Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Zaawansowane technologie oczyszczania wody i ścieków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane technologie oczyszczania wody i ścieków
Specjalność Technologia wody i inżynierii środowiska
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Grzechulska-Damszel <Joanna.Grzechulska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Technologia wody i ścieków. Procesy jednostkowe w technologii chemicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze stanem środowiska wodnego w Polsce, rodzajami zanieczyszczeń wód i ścieków oraz przypomnienie konwencjonalnych metod ich usuwania
C-2Wprowadzenie studenta w podstawy zagadnień związanych z zaawansowanymi technologiami oczyszczania wody i ścieków
C-3Zapoznanie studenta z metodami i technologiami zaawansowanego oczyszczania wody i ścieków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie - zasoby wodne, klasyfikacja i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków, wskaźniki oceny zanieczyszczeń wód i ścieków, przegląd konwencjonalnych metod oczyszczania4
T-W-2Prawo wodne. Regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.4
T-W-3Procesy zaawansowanego utleniania - rodzaje i ogólna charakterystyka4
T-W-4Ozonowanie2
T-W-5Utlenianie w wodzie nadkrytycznej2
T-W-6Mokre utlenianie powietrzem2
T-W-7Podstawy fotochemii oraz teorii pasmowej ciała stałego4
T-W-8Proces Fentona2
T-W-9Proces foto-Fentona2
T-W-10Fotokataliza2
T-W-11Fotokataliza stosowana2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą zagadnień omawianych w czasie wykładów10
A-W-3Konsultacje z wykładowcą3
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-5Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-08_W04
Student zna stan środowiska wodnego w Polsce. Student zna regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
TCH_2A_W04C-1T-W-1, T-W-2M-1S-1
TCH_2A_D08-08_W05
Student zna podstawy procesów zaawansowanego utleniania.
TCH_2A_W05C-2T-W-3, T-W-7M-1S-1
TCH_2A_D08-08_W06
Student zna metody i technologie stosowane w zaawansowanym oczyszczaniu wody i ścieków.
TCH_2A_W06C-3T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-08_U01
Student potrafi ocenić stan środowiska wodnego i zaproponować metody oraz technologie do jego poprawy
TCH_2A_U10C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-10, T-W-8, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D08-08_K01
Student ma świadomość stanu środowiska wodnego oraz istniejących metod i technologii poprawy tego stanu
TCH_2A_K02C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-10, T-W-8, T-W-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-08_W04
Student zna stan środowiska wodnego w Polsce. Student zna regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
2,0Student nie zna klasyfikacji i rodzajów zanieczyszczeń wód i ścieków. Nie zna konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student nie zna aktów prawnych dotyczących zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
3,0Student potrafi wymienić część rodzajów zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić część konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczących zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
3,5Student potrafi wymienić rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić część konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
4,0Student zna klasyfikację i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
4,5Student zna klasyfikację i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student zna akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
5,0Student zna klasyfikacę i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Zna konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student zna akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
TCH_2A_D08-08_W05
Student zna podstawy procesów zaawansowanego utleniania.
2,0Student nie zna rodzajów procesów zaawansowanego utleniania. Nie potrafi przedstawić ich ogólnej charakterystyki. Student nie zna podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
3,0Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student nie zna podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
3,5Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna niektóre definicje i wzory związane z podstawowymi zagadnieniami fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
4,0Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna część podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
4,5Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna podstawowe zagadnienia fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
5,0Student zna rodzaje procesów zaawansowanego utleniania. Potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
TCH_2A_D08-08_W06
Student zna metody i technologie stosowane w zaawansowanym oczyszczaniu wody i ścieków.
2,0Student nie zna żadnej z metod zaawansowanego utleniania omawianych w czasie wykładów.
3,0Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi krótko omówić jedną z nich.
3,5Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi szczegółowo omówić jedną z nich.
4,0Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi szczegółowo omówić więcej niż jedną z nich.
4,5Student zna wszystkie metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi omówić większość z nich.
