Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy konstrukcyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy konstrukcyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Olga Kopczyńska <okopczynska.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu fizyki, matematyki i chemii na poziomie kształcenia szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność analizowania cech technicznych w celu prawidłowego doboru materiałów i wyrobów budowlanych do kształtowania elementów i przegród budowlanych. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania obiektów. |
C-3 | Rozumienie potrzeby ciągłej nauki, poznawania nowoczesnych technologii i materiałów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie: zasady zaliczania przedmiotu, literatura, konsultacje. | 1 |
T-W-2 | Materiały i wyroby kamienne, ceramika i wyroby ceramiczne. | 1 |
T-W-3 | Drewno i kompozyty drewniane ( korozja biologiczna drewna, ochrona przed korozją biologiczną). | 1 |
T-W-4 | Metale konstrukcyjne. | 1 |
T-W-5 | Betony zwykłe i specjalne (beton architektoniczny). | 1 |
T-W-6 | Warunki posadowienia budowli. Fundamenty. | 1 |
T-W-7 | Ściany budynków (ściany konstrukcyjne, osłonowe, działowe). | 1 |
T-W-8 | Stropy, przekrycia płaskie i sklepienia. | 1 |
T-W-9 | Schody. | 1 |
T-W-10 | Więźby dachowe. Pokrycia dachowe. | 1 |
T-W-11 | Tynki, okładziny ścienne. | 1 |
T-W-12 | Naprawy i wzmacnianie budynków i ich elementów. | 1 |
T-W-13 | Wymagania stawiane budynkom (wymagania użytkowe, konstrukcyjno-budowlane, zabezpieczenie przed pożarem, sztywność przestrzenna budynku). | 1 |
T-W-14 | Rodzaje konstrukcji (elementy prętowe, elementy powierzchniowe, systemy przestrzenne, powłoki). | 1 |
T-W-15 | Niezawodność konstrukcji, niezawodność mebli. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literaturowe i bieżące utrwalanie wiedzy. | 12 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_W01 zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych,zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,), definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów, zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | PAWiO_1A_W01 | — | — | C-2 | T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-13, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-14, T-W-15 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_U01 ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych, opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów, potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury | PAWiO_1A_U05, PAWiO_1A_U04, PAWiO_1A_U06 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-13, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-14, T-W-15 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_K01 ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem | PAWiO_1A_K02 | — | — | C-3 | T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-12, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-13, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-14, T-W-15 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_W01 zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych,zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,), definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów, zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_U01 ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych, opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów, potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury | 2,0 | |
3,0 | Student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/D/07B_K01 ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi współpracować w zespole międzybranżowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa pod kierunkiem prf. dr hab. inż. Bogusława Stefańczyka, Budownictwo ogólne tom 1 Materiały i wyroby budowlane, Arkady, Warszawa, 2005
- Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, Kraków, 2009
- Niedostatkiewicz M., Majewski T., Skuza M., Bobiński J., Budownictwo ogólne. Katalog rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2006
- Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3, Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- miesięcznik Architektura-murator, Czasopismo: Materiały budowlane
- czasopismo: Architektura
- czasopismo: Detail