Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności
Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do audytowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Specjalista ds. dostępności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wprowadzenie do audytowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza zakrsu wymagań prawa i dobrych praktyk zwiazanych z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania, przeprowadzania i dokumentowania audytu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Audyty - definicje, rodzaje i ich charakterystyka | 2 |
T-W-2 | Zasady przeprowadzania audytu | 4 |
T-W-3 | Działania poaudytowe | 2 |
8 | ||
warsztaty | ||
T-WR-1 | Opracowanie planu audytu | 2 |
T-WR-2 | Opracowanie listy pytań kontrolnych - zasady | 2 |
T-WR-3 | Przebieg audytu - studia przypadków | 2 |
T-WR-4 | Dokumentacja audytu, działania poaudytowe | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
25 | ||
warsztaty | ||
A-WR-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-WR-2 | konsultacje | 2 |
A-WR-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne/ ustne |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne/ ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_W01 Zna podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem. | SDD_10-_W05 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_U01 Potrafi przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie. | SDD_10-_U07 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-3, T-WR-1, T-WR-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_K01 Ma świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności. | SDD_10-_K02 | — | C-1 | T-WR-1, T-WR-3, T-W-2, T-WR-4, T-WR-2, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_W01 Zna podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem. | 2,0 | |
3,0 | Zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady przrzygotowania, przeprowadzania i dokumentowania działań związanych z audytowaniem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_U01 Potrafi przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w dostatecznym stopniu przygotować i poprowadzić audyt oraz opracować podstawową dokumentację w tym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/10_K01 Ma świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności. | 2,0 | |
3,0 | Ma w dostatecznym stopniu świadomość konieczności weryfikowania stopnia spełniania wymagań prawa w kontekście dostępności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Onepress, 2014, 2
- Janusz B., Zadanie audytu wewnętrznego w praktyce, ODDK, Warszawa, 2018
- Moeller R., Nowoczesny audyt wewnętrzny, Nieoczywiste, 2018
Literatura dodatkowa
- Nowicki P., Kafel P., WYBRANE ZAGADNIENIA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DOKUMENTACJA I AUDYT SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków, 2020