5,0Student zna wszystkie metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi je omówić.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-08_U01
Student potrafi ocenić stan środowiska wodnego i zaproponować metody oraz technologie do jego poprawy
2,0
3,0jak we wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D08-08_K01
Student ma świadomość stanu środowiska wodnego oraz istniejących metod i technologii poprawy tego stanu
2,0
3,0jak we wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Kowal, M. Świderska - Bróż, Oczyszczanie wody, PWN, 2007
  2. J. Nawrocki, Uzdatnianie wody, PWN, 2010
  3. R. Zarzycki, Zaawansowane techniki utleniania w ochronie środowiska, PAN, 2002
  4. S. Paszyc, Podstawy fotochemii, PWN, 1992
  5. -, Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2001 nr 62 poz. 627 z późn. zm.), 2001
  6. -, Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz.U. 2001 nr 115 poz. 1229), 2001
  7. A.M. Anielak, Wysokoefektywne metody oczyszczania wody, PWN, 2015

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie - zasoby wodne, klasyfikacja i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków, wskaźniki oceny zanieczyszczeń wód i ścieków, przegląd konwencjonalnych metod oczyszczania4
T-W-2Prawo wodne. Regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.4
T-W-3Procesy zaawansowanego utleniania - rodzaje i ogólna charakterystyka4
T-W-4Ozonowanie2
T-W-5Utlenianie w wodzie nadkrytycznej2
T-W-6Mokre utlenianie powietrzem2
T-W-7Podstawy fotochemii oraz teorii pasmowej ciała stałego4
T-W-8Proces Fentona2
T-W-9Proces foto-Fentona2
T-W-10Fotokataliza2
T-W-11Fotokataliza stosowana2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zapoznanie się z literaturą dotyczącą zagadnień omawianych w czasie wykładów10
A-W-3Konsultacje z wykładowcą3
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-5Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-08_W04Student zna stan środowiska wodnego w Polsce. Student zna regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze stanem środowiska wodnego w Polsce, rodzajami zanieczyszczeń wód i ścieków oraz przypomnienie konwencjonalnych metod ich usuwania
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie - zasoby wodne, klasyfikacja i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków, wskaźniki oceny zanieczyszczeń wód i ścieków, przegląd konwencjonalnych metod oczyszczania
T-W-2Prawo wodne. Regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna klasyfikacji i rodzajów zanieczyszczeń wód i ścieków. Nie zna konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student nie zna aktów prawnych dotyczących zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
3,0Student potrafi wymienić część rodzajów zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić część konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczących zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
3,5Student potrafi wymienić rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić część konwencjonalnych metod oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
4,0Student zna klasyfikację i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student potrafi wymienić akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
4,5Student zna klasyfikację i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Potrafi wymienić konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student zna akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce oraz w stopniu podstawowym wie co one zawierają.
5,0Student zna klasyfikacę i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków. Zna konwencjonalne metody oczyszczania wód i ścieków. Student zna akty prawne dotyczące zanieczyszczenia wód i ścieków w Polsce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-08_W05Student zna podstawy procesów zaawansowanego utleniania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
Cel przedmiotuC-2Wprowadzenie studenta w podstawy zagadnień związanych z zaawansowanymi technologiami oczyszczania wody i ścieków
Treści programoweT-W-3Procesy zaawansowanego utleniania - rodzaje i ogólna charakterystyka
T-W-7Podstawy fotochemii oraz teorii pasmowej ciała stałego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna rodzajów procesów zaawansowanego utleniania. Nie potrafi przedstawić ich ogólnej charakterystyki. Student nie zna podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
3,0Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student nie zna podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
3,5Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna niektóre definicje i wzory związane z podstawowymi zagadnieniami fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
4,0Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna część podstawowych zagadnień fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego koniecznych do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
4,5Student potrafi wymienić rodzaje procesów zaawansowanego utleniania i potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna podstawowe zagadnienia fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
5,0Student zna rodzaje procesów zaawansowanego utleniania. Potrafi przedstawić ich ogólną charakterystykę. Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia fotochemii i teorii pasmowej ciała stałego konieczne do rozumienia mechanizmów zachodzących podczas procesów zaawansowanego utleniania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-08_W06Student zna metody i technologie stosowane w zaawansowanym oczyszczaniu wody i ścieków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta z metodami i technologiami zaawansowanego oczyszczania wody i ścieków
Treści programoweT-W-11Fotokataliza stosowana
T-W-6Mokre utlenianie powietrzem
T-W-5Utlenianie w wodzie nadkrytycznej
T-W-4Ozonowanie
T-W-10Fotokataliza
T-W-8Proces Fentona
T-W-9Proces foto-Fentona
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnej z metod zaawansowanego utleniania omawianych w czasie wykładów.
