Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie konserwatorskie wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie konserwatorskie wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Zaliczenie poprzedzających kurs semestrów studiów magisterskich S2 na kierunku projektowanie architektury wnętrz i otoczenia Umiejętność projektowania z zastosowaniem programów CAD Znajomość podstaw historii architektury i sztuki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 zapoznanie studenta z problematyką projektowania konserwatorskiego, w tym z zakresem dopuszczalnej interwencji we wnętrzach historycznych C-2 przyswojenie zasad projektowania konserwatorskiego we wnętrzach historycznych, nabycie podstawowych umiejętności związanych z projektowaniem konserwatorskim we wnętrzach historycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | T- P-1 opracowanie projektu wnętrza historycznego obiektu sakralnego, obiektu rezydencjonalnego, obiektu industrialnego, obiektu budownictwa wiejskiego | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | T- W-1 przedstawienie rozwiązań projektowych stosowanych we wnętrzach historycznych: posadzek, lica ścian, stropów, sklepień oraz stolarki okiennej i drzwiowej T- W-2 omówienie przykładów rozwiązań projektowych stosowanych we wnętrzach historycznych obiektów sakralnych, obiektów rezydencjonalnych, obiektów industrialnych, obiektów budownictwa wiejskiego, | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | A- P-1 Udział w zajęciach ćwiczeniowych | 30 |
A-L-2 | A- P-2 Opracowanie bloków zadaniowych projektu, opracowanie wynikowe projektu wraz z jego prezentacją multimedialną | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | A- W-1 Uczestnictwo w wykładach, prowadzenie notatek z wykładów | 15 |
A-W-2 | A- W-2 Opracowanie konspektu z treści wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Wykład w formie prezentacji multimedialnej, wykład terenowy, konsultacje projektowe M-2 Praca własna studenta M-3 Wykonanie opracowania projektowego M-4 Publiczna prezentacja opracowania projektowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S-1 Ocena formująca: obecność i aktywność na zajęciach S-2 Ocena formująca: wykonanie w zadanej formie i złożenie w wyznaczonym terminie opracowania wynikowego wraz z jego prezentacją multimedialną |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_W01 zna w stopniu zaawansowanym formy i zasady ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metody stosowane w procesie tej ochrony | PAWiO18_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/O/07A_W02 Posiada wiedzę z zakresu projektowania konserwatorskiego oraz dopuszczalnej interwencji we wnętrzach historycznych. Zna prawidłowe przykłady rozwiązań z zakresu projektowania konserwatorskiego we wnętrzach historycznych. | PAWiO18_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony | PAWiO18_2A_U19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/O/07A_U02 Posiada umiejętność zastosowania w praktyce projektowej oceny zakresu dopuszczalnej interwencji i zasad projektowania konserwatorskiego oraz potrafi sporządzić projekt konserwatorski wnętrza historycznego. | PAWiO18_2A_U19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/O/07A_K02 Student jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego i rozumie relacje systemowe łączące to środowisko ze społeczeństwem. | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_W01 zna w stopniu zaawansowanym formy i zasady ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metody stosowane w procesie tej ochrony | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zagadnienia przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/07A_W02 Posiada wiedzę z zakresu projektowania konserwatorskiego oraz dopuszczalnej interwencji we wnętrzach historycznych. Zna prawidłowe przykłady rozwiązań z zakresu projektowania konserwatorskiego we wnętrzach historycznych. | 2,0 | |
3,0 | Zna w stopniu podstawowym zagadnienia przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony | 2,0 | |
3,0 | w stopniu podstawowym umie zastosować wiedzę w projektowaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/07A_U02 Posiada umiejętność zastosowania w praktyce projektowej oceny zakresu dopuszczalnej interwencji i zasad projektowania konserwatorskiego oraz potrafi sporządzić projekt konserwatorski wnętrza historycznego. | 2,0 | |
3,0 | w stopniu podstawowym umie zastosować wiedzę w projektowaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/07A_K02 Student jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego i rozumie relacje systemowe łączące to środowisko ze społeczeństwem. | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztukl | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małachowicz E., Ochrona i Konserwacja zabytków, Wrocław, 2011
- Parisien S., Historia wnętrz. Dom od roku 1700, Warszawa, 2010
- Pile J., Historia wnętrz, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Litchfield F., Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time, Lightning Source Inc, 1893
- Aronson J., The Encyclopedia Of Furniture, Crown Publishers, 1965