Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy Niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy Niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Podstawowe pojęcia architektoniczne i dziedzin pokrewnych (Grundbegriffe der Architektur und benachbarten Disziplinen) | 2 |
T-LK-2 | Style w architekturze, zabytki architektury – starożytność, wieki średnie, czasy nowożytne, architektura XX i XXI w (Baustile, Baudenkmäler –Altertum, Mittelalter, Neuzeit, Architektur des 20. Und 21. Jahrhunderts) Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 6 |
T-LK-3 | Budynek- proces projektowania, dokumenty projektowe a. Dom prywatny b. Budowle przemysłowe (Das Bauwerk- Entwürfe und andere Unterlagen a. Das Haus b. Industriegebäude) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 4 |
T-LK-4 | Plac budowy, nadzór (Bauausführung, Bauaufsicht) | 2 |
T-LK-5 | Podstawowe materiały budowlane (Baustoffe) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 4 |
T-LK-6 | Konstrukcje nośne, technologie budowlane a.Dom pasywny (Tragsysteme, Bauweisen a. Passivhaus) Zdania względne (Relativsätze) | 6 |
T-LK-7 | Wnętrze, wnętrza użytkowe (Innenraum, öffentliches Interieur) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 4 |
T-LK-8 | Opis i prezentacja projektu architektonicznego (Das architektonische Projekt beschreiben und präsentieren) Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne. | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 8 |
A-LK-5 | Egzamin. | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_W01 posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne | PAWiO18_2A_W22 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7 | M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_U01 Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego. | PAWiO18_2A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7 | M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO18_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7 | M-1, M-3, M-2, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_W01 posiada podstawową wiedzę z zakresu treści humanistycznych oraz innych zagadnień z zakresu kultury uzupełniających wykształcenie techniczne | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawową wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_U01 Posługuje się językiem nowożytnym ze znajomością słownictwa specjalistycznego. | 2,0 | |
3,0 | posługuje się językiem nowożytmym na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/04B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | wykazuje potrzebę permam\nentnej nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jana Zahorcova, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego – Bratysława, Bratysława, 1999
Literatura dodatkowa
- -, Kreativer Koordinator, Czasopismo ‚Architekt‘ – artykuł, -, 2011
- Wilhelm K. Killer, Ilustrowany Słownik Budowlany, Arkady, 2004