3,0Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi krótko omówić jedną z nich.
3,5Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi szczegółowo omówić jedną z nich.
4,0Student potrafi wymienić metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi szczegółowo omówić więcej niż jedną z nich.
4,5Student zna wszystkie metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi omówić większość z nich.
5,0Student zna wszystkie metody zaawansowanego utleniania omawiane w czasie wykładów i potrafi je omówić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-08_U01Student potrafi ocenić stan środowiska wodnego i zaproponować metody oraz technologie do jego poprawy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-2Wprowadzenie studenta w podstawy zagadnień związanych z zaawansowanymi technologiami oczyszczania wody i ścieków
C-3Zapoznanie studenta z metodami i technologiami zaawansowanego oczyszczania wody i ścieków
C-1Zapoznanie studenta ze stanem środowiska wodnego w Polsce, rodzajami zanieczyszczeń wód i ścieków oraz przypomnienie konwencjonalnych metod ich usuwania
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie - zasoby wodne, klasyfikacja i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków, wskaźniki oceny zanieczyszczeń wód i ścieków, przegląd konwencjonalnych metod oczyszczania
T-W-11Fotokataliza stosowana
T-W-6Mokre utlenianie powietrzem
T-W-5Utlenianie w wodzie nadkrytycznej
T-W-4Ozonowanie
T-W-3Procesy zaawansowanego utleniania - rodzaje i ogólna charakterystyka
T-W-7Podstawy fotochemii oraz teorii pasmowej ciała stałego
T-W-2Prawo wodne. Regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
T-W-10Fotokataliza
T-W-8Proces Fentona
T-W-9Proces foto-Fentona
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jak we wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D08-08_K01Student ma świadomość stanu środowiska wodnego oraz istniejących metod i technologii poprawy tego stanu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-2Wprowadzenie studenta w podstawy zagadnień związanych z zaawansowanymi technologiami oczyszczania wody i ścieków
C-3Zapoznanie studenta z metodami i technologiami zaawansowanego oczyszczania wody i ścieków
C-1Zapoznanie studenta ze stanem środowiska wodnego w Polsce, rodzajami zanieczyszczeń wód i ścieków oraz przypomnienie konwencjonalnych metod ich usuwania
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie - zasoby wodne, klasyfikacja i rodzaje zanieczyszczeń wód i ścieków, wskaźniki oceny zanieczyszczeń wód i ścieków, przegląd konwencjonalnych metod oczyszczania
T-W-11Fotokataliza stosowana
T-W-6Mokre utlenianie powietrzem
T-W-5Utlenianie w wodzie nadkrytycznej
T-W-4Ozonowanie
T-W-3Procesy zaawansowanego utleniania - rodzaje i ogólna charakterystyka
T-W-7Podstawy fotochemii oraz teorii pasmowej ciała stałego
T-W-2Prawo wodne. Regulacje prawne dotyczące jakości wód i ścieków.
T-W-10Fotokataliza
T-W-8Proces Fentona
T-W-9Proces foto-Fentona
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny oceniający wiedzę i umiejętności studenta zdobyte podczas cyklu wykładów. Do uzyskania pozytywnej oceny wymagane jest zdobycie co najmniej 50% + 1 punkt z maksymalnej liczby punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jak we wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0