Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Technologie jądrowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Laboratorium przeddyplomowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu z zakresu technologii jądrowych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności opracowania wyników doświadczeń |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności zebrania wyników badań i przedstawienia ich w formie pracy magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Realizacja badań właściwych, których wstępną część przeprowadzono w ramach laboratorium przeddyplomowego | 0 |
T-PD-2 | Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-3 | Prezentacja pracy dyplomowej magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Praca doświadczalna, której wstępną część przeprowadzono w ramach laboratorium przeddyplomowego | 380 |
A-PD-2 | Opracowanie wyników badań | 70 |
A-PD-3 | Napisanie pracy magisterskiej | 100 |
A-PD-4 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego magisterskiego | 50 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje merytoryczne dotyczące realizacji badań i opracowania wyników |
M-2 | Indywidualna dyskusja merytoryczna dotycząca formy pracy dyplomowej magisterskiej i postępów w jej pisaniu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena realizacji badań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D18-15_W01 Planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-3, T-PD-2 | M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D18-15_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej materiałów budowlanych, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować | TCH_2A_U01, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07 | — | — | C-3 | T-PD-3, T-PD-2 | M-2 | S-3, S-1, S-2 |
TCH_2A_D18-15_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji | TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-3, T-PD-2 | M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
TCH_2A_D18-15_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | TCH_2A_U20, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-PD-1, T-PD-3, T-PD-2 | M-2, M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D18-15_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-PD-3 | M-2, M-1 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D18-15_W01 Planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo samodzielnie planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie potrafi bez udziału promotora opracować uzyskanych wyników i wskazać na zaobserwowane zależności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D18-15_U01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej materiałów budowlanych, interpretować je, na ich podstawie formułować cele badawcze, przygotować prezentację oraz publikację w języku polskim lub innym obcym i także na ten temat dyskutować | 2,0 | Nie spełnia keyteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej (lub innej obcej) oraz innych źródeł z zakresu technologii chemicznej, potrafi częściowo interpretować je i na ich podstawie formułuje cele badawcze | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D18-15_U02 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii nieorganicznej i inżynierii środowiska, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów nadając mu właściwości użytkowe, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacji | 2,0 | Nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę do: zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej , budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod kontroli procesu i charakterystyki produktów oraz planowania doświadczeń | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D18-15_U03 Potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów, zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować i interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność, ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Częściowo potrafi zaprojektować i zestawić bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody kontroli procesu i charakterystyki produktów,i zaplanować koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D18-15_K01 Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływania przemysłu chemicznego, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w celu poznania nowych rozwiązań technologicznych i przekazywania swojej wiedzy społeczeństwu wykorzystując do tego celu dostępne możliwości | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze częściowo odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest częściowo świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie oraz oddziaływanie technologii jądrowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uzupełnienie bieżącej literatury związanej z tematem pracy w stosunku do zgromadzonej w ramach laboratorium przeddyplomowego - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty, 2015