Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu PHS - Etyczne i społeczne aspekty działalności gospodarczej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot PHS - Etyczne i społeczne aspekty działalności gospodarczej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki gospodarczej oraz rozbudzenie postawy wrażliwości na konflikty moralne towarzyszące działalności gospodarczej
C-2Zapoznanie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i relacjami przedsiębiorstwa z jego otoczeniem społecznym i ekonomicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie działalności gospodarczej. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii. Cechy przedsiębiorcy i jego rola we współczesnej gospodarce rynkowej.2
T-W-2Motywy jednostkowe i społeczne działań przedsiębiorczych. Teorie przedsiębiorcy i zysku. Mechanizm rynkowy.2
T-W-3Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej.1
T-W-4Przedmiot, cele i metody etyki. Podstawowe pojęcia. Systemy etyczne: przesłanki i sposoby uzasadniania wyborów i ocen moralnych.2
T-W-5Etyczny wymiar gospodarowania. Geneza etyki biznesu. Przedsiębiorstwo jako podmiot moralny. Specyfika analizy etycznej zagadnień ekonomicznych.2
T-W-6Konkurencyjność – definicja i istota, proces osiągania i podtrzymywania konkurencyjności. Etyczny wymiar konkurencji. Utylitaryzm: korupcja, praktyki monopolistyczne.2
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Teorie wzrostu: klasyczne, endogeniczne, neoklasyczne. Konwergencja.2
T-W-8Konflikt wartości ekonomicznych i społecznych. Ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju.2
T-W-9Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) – historia, standardy. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w polityce UE. Dobre praktyki CSR na przykładzie polskich i światowych firm.3
T-W-10Rola Państwa w gospodarce. Dobra publiczne. Zasady i cele ingerencji Państwa w działalność gospodarczą przedsiębiorców.2
T-W-11Proces globalizacji i nowe formy działalności gospodarczej1
T-W-12Podstawy ekonomii społecznej. Przedsiębiorczość społeczna. Organizacja pracy w podmiotach ekonomii społecznej2
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.2
T-W-14Założenia, metody i osiągnięcia etyki opartej o ideę obowiązków człowieka, pojęcie odpowiedzialności, odpowiedzialność jako troska, warunki odpowiedzialnego działania1
T-W-15Etyka zawodu inżyniera w świetle kodeksu FEANI, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i innych stowarzyszeń zawodowych1
T-W-16Zasady etyki inżynierskiej w praktyce projektowania, realizacji oraz eksploatacji obiektów technicznych1
T-W-17Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-W-2Praca własna, samodzielne utrwalanie materiału15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-4Zaliczenie wykładów2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_W01
Student posiada wiedzę o zasadach etycznych prowadzenia działalności gospodarczej i znaczeniu etyki biznesu w rozwoju społeczno - ekonomicznym
PAWiO18_2A_W14C-1T-W-8, T-W-7, T-W-15, T-W-6, T-W-4, T-W-16, T-W-5, T-W-14M-1S-1
PAWiO_2A_S2/O/x4a_W02
Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
PAWiO18_2A_W14C-2T-W-12, T-W-13, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-11, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_U01
Student potrafi interpretować rozwiązania podejmowane przez przedsiębiorców w sytuacji konfliktu moralnego
PAWiO18_2A_U18C-1T-W-8, T-W-7, T-W-13, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-1S-1
PAWiO_2A_S2/O/x4a_U02
Student potrafi określić postawę odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z działalnością zawodową i gospodarczą
PAWiO18_2A_U16C-1, C-2T-W-15, T-W-13, T-W-16, T-W-14M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_K01
Student posiada kompetencje w zakresie identyfikowania i analizy etycznych zagadnień dotyczących funkcjonowania podmiotów gospodarczych
PAWiO18_2A_K04C-1T-W-8, T-W-7, T-W-15, T-W-12, T-W-13, T-W-9, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-16, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-11, T-W-14, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_W01
Student posiada wiedzę o zasadach etycznych prowadzenia działalności gospodarczej i znaczeniu etyki biznesu w rozwoju społeczno - ekonomicznym
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę na temat zasad etycznego prowadzenia działalności gospodarczej. Uzyskanie 60% z maksymalnej liczby punktów za zaliczenie pisemne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/O/x4a_W02
Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę o założeniach społecznej odpowiedzialności biznesu i znaczeniu tej koncepcji dla rozwoju społeczno - gospodarczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_U01
Student potrafi interpretować rozwiązania podejmowane przez przedsiębiorców w sytuacji konfliktu moralnego
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe założenia prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/O/x4a_U02
Student potrafi określić postawę odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z działalnością zawodową i gospodarczą
2,0
3,0Student potrafi podstawowe zasady dokonywania etycznych i sprawiedliwych społecznie wyborów związanych z działalnością gospodarczą i zawodową
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/O/x4a_K01
Student posiada kompetencje w zakresie identyfikowania i analizy etycznych zagadnień dotyczących funkcjonowania podmiotów gospodarczych
