Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie obiektów tymczasowych i tymczasowej aranżacji wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie obiektów tymczasowych i tymczasowej aranżacji wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada umiejętność budowy formy architektonicznej oraz rozwiązywania funkcji wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej. Student posiada umiejętność tworzenia szkiców, modeli fizycznych i wirtualnych, a także rysunków technicznych i wizualizacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi architektury tymczasowej |
C-2 | Nabycie umiejętności projektowania niewielkich, tymczasowych obiektów architektonicznych |
C-3 | Nabycie umiejętności projektowania tymczasowej aranżacji wnętrz |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tymczasowość w architekturze - definicja zjawiska, pojęcie zdarzenia architektonicznego | 3 |
T-L-2 | Tymczasowe obiekty architektoniczne w przestrzeni miejskiej: forma, funkcja, relacja z otoczeniem | 3 |
T-L-3 | Integracja formy zewnętrznej i wnętrza w tymczasowych obiektach architektonicznych | 3 |
T-L-4 | Technologiczne i materiałowe aspekty projektowania obiektów tymczasowych | 3 |
T-L-5 | Zagadnienie zeroenegetyczności oraz recyklingu obiektów tymczasowych | 3 |
T-L-6 | Tymczasowe obiekty ekspozycyjne handlowe i promocyjne | 3 |
T-L-7 | Tymczasowe obiekty rozrywkowe kulturotwórcze i uspołeczniające | 3 |
T-L-8 | Tymczasowe wykorzystanie i aranżacja nieużytkowanych wnętrz architektonicznych | 3 |
T-L-9 | Tworzenie tymczasowej aranżacji wnętrz oraz scenografii związanej z organizacją wydarzeń | 3 |
T-L-10 | Tymczasowe elementy wystroju wnętrz istniejących, wprowadzanie współczesnych form do wnętrz historycznych | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu przedstawionego przez studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_W01 Zna współczesne tendencje w projektowaniu tymczasowych obiektów architektonicznych oraz tymczasowej aranżacji wnętrz. Posiada wiedzę dotyczącą technicznych i materiałowych aspektów projektowania architektury tymczasowej. | PAWiO18_2A_W03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-10, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_U01 Posiada umiejętność zaprojektowania tymczasowego obiektu architektonicznego o określonej funkcji oraz tymczasowej aranżacji wnętrza. | PAWiO18_2A_U10 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1, T-L-10, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_K01 Jest zdolny do wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w celu poprawy warunków życia człowieka. | PAWiO18_2A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-7, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_W01 Zna współczesne tendencje w projektowaniu tymczasowych obiektów architektonicznych oraz tymczasowej aranżacji wnętrz. Posiada wiedzę dotyczącą technicznych i materiałowych aspektów projektowania architektury tymczasowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_U01 Posiada umiejętność zaprojektowania tymczasowego obiektu architektonicznego o określonej funkcji oraz tymczasowej aranżacji wnętrza. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08B_K01 Jest zdolny do wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w celu poprawy warunków życia człowieka. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lisa Baker, Temporary Architecture, THAMES & HUDSON, 2014
- Philip Jodidio, Temporary Architecture Now!, Taschen, Köln, 2011
- Klanten R. i in., Going public – public architecture, urbanism and interventions, Gestalten, Berlin, 2012
- Cate St Hill, This Is Temporary: How Transient Projects Are Redefining Architecture, Taylor and Francis, 2016
- Anneke Bokern, Joeri Bruyninckx, Andrea Eschbach, Tim Groen, Cornelius Mangold, Edwin van Onna, Stephan Ott, Sarah Martín Pearson, Chris Scott and Masaaki Takahashi, Happening: Design For Events, Frame Publishers, 2007
- Jeanne Tan, Ana Martins and Matthew Hurst, Happening 2 – Design for Events, Frame Publishers, 2016
Literatura dodatkowa
- Philip Jodidio, Serpentine Gallery Pavilions, Taschen, Köln, 2010
- Bernard Tschumi, Event-Cities 2, The MIT Press, Cambridge, MA., 2001
- Peter Bishop, Lesley Williams, The Temporary City, Routledge, 2012
- Matilda McQuaid, Shigeru Ban, Phaidon, 2006
- Jakub Gołębiewski, Perspektywy rewitalizacji Międzyodrza w Szczecinie przy zastosowaniu tymczasowych interwencji przestrzennych, hogben, Szczecin, 2018