Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Zintegrowanie w projektowaniu architektonicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowanie w projektowaniu architektonicznym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | dobre opanowanie procesu projektowania architektonicznego |
W-2 | opanowanie umiejętności projektowania obiektów o złożonej funkcji |
W-3 | znajomość podstawowych zagadnień fizyki budowli, mechaniki budowli |
W-4 | znajomość podstawowych zagadnień instalacyjnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie zależności między architekturą a aspektami socjologicznymi, psychologicznymi, dot. dziedzictwa itp. |
C-2 | Zrozumienie zależności między architekturą a wielowątkowymi zagadnieniami inżynieryjnymi |
C-3 | Pozyskanie wiedzy pozwalającej na zastosowanie zasad projektowania zintegrowanego w praktyce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Cykl wykładów o integracji zagadnień problemowych w projektowaniu | 5 |
T-W-2 | Cykl wykładów o integracji wielobranżpwej procesu projektowego | 5 |
T-W-3 | Cykl wykładów o wykorzystaniu praktycznym wiedzy na temat projektowania zintegrowanego, w tym o wykorzystaniu analityki w projektowaniu | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przyswojenie wiedzy z wykładów i dostępnej literatury | 14 |
A-W-3 | przystąpienie do i zdanie egzaminu | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady problemowe i kierunkujące |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena poprawności odpowiedzi testowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_W01 ma orientację w zagadnieniach integrowania rozmaitych kwestii problemowych w procesie projektowym | AU_2A_W08 | — | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
AU_2A_S2/B.2/3_W02 ma wiedzę pozwalającą zaplanować proces integracji wielobranżowej w odniesieniu do wyposażenia budynku, a także przestrzeni zagospodarowywanych | AU_2A_W01 | — | — | C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_U01 umiejętność wzbogacenia procesu projektowego o wątki projektowania zintegrowanego w różnych skalach | AU_2A_U10 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_K01 Kompetencje związane z uzasadnieniem i kontrolą nad jakością procesu projektowego | AU_2A_K10 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_W01 ma orientację w zagadnieniach integrowania rozmaitych kwestii problemowych w procesie projektowym | 2,0 | |
3,0 | ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_2A_S2/B.2/3_W02 ma wiedzę pozwalającą zaplanować proces integracji wielobranżowej w odniesieniu do wyposażenia budynku, a także przestrzeni zagospodarowywanych | 2,0 | |
3,0 | ma podstawową wiedzę z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_U01 umiejętność wzbogacenia procesu projektowego o wątki projektowania zintegrowanego w różnych skalach | 2,0 | |
3,0 | ma podstawowe umiejętności z zakresu integracji w procesie projektowym oraz umiejętności zastosowania wiedzy wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.2/3_K01 Kompetencje związane z uzasadnieniem i kontrolą nad jakością procesu projektowego | 2,0 | |
3,0 | ma podstawowe kompetencje do dzielenia się wiedzą z zakresu integracji w procesie projektowym oraz wiedzą wielobranżowej przydatnej w koordynacji projektu oraz jej prezentacji publicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexander, C., New concepts in complexity theory arising from studies in architecture: an overview of the four books of the nature of order with emphasis on the scientific problems which are raised, Katarxis, 2003, 3, www.katarxis3.com/
- Rzevski, G. & Skobelev, P., Managing complexity, WIT Press, Southampton, 2014
- Barelkowski, R., The laboratory of theory–practice induction meta-circle. On approaches to architectural design process, Sint Lucas School of Design, Brussels, 2017, Proceedings from International Conference Impact by designing
- Handler, A.B., Systems approach to architecture, American Elsevier Publishing Company, New York, 1970
- Mehaffy, M. & Salingaros, N. A., Architectural myopia: designing for industry, not people, On the Commons, web, 2011