2,0
3,0Student potrafi zidentyfikować i poddać analizie zagadnienia etycznego prowadzenia biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gasparski W., Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  2. Porter M.E., Prahalad C.K., Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2007
  3. Blanchard K., Peale N.V., Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, CH. Beck, Warszawa, 2014

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie działalności gospodarczej. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii. Cechy przedsiębiorcy i jego rola we współczesnej gospodarce rynkowej.2
T-W-2Motywy jednostkowe i społeczne działań przedsiębiorczych. Teorie przedsiębiorcy i zysku. Mechanizm rynkowy.2
T-W-3Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej.1
T-W-4Przedmiot, cele i metody etyki. Podstawowe pojęcia. Systemy etyczne: przesłanki i sposoby uzasadniania wyborów i ocen moralnych.2
T-W-5Etyczny wymiar gospodarowania. Geneza etyki biznesu. Przedsiębiorstwo jako podmiot moralny. Specyfika analizy etycznej zagadnień ekonomicznych.2
T-W-6Konkurencyjność – definicja i istota, proces osiągania i podtrzymywania konkurencyjności. Etyczny wymiar konkurencji. Utylitaryzm: korupcja, praktyki monopolistyczne.2
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Teorie wzrostu: klasyczne, endogeniczne, neoklasyczne. Konwergencja.2
T-W-8Konflikt wartości ekonomicznych i społecznych. Ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju.2
T-W-9Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) – historia, standardy. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w polityce UE. Dobre praktyki CSR na przykładzie polskich i światowych firm.3
T-W-10Rola Państwa w gospodarce. Dobra publiczne. Zasady i cele ingerencji Państwa w działalność gospodarczą przedsiębiorców.2
T-W-11Proces globalizacji i nowe formy działalności gospodarczej1
T-W-12Podstawy ekonomii społecznej. Przedsiębiorczość społeczna. Organizacja pracy w podmiotach ekonomii społecznej2
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.2
T-W-14Założenia, metody i osiągnięcia etyki opartej o ideę obowiązków człowieka, pojęcie odpowiedzialności, odpowiedzialność jako troska, warunki odpowiedzialnego działania1
T-W-15Etyka zawodu inżyniera w świetle kodeksu FEANI, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i innych stowarzyszeń zawodowych1
T-W-16Zasady etyki inżynierskiej w praktyce projektowania, realizacji oraz eksploatacji obiektów technicznych1
T-W-17Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-W-2Praca własna, samodzielne utrwalanie materiału15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-4Zaliczenie wykładów2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/x4a_W01Student posiada wiedzę o zasadach etycznych prowadzenia działalności gospodarczej i znaczeniu etyki biznesu w rozwoju społeczno - ekonomicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W14ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki gospodarczej oraz rozbudzenie postawy wrażliwości na konflikty moralne towarzyszące działalności gospodarczej
Treści programoweT-W-8Konflikt wartości ekonomicznych i społecznych. Ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju.
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Teorie wzrostu: klasyczne, endogeniczne, neoklasyczne. Konwergencja.
T-W-15Etyka zawodu inżyniera w świetle kodeksu FEANI, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i innych stowarzyszeń zawodowych
T-W-6Konkurencyjność – definicja i istota, proces osiągania i podtrzymywania konkurencyjności. Etyczny wymiar konkurencji. Utylitaryzm: korupcja, praktyki monopolistyczne.
T-W-4Przedmiot, cele i metody etyki. Podstawowe pojęcia. Systemy etyczne: przesłanki i sposoby uzasadniania wyborów i ocen moralnych.
T-W-16Zasady etyki inżynierskiej w praktyce projektowania, realizacji oraz eksploatacji obiektów technicznych
T-W-5Etyczny wymiar gospodarowania. Geneza etyki biznesu. Przedsiębiorstwo jako podmiot moralny. Specyfika analizy etycznej zagadnień ekonomicznych.
T-W-14Założenia, metody i osiągnięcia etyki opartej o ideę obowiązków człowieka, pojęcie odpowiedzialności, odpowiedzialność jako troska, warunki odpowiedzialnego działania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę na temat zasad etycznego prowadzenia działalności gospodarczej. Uzyskanie 60% z maksymalnej liczby punktów za zaliczenie pisemne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/x4a_W02Student zna założenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W14ma wiedzę w zakresie etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i relacjami przedsiębiorstwa z jego otoczeniem społecznym i ekonomicznym
Treści programoweT-W-12Podstawy ekonomii społecznej. Przedsiębiorczość społeczna. Organizacja pracy w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-9Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) – historia, standardy. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w polityce UE. Dobre praktyki CSR na przykładzie polskich i światowych firm.
T-W-10Rola Państwa w gospodarce. Dobra publiczne. Zasady i cele ingerencji Państwa w działalność gospodarczą przedsiębiorców.
T-W-1Pojęcie działalności gospodarczej. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii. Cechy przedsiębiorcy i jego rola we współczesnej gospodarce rynkowej.
T-W-3Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej.
