Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Jolanta Janik <Jola.Janik@zut.edu.pl>, Joanna Rokicka <Joanna.Rokicka@zut.edu.pl>, Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>, Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenia i egzaminy z semestrów 1 i 2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem seminarium jest przygotowanie studenta do pracy z literaturą, w tym obcojęzyczną, prowadzenia prac o charakterze badawczym i/lub rozwiązywania określonych problemów o charakterze inżynieryjno-technicznym, opracowywania wyników, wyciągania wniosków oraz edycji uzyskanych wyników w formie raportu, sprawozdania, pracy magisterskiej, a także publicznej prezentacji uzyskanych wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Seminarium organizacyjno-wprowadzające | 3 |
T-S-2 | Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej - prezentacje studentów | 3 |
T-S-3 | Prezentacja tematyki badawczej realizowanej w Instytucie | 3 |
T-S-4 | Prezentacje studentów dot. literaturowej części pracy | 3 |
T-S-5 | Indywidualna praca studenta z opiekunem | 30 |
T-S-6 | Prezentacja wyników pracy magisterskiej | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-S-2 | Przygotowanie prezentacji dot. koncepcji i założeń pracy magisterskiej - praca własna studenta | 15 |
A-S-3 | Praca z literaturą - przegląd i opracowanie literatury dot. tematyki pracy doktorskiej oraz przygotowanie prezentacji | 45 |
A-S-4 | Opracowanie wyników i przygotowanie finalnej prezentacji multimedialnej przez studenta | 45 |
A-S-5 | Inne formy indywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem do zajęć seminaryjnych | 30 |
A-S-6 | Przygotowanie studenta do indywidualnej pracy z opiekunem i praca z opiekunem | 120 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminarium |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta, tj. forma, trafność doboru materiału oraz treść prezentacji, a także akywność w dyskusji dydaktycznej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Efekt końcowy na podstawie wystąpienia prezentującego wyniki pracy magisterskiej z uwzględnieniem aktywności i kreatywność studenta podczas zajęć dydaktycznych, tj. formy, trafności doboru materiału oraz treści przygotowanych prezentacji, a także akywności w dyskusji dydaktycznej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_W01 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym | TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-6, T-S-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_U01 Student powinien umieć dokonać samodzielnie opracowanie literaturowe na zadany temat, opracować wyniki badań eksperymentalnych, wyciągać wnioski końcowe, zredagować raport, sprawozdanie, inny rodzaj pracy w zwartej postaci, przygotować prezentację multimedialną oraz publicznie ją przedstawić, odpowiadać na pytania dot. opracowanego/prezentowanego materiału | TCH_2A_U20, TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-6, T-S-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-11_K01 Student wykazuje kompetencje w zakresie aktywnej postawy podczas wystąpień innych studentów, krytyczne podejście i ciekawość twórczą, świadomość wpływu stosowanych rozwiązań na na środowisko, zdolność do oceny innowacyjności stosowanych technologii lub materiałów, przedsiębiorczość | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | — | — | C-1 | T-S-2, T-S-6, T-S-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_W01 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym | 2,0 | Student ma niedostateczną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania |
3,0 | Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania | |
3,5 | Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania | |
4,0 | Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania | |
4,5 | Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_U01 Student powinien umieć dokonać samodzielnie opracowanie literaturowe na zadany temat, opracować wyniki badań eksperymentalnych, wyciągać wnioski końcowe, zredagować raport, sprawozdanie, inny rodzaj pracy w zwartej postaci, przygotować prezentację multimedialną oraz publicznie ją przedstawić, odpowiadać na pytania dot. opracowanego/prezentowanego materiału | 2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym | |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym | |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym | |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-11_K01 Student wykazuje kompetencje w zakresie aktywnej postawy podczas wystąpień innych studentów, krytyczne podejście i ciekawość twórczą, świadomość wpływu stosowanych rozwiązań na na środowisko, zdolność do oceny innowacyjności stosowanych technologii lub materiałów, przedsiębiorczość | 2,0 | Student wykazuje niedostateczną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych |
3,0 | Student wykazuje ograniczoną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych | |
3,5 | Student wykazuje akceptowalną kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych | |
4,0 | Student wykazuje kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych | |
4,5 | Student wykazuje ponad dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą kreatywność i przedsiębiorczość w zakresie pracy z literaturą oraz sposobu jej opracowania, opracowywania, edytowania oraz sposobu prezentowania wyników eksperymentalnych i/lub prac inżynieryjno-technicznych |
Literatura podstawowa
- brak, 2011