragnicznych, WNT, Warszawa, 1995