T-W-11Proces globalizacji i nowe formy działalności gospodarczej
T-W-2Motywy jednostkowe i społeczne działań przedsiębiorczych. Teorie przedsiębiorcy i zysku. Mechanizm rynkowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę o założeniach społecznej odpowiedzialności biznesu i znaczeniu tej koncepcji dla rozwoju społeczno - gospodarczego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/x4a_U01Student potrafi interpretować rozwiązania podejmowane przez przedsiębiorców w sytuacji konfliktu moralnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U18potrafi organizować i nadzorować procesy budowlane w harmonogramach prac budowlanych i kosztorysach
Cel przedmiotuC-1Poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki gospodarczej oraz rozbudzenie postawy wrażliwości na konflikty moralne towarzyszące działalności gospodarczej
Treści programoweT-W-8Konflikt wartości ekonomicznych i społecznych. Ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju.
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Teorie wzrostu: klasyczne, endogeniczne, neoklasyczne. Konwergencja.
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-6Konkurencyjność – definicja i istota, proces osiągania i podtrzymywania konkurencyjności. Etyczny wymiar konkurencji. Utylitaryzm: korupcja, praktyki monopolistyczne.
T-W-4Przedmiot, cele i metody etyki. Podstawowe pojęcia. Systemy etyczne: przesłanki i sposoby uzasadniania wyborów i ocen moralnych.
T-W-5Etyczny wymiar gospodarowania. Geneza etyki biznesu. Przedsiębiorstwo jako podmiot moralny. Specyfika analizy etycznej zagadnień ekonomicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe założenia prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z zasadami etyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/x4a_U02Student potrafi określić postawę odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z działalnością zawodową i gospodarczą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U16potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu ekonomii i marketingu do podejmowania racjonalnych decyzji w działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki gospodarczej oraz rozbudzenie postawy wrażliwości na konflikty moralne towarzyszące działalności gospodarczej
C-2Zapoznanie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu i relacjami przedsiębiorstwa z jego otoczeniem społecznym i ekonomicznym
Treści programoweT-W-15Etyka zawodu inżyniera w świetle kodeksu FEANI, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i innych stowarzyszeń zawodowych
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-16Zasady etyki inżynierskiej w praktyce projektowania, realizacji oraz eksploatacji obiektów technicznych
T-W-14Założenia, metody i osiągnięcia etyki opartej o ideę obowiązków człowieka, pojęcie odpowiedzialności, odpowiedzialność jako troska, warunki odpowiedzialnego działania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi podstawowe zasady dokonywania etycznych i sprawiedliwych społecznie wyborów związanych z działalnością gospodarczą i zawodową
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/O/x4a_K01Student posiada kompetencje w zakresie identyfikowania i analizy etycznych zagadnień dotyczących funkcjonowania podmiotów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K04jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki gospodarczej oraz rozbudzenie postawy wrażliwości na konflikty moralne towarzyszące działalności gospodarczej
Treści programoweT-W-8Konflikt wartości ekonomicznych i społecznych. Ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju.
T-W-7Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny. Teorie wzrostu: klasyczne, endogeniczne, neoklasyczne. Konwergencja.
T-W-15Etyka zawodu inżyniera w świetle kodeksu FEANI, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i innych stowarzyszeń zawodowych
T-W-12Podstawy ekonomii społecznej. Przedsiębiorczość społeczna. Organizacja pracy w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-13Praca i jej wymiar etyczny. Etyka biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-9Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) – historia, standardy. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu w polityce UE. Dobre praktyki CSR na przykładzie polskich i światowych firm.
T-W-6Konkurencyjność – definicja i istota, proces osiągania i podtrzymywania konkurencyjności. Etyczny wymiar konkurencji. Utylitaryzm: korupcja, praktyki monopolistyczne.
T-W-4Przedmiot, cele i metody etyki. Podstawowe pojęcia. Systemy etyczne: przesłanki i sposoby uzasadniania wyborów i ocen moralnych.
T-W-10Rola Państwa w gospodarce. Dobra publiczne. Zasady i cele ingerencji Państwa w działalność gospodarczą przedsiębiorców.
T-W-16Zasady etyki inżynierskiej w praktyce projektowania, realizacji oraz eksploatacji obiektów technicznych
T-W-5Etyczny wymiar gospodarowania. Geneza etyki biznesu. Przedsiębiorstwo jako podmiot moralny. Specyfika analizy etycznej zagadnień ekonomicznych.
T-W-1Pojęcie działalności gospodarczej. Przedsiębiorczość w teorii ekonomii. Cechy przedsiębiorcy i jego rola we współczesnej gospodarce rynkowej.
T-W-3Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej.
T-W-11Proces globalizacji i nowe formy działalności gospodarczej
T-W-14Założenia, metody i osiągnięcia etyki opartej o ideę obowiązków człowieka, pojęcie odpowiedzialności, odpowiedzialność jako troska, warunki odpowiedzialnego działania
T-W-2Motywy jednostkowe i społeczne działań przedsiębiorczych. Teorie przedsiębiorcy i zysku. Mechanizm rynkowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zidentyfikować i poddać analizie zagadnienia etycznego prowadzenia biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0