Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia nieorganiczna
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Laboratorium przeddyplomowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej24
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja20
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach45
A-S-2Analiza zebranej literatury oraz wyników badań155
A-S-3Opracowanie wyników badań i przygotowanie prezentacji60
A-S-4Dyskuje z promotorem pracy dyplomowej40
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D06-13_W01
Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje
TCH_2A_W09, TCH_2A_W13C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D06-13_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07C-1, C-2T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D06-13_U02
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D06-13_U03
Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu i przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
TCH_2A_U20, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D06-13_K01
Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu poprzez wykorzystanie do tego celu dostępnych środków
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04C-1, C-2T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D06-13_W01
Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
3,5Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
4,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
4,5Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
5,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D06-13_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, częściowo interpretować je i na ich podstawie formułuje cele badawcze
3,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze
4,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz częściowo publikację w języku polskim lub innym obcym
4,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym
5,0Pzyskiuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je, na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutuje
TCH_2A_D06-13_U02
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
3,5Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
4,0Wwykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
4,5Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników oraz ich interpretacji. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników oraz ich interpretacji, nadaje produktowi właściwości użytkowe. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
TCH_2A_D06-13_U03
Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu i przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów,i zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
3,5Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
4,0Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
4,5Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
5,0Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D06-13_K01
Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu poprzez wykorzystanie do tego celu dostępnych środków
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze częściowo odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest częściowo świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie
3,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego
4,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, częściowo rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości
4,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości
5,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Uzupełnienie bieżącej literatury związanej z tematem pracy w stosunku do zgromadzonej w ramach laboratorium przeddyplomowego - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej24
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja20
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach45
A-S-2Analiza zebranej literatury oraz wyników badań155
A-S-3Opracowanie wyników badań i przygotowanie prezentacji60
A-S-4Dyskuje z promotorem pracy dyplomowej40
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D06-13_W01Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
3,5Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
4,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
4,5Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności. To co potrafi tłumaczy i dyskutuje
5,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje. Wszystko to tłumaczy i dyskutuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D06-13_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej
T-S-2Przedstawienie prezentacji
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, częściowo interpretować je i na ich podstawie formułuje cele badawcze
3,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze
4,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz częściowo publikację w języku polskim lub innym obcym
4,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je i na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym
5,0Pzyskiuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska, interpretuje je, na ich podstawie formułuje cele badawcze, przygotowuje prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D06-13_U02Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji. Potrafi przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
3,5Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
4,0Wwykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
4,5Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń i opracowania wyników oraz ich interpretacji. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników oraz ich interpretacji, nadaje produktowi właściwości użytkowe. To co potrafi przedstawia w formie prezentacji multimedialnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D06-13_U03Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu i przedstawić to w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w przygotowaniu prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w przygotowaniu prezentacji i aktywności w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów,i zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
3,5Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
4,0Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
4,5Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
5,0Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je interpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu. To co potrafi przedstawia w formir prezentacji multimediajnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D06-13_K01Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu poprzez wykorzystanie do tego celu dostępnych środków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przygotowanie prezentacji części literaturowej i doświadczalnej pracy dyplomowej oraz jej przedstawienia
C-2Ukształtowanie umiejętności podejmowania dyskusji na temat badań własnych i dotyczących realizowanych przez innych studentów w ramach specjalności
Treści programoweT-S-1Przygotowanie prezentacji z części literaturowej oraz doświadczalnej z zakresu pracy dyplomowej
T-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-3Zapoznanie z tematyką prac dyplomowych realizowaną przez innych studentów tej specjalności i aktywna dyskuja
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy dyplomowej odnośnie opracowania literaturowego i wyników badań w formie multimedialnej prezentacji ustnej
M-2Dyskusja wyników badań studentów tej specjalności w grupie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji, jej przedstawienia i obrony
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze częściowo odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest częściowo świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie
3,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego
4,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, częściowo rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości
4,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i częściowo przekazuje swoją wiedzę społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości
5,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości