Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Przygotowanie psa do wysiłku fizycznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie psa do wysiłku fizycznego | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Ośrodek szkolenia psów UniwerPSYtet | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marta Górska <Marta_Gorska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość anatomii i fizjologii psa |
W-2 | Znajomość znajomość typów użytkowych i ras psów |
W-3 | Znajomość podstawowych zasad dotyczacych zdrowego żywienia psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest przybliżenie studentom zagadnień dotyczących optymalnej sprawności fizycznej poprzez łączenie ćwiczeń, zdrowego odżywiania, zmiany stylu życia i niektórych nawyków u psów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Narzędzia motywacyjne w pracy z psem | 1 |
T-L-2 | Balans między techniką (pokarm) a szybkością (zabawka) | 1 |
T-L-3 | Wartościowanie nagród pokarmowych | 1 |
T-L-4 | Rozgrzewka, trening właściwy, streching | 1 |
T-L-5 | Ćwiczenia ogólnorozwojowe/ Trening wzmacniający. | 1 |
T-L-6 | Budowanie kondycji poprzez aktywność fizyczna u psa | 1 |
T-L-7 | Aktywność u psa seniora | 1 |
T-L-8 | Wybrane rodzaje aktywności fizycznej w praktyce | 1 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje aktywności ruchej. | 2 |
T-W-2 | Wybór odpwiedniego rodzaju aktywności fizycznej pod indywidualne potrzeby psa | 3 |
T-W-3 | Przygotowanie psa do aktywności ruchowej. | 1 |
T-W-4 | Aktywność z psem profilaktyką zdrowego stylu życia | 1 |
T-W-5 | Sport wyczynowy a rekreacja z psem. | 2 |
T-W-6 | Ćwiczenia statyczne i dynamiczne. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie piśmiennictwa | 20 |
A-L-3 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Praca indywidualna | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia terenowe z udziałem psów |
M-2 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych |
M-3 | Praktyczne zajęcia z udziałem psa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian z części wykładowej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena studenta podczas całego cyklu zajęć, jego zaangażowanie, stosunek do psa, dokładność w wykonywaniu zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwia cząstkowe z części praktycznej zajęć |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