Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Molecular basic of evolution:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular basic of evolution | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Masojć <Piotr.Masojc@zut.edu.pl>, Beata Myśków <Beata.Myskow@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge about genetics and molecular biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students are tought about machanisms of evolution on molecular level and methhods of searching evolutionary process |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Methods of constructing phylogenetic trees | 6 |
T-A-2 | methods of estimating genetic similarity and genetic distance | 4 |
T-A-3 | Evolution of selected organisms based on molecular data | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Theories on pre-biotic evolution | 1 |
T-W-2 | Concept of "molecular clock" | 2 |
T-W-3 | Molecular mechanisms underlying changes at the genome level | 2 |
T-W-4 | Mechanisms underlying evolution at the gene level | 2 |
T-W-5 | Examples of protein evolution | 2 |
T-W-6 | Exons and introns in evolution | 2 |
T-W-7 | Evolution changes conserved in the DNA sequences | 2 |
T-W-8 | Mitochondrial DNA in tracking human evolution | 1 |
T-W-9 | Chromosome Y DNA in tracking human evolution | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attending classes | 15 |
A-A-2 | Preparation to classes | 10 |
A-A-3 | Consultation with the teacher | 10 |
A-A-4 | Preparation to tests and exams | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Learning during lectures | 15 |
A-W-2 | self-studying of topics presented on lectures | 10 |
A-W-3 | Consultation with the teacher | 10 |
A-W-4 | Preparing to tests and exams | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informing-type lecture |
M-2 | Presentation |
M-3 | Film |
M-4 | working in groups |
M-5 | Discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of presentation |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final evaluation of knowledge and activities |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.1_W01 student knows molecula mechanisms of evolution. Can define meaning of descriptions related to molecular evolution | BTap_2A_W05, BTap_2A_W01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-3, M-1, M-2, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-A-O5.1_U01 Student can construct phylogenetic trees using computer programs and data bases | — | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.1_K01 Student is active in students group or act as a leader in conducting projects | BTap_2A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-3 | M-3, M-1, M-2, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.1_W01 student knows molecula mechanisms of evolution. Can define meaning of descriptions related to molecular evolution | 2,0 | Niedostateczna wiedza z zakresu genetyki ogólnej. Student nie potrafi omówić mitozy i cyklu komórkowego w aspekcie cytogenetycznym. Student nie zna podstawowych kariotypów zwierząt gospodarskich. |
3,0 | Dostateczna wiedza z zakresu prowadzonego przedmiotu z dużymi niedociągnięciami. | |
3,5 | Dostateczna wiedza z zakresu przedmiotu prowadzonego. Student potrafi omówić mitozę oraz cykl komórkowy ale nie rozumie jej znaczenia. Umie podać przykłady aberracji chromosomowych ale nie potrafi opisać ich skutków. Student zna podstawowe kariotypy zwierząt gospodarskich. | |
4,0 | Dobre opanowanie wiedzy z zakresu przedmiotu prowadzonego. Student umie podać przykłady aberracji chromosomowych oraz potrafi opisać ich skutki. Student w stopniu dobrym umie omówić kariotypy zwierząt gospodarskich. | |
4,5 | Dobre opanowanie wiedzy z zakresu przedmiotu prowadzonego. Student umie podać przykłady aberracji chromosomowych oraz potrafi opisać ich skutki. Student w stopniu dobrym umie omówić kariotypy zwierząt gospodarskich i domowych. Zna metody barwienia chromosomów. | |
5,0 | Bardzo dobre opanowanie wiedzy z zakresu przedmiotu prowadzonego. Student bardzo dobrze charakteryzuje kariotypy zwierząt gospodarskich i domowych. Zna i potrafi opisać metody barwienia chromosomów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.1_K01 Student is active in students group or act as a leader in conducting projects | 2,0 | Student nie przejawia aktywności w grupie jako członek |
3,0 | Student przejawia aktywności w grupie jako członek | |
3,5 | Student przejawia aktywności w grupie jako członek | |
4,0 | Student przejawia aktywności w grupie jako członek i podejmuje aktywność jako lider | |
4,5 | Student przejawia aktywności w grupie jako lider | |
5,0 | Student przejawia aktywności w grupie jako lider i jest aktywny |
Literatura podstawowa
- Douglas J. Futuyma, Evolution, Sinauer Associates, Inc., Sunderland, USA, 2005, 1