Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Health and safety in laboratory:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Health and safety in laboratory | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of chemistry, physics and principles of occupational health and safety |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining theoretical knowledge on the principles of health and safety at work in a biological laboratory. |
C-2 | Ability to react in dangerous situations in accordance with health and safety rules. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Hygiene and sanitary requirements for laboratory | 1 |
T-W-2 | Exposure to harmful factors in the workplace and at the university | 1 |
T-W-3 | Fire protection. Fire procedure. Fire evacuation strategy. Fire threats occurring in the University. Responsibilities of students in the field of fire protection at the place of trainingship and in the laboratory. | 2 |
T-W-4 | Ergonomics of work in the laboratory. | 2 |
T-W-5 | First premedical help | 2 |
T-W-6 | Accidents at work in the laboratory. Procedures for proceedings. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in classes | 10 |
A-W-2 | study of literature | 10 |
A-W-3 | Preparing to pass lectures | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture with multimedia presentation and educational films. |
M-2 | Auditorium classes: group work, case analysis. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of the paper |
S-2 | Ocena podsumowująca: test of choice + open tasks |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_W01 Student knows and defines basic principles of occupational health and safety in the laboratory | BTap_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_U01 The student adheres to the basic principles of occupational safety and health in a biological laboratory, student is able to react in accordance with the principles of health and safety in dangerous situations. | BTap_2A_U10 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_K01 The student is aware of the dangers in biological laboartories. | BTap_2A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_W01 Student knows and defines basic principles of occupational health and safety in the laboratory | 2,0 | |
3,0 | Student knows and defines most of basic principles of occupational health and safety in the laboratory. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_U01 The student adheres to the basic principles of occupational safety and health in a biological laboratory, student is able to react in accordance with the principles of health and safety in dangerous situations. | 2,0 | |
3,0 | The student adheres to the basic principles of occupational safety and health in a biological laboratory, student is able to react in accordance with the principles of health and safety in dangerous situations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-A3_K01 The student is aware of the dangers in biological laboartories. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the dangers in biological laboartories. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Benjamin O. ALLI, FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY, INTERNATIONAL LABOUR OFFICE, GENEVA, 2008
- Timothy Joseph Gallwey, Leonard O'Sullivan, Ergonomics Laboratory Exercises, CRC Press, 2008