Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Biosurowce w żywieniu psów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biosurowce w żywieniu psów | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowe zagadnienia z biochemii, fizjologii i żywienia zwierząt oraz botaniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z surowcami ekologicznymi pochodzenia zwierzęcego i roślinnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza chemiczna surowców roślinnych wykorzystywanych do produkcji produktów żywieniowych dla psów. Analiza chemiczna surowców zwierzęcych wykorzystywanych do produkcji produktów żywieniowych dla psów. | 4 |
T-L-2 | Karmy ekologiczne – ocena wartości odżywczej produktów ży-wieniowych opartych na składnikami w 100% pochodzących z hodowli i upraw ekologicznych. | 4 |
T-L-3 | Przegląd naturalny suplementów i karm biologicznych z certyfi-katem ekologicznym wykorzystywanych w żywieniu psów. | 4 |
T-L-4 | Podstawowe zalecenia żywieniowe diety wegetariańskiej dla psa. Bilansowanie diety wegetariańskiej. | 4 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymogi prawe dotyczące żywności ekologicznej w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Organy i jednostki organizacyjne decydujące w sprawach kon-troli i certyfikacji. Oznakowanie produktu ekologicznego. Proces certyfikacji gospodarstwa ekologicznego. | 2 |
T-W-2 | Rolnictwo ekologiczne w świetle nowych regulacji prawnych. Proces certyfikacji gospodarstwa ekologicznego. Ekologiczna produkcja zwierzęca. Ekologiczne żywienie zwie-rząt. Zasady ekologicznej uprawy roślin. | 2 |
T-W-3 | Przegląd surowców ekologicznych pochodzenia zwierzęcego. Przegląd surowców ekologicznych pochodzenia roślinnego. Regionalne biosurowce wykorzystywane do produkcji karm. | 4 |
T-W-4 | Przetwórstwo produktów rolnictwa ekologicznego. Prozdrowotne właściwości żywności ‘bio’ dla psów. | 3 |
T-W-5 | Problemy z pokarmem roślinnym. Dieta wegetariańska dla psów. Surowce w diecie psa wolne od GMO. | 3 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć praktycznych | 4 |
A-L-3 | przygotwanie do zaliczenia pisemnego | 4 |
A-L-4 | pisemne zaliczenie | 2 |
A-L-5 | Konsultacje | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | przygotowanie studenta do zajęć | 14 |
A-W-3 | pisemne zaliczenie | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: odpowiedź ustna |
S-2 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: średnia ocen z odpowiedzi ustnej i sprawdzianów pisemnych |
S-4 | Ocena formująca: ocena pracy samodzielnej studenta oraz jego pracy w grupie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_12_W01 student charakteryzuje surowce ekologicznego pochodzenia stosowane w diecie psów | Kn_2A_W02, Kn_2A_W03, Kn_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-4, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_12_U01 student potrafi ocenić surowce 'bio' i wartości odżywczą produktów żywieniowych opartych na składnikami w 100% pochodzących z hodowli i upraw ekologicznych | Kn_2A_U03, Kn_2A_U04 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3 | S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_12_K01 student rozumie potrzebę ustawicznego uczenia się i poszukiwania informacji niezbednych do rozwiązania określonego problemu | Kn_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-3, M-1, M-2 | S-4, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_12_W01 student charakteryzuje surowce ekologicznego pochodzenia stosowane w diecie psów | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym potrafi scharakteryzować surowce pochodzenia ekologicznego stosowane w diecie psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_12_U01 student potrafi ocenić surowce 'bio' i wartości odżywczą produktów żywieniowych opartych na składnikami w 100% pochodzących z hodowli i upraw ekologicznych | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym potrafi ocenić surowce 'bio' i wartości odżywczą produktów żywieniowych opartych na składnikami w 100% pochodzących z hodowli i upraw ekologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_12_K01 student rozumie potrzebę ustawicznego uczenia się i poszukiwania informacji niezbednych do rozwiązania określonego problemu | 2,0 | |
3,0 | student w niewielkim stopniu rozumie potrzebę ustawicznego uczenia się i poszukiwania informacji niezbednych do rozwiązania określonego problemu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ceregrzyn M. , Lechowski R., Barszczewska B., Podstawy żywienia psów i kotów. Podręcznik dla lekarzy i studentów weterynarii, Edra Urban & Partner, 2013
- Hallmann E., Żywność ekologiczna - skrypt do ćwiczeń, SGWW, Warszawa, 2014