Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy i egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Specjalista ds. dostępności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy i egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie przedmiotów z toku studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności opracowania zagadnienia z zakresu dostępności w oparciu o uzyskaną w toku studiów wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne i obronienia swojego stanowiska podczas egzaminu końcowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Egzamin końcowy | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Wybór tematu, opracowanie założeń wstępnych pracy | 10 |
A-S-2 | Zebranie i analiza publikacji w zakresie pracy | 20 |
A-S-3 | Przegląd piśmiennictwa z zakresu tematyki pracy | 30 |
A-S-4 | Opracowanie wstępne wersji pracy | 40 |
A-S-5 | Konsultowanie treści pracy z opiekunem pracy | 5 |
A-S-6 | Poprawienie i uzupełnienie treści pracy po konsultacjach z opiekunem pracy | 20 |
A-S-7 | uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-S-8 | przygotowanie do egzaminu końcowego | 23 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | dyskusja nad zagadnieniem badawczym |
M-2 | rozwiązanie problemu badawczego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena wystawiona przez opiekuna pracy i recenzenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_W01 Zna podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami. | SDD_10-_W07 | — | C-1 | T-S-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego. | SDD_10-_U8 | — | C-1 | T-S-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_K01 Ma świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | SDD_10-_K02 | — | C-1 | T-S-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_W01 Zna podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami. | 2,0 | |
3,0 | Zna w dostatecznym stopniu podstawowe wymagania stawiane pracom dyplomowym i posiada dostateczną wiedzę niezbędną do opracowania rozwiązania problemu z zakresu dostępności przestrzeni publicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać w dostatecznym stopniu zdobytą wiedzę w zakresie dostępności do rozwiązania zadania problemowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/13_K01 Ma świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | 2,0 | |
3,0 | Ma dostateczną świadomość konieczności zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rawa T., metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2012
- Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2009
- Standardy dla pracy końcowej opracowane przez zespół koordynujący studia podyplomowe pt. "Specjalista ds. dostępności" opracowane dla danej edycji studiów