Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Research methodology I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Research methodology I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To present PhD students the principles of scientific methodology and scientific work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nature of research process: objectives and schemes of scientific congnition, research problems and hypotheses. | 3 |
T-W-2 | Ethical problems of research. | 3 |
T-W-3 | Organization of science: fields of research. Research evaluation. | 3 |
T-W-4 | Bibliometrics: bibliometrics indicators. | 3 |
T-W-5 | Work on a research paper: structure, best practices. | 3 |
T-W-6 | Editorial processes in scientific journals. | 3 |
T-W-7 | Open access: types of licences, Plan S, data management plans. | 3 |
T-W-8 | Presentation of scientific results: types of presentations, principles of data visualisation, principles of DTP. | 3 |
T-W-9 | Individual research plan: recommendations, best practices. | 3 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 27 |
A-W-2 | Literature analysis | 18 |
A-W-3 | Preparation of elements of the individual research plan. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures. |
M-2 | Work on the individual research plan. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: On the basis of the individual research plan. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B01_W01 Has in-depth knowledge of the scientific work methodology, preparation of publications and presentation of the results of research. | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B01_U01 Can define scientific problem, establish research hypotheses. | ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B01_K01 Understands the need to comply with ethical and legal norms of research. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K03, ISDE_4-_K04, ISDE_4-_K05 | — | C-1 | T-W-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B01_W01 Has in-depth knowledge of the scientific work methodology, preparation of publications and presentation of the results of research. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie elementów indywidualnego planu badawczego spełniającego wymagania przedstawione w czasie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B01_U01 Can define scientific problem, establish research hypotheses. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie indywidualnego planu badawczego spełniającego wymagania przedstawione w czasie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B01_K01 Understands the need to comply with ethical and legal norms of research. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie elementów indywidualnego planu badawczego spełniającego wymagania przedstawione w czasie zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andersen H., Hepburn B, Scientific method, Stanford Encyclopedia of Philosophy, Stanford, 2015, https://plato.stanford.edu/entries/scientific-method
- Beardmore, The art of scientific investigation, Norton & Company, New York, 1957, 3, https://archive.org/details/artofscientifici00beve
Literatura dodatkowa
- Popper K.R., The logic of scientific discovery, Routledge, 2002, 2nd edition