Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | TCH_2A_D07-12_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy.
-zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego
-wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii
-porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
- dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii
- dobrać parametry procesowe
- zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy
- przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_U20 | potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
TCH_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi |
TCH_2A_U02 | potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim |
TCH_2A_U08 | potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U09 | potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
TCH_2A_U10 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U11 | potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U12 | potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu |
TCH_2A_U13 | potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności |
TCH_2A_U14 | potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej |
TCH_2A_U15 | potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U16 | posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U17 | potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U18 | potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_2A_U19 | potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności |
Cel przedmiotu | C-1 | pogłębienie wiedzy związanej z tematem pracy |
---|
C-3 | zapoznanie studenta z metodami opracowania wpływu warunków procesu na efektywność, interpretacji wyników i wyciągania wniosków |
C-2 | Przygotowanie studenra do prowadzenie procesu biotechnologicznego biorąc pod uwagę parametry procesowe, kontrolę analityczą i bezpieczeństwo pracy |
Treści programowe | T-L-4 | pogłębianie wiedzy związanej z tematem pracy |
---|
T-L-2 | Dobór i zapoznanie się z analizami chemicznymi, instrumentalnymi niezbędnymi do badania procesu realizowanego w ramach pracy dyplomowej |
T-L-1 | Budowanie stanowiska badawczego. Sprawdzenie poprawności pracy stanowiska badawczego. |
T-L-3 | Przeprowadzenie badań planowanego procesu |
Metody nauczania | M-1 | bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium, |
---|
M-2 | dyskuje merytoryczne za studentem i bieżąca kontrola poprawności działania |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta, przebiegu badanego procesu |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pisemnego sprawozdania z badań |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie pisemnego sprawozdania z analizy zebranej literaturu dotyczącej pracy |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zebrać literatury przedmiotu ani analizować jej. Nie potrafi zbudować stanowiska badawczego nie wykorzystuje dostępnej aparatury, nie wykonuje poprawnie badań, nie potrafi opracować wyników |
3,0 | Student potrafi zebrać literaturę przedmiotu. Potrafi montować stanowisko badawcze, wykorzystuje część dostępnej aparatury, wykonuje poprawnie badania, nie potrafi opracować wyników |
3,5 | Student potrafi zebrać literaturę przedmiotu i analizować ją. Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystuje dostępną aparaturę, wykonuje poprawnie badania, potrafi poprawnie opracować wyniki |
4,0 | Student potrafi zebrać literaturę przedmiotu i analizować ją. Potrafi zbudować stanowisko badawcze, dobrać parametry procesowe, wykorzystuje dostępną aparaturę, wykonuje poprawnie badania, potrafi poprawnie opracować wyniki |
4,5 | Student potrafi zebrać literaturę przedmiotu i analizować ją. Potrafi zbudować stanowisko badawcze, dobrać parametry procesowe, wykorzystuje dostępną aparaturę, przeprowadza poprawnie badania, potrafi opracować wyniki, poprawnie formułuje wnioski |
5,0 | Student potrafi analizować zebraną literaturę przedmiotu. Potrafi zbudować stanowisko badawcze, dobrać parametry procesowe, wykorzystuje dostępną aparaturę, przeprowadza poprawnie badania, potrafi opracować i interpretować wyniki, poprawnie formułuje wnioski, |