Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architecture (S2)

Sylabus przedmiotu Preliminary diploma project DCATMD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architecture
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Preliminary diploma project DCATMD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Presentation of the workshop skills and methodical principles of arcgitectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and enviromental aspects.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Shaping of skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Intodaction to diploma project – determination of an individual scope of work and diplom's subject3
T-P-2Determination of master schedule of diploma project3
T-P-3Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts9
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual studies45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Project method, exercises and seminars

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the completeness and quality of the term project as a basis for the diploma project continuation.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB5-2_W01
Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
AUP_2A_W01, AUP_2A_W03, AUP_2A_W04C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB5-2_U01
Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
AUP_2A_U01, AUP_2A_U05C-1T-P-2, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB5-2_K01
Student demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
AUP_2A_K05C-1T-P-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB5-2_W01
Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
2,0
3,0The complete scope of the project elaborated by the supervisor will be presented. The graphics and text sections will be clear and complete. The work will correspod to the principles of architectural composition and will refer to the architecture theory defined by the author and defined design principles.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB5-2_U01
Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
2,0
3,0Making a legible project study bearing the hallmark of the creation of the work in the requred scope and minimum standards defined by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB5-2_K01
Student demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
2,0
3,0Consistency of the presentation of project assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alexander Ch., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, 1964
  2. Conrads U., Programs and Manifestoes on 20th-Century Architecture, The MIT Press, 1975
  3. Salingaros N.A., A Theory of Architecture, ISI Distributed Title, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Intodaction to diploma project – determination of an individual scope of work and diplom's subject3
T-P-2Determination of master schedule of diploma project3
T-P-3Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts9
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual studies45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB5-2_W01Student knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly disscused theory of architecture.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_W01Knows the principles of construction art, PN and EU norms and standards within the scope necessary for independent performance of design and planning tasks.
AUP_2A_W03Knows technical and technological conditions of design and planning.
AUP_2A_W04Has his/her own aesthetic views within the scope of theory of architecture and urban planning.
Cel przedmiotuC-1Shaping of skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design.
Treści programoweT-P-1Intodaction to diploma project – determination of an individual scope of work and diplom's subject
T-P-2Determination of master schedule of diploma project
T-P-3Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts
Metody nauczaniaM-1Project method, exercises and seminars
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the completeness and quality of the term project as a basis for the diploma project continuation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The complete scope of the project elaborated by the supervisor will be presented. The graphics and text sections will be clear and complete. The work will correspod to the principles of architectural composition and will refer to the architecture theory defined by the author and defined design principles.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB5-2_U01Student is able to work out own design method and implementit creatively on the example of semester work done and conducts a discourse on the adequacy of theapplied methodology of work and accepted design solutions.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_U01In his/her work, pursues an individual artistic attitude which is manifested through his/her approach to reality and modern art.
AUP_2A_U05Chooses appropriate construction solutions, technologies and materials with specific properties for the expected architectural effect.
Cel przedmiotuC-1Shaping of skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design.
Treści programoweT-P-2Determination of master schedule of diploma project
T-P-3Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts
Metody nauczaniaM-1Project method, exercises and seminars
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the completeness and quality of the term project as a basis for the diploma project continuation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Making a legible project study bearing the hallmark of the creation of the work in the requred scope and minimum standards defined by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB5-2_K01Student demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAUP_2A_K05Shows initiative and innovativeness in thinking and acting.
Cel przedmiotuC-1Shaping of skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design.
Treści programoweT-P-3Accomplishment of analyses, site studies and necessary inventories, defining the spatial problems and presenting initial development concepts
Metody nauczaniaM-1Project method, exercises and seminars
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of the completeness and quality of the term project as a basis for the diploma project continuation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Consistency of the presentation of project assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project.
3,5
4,0
4,5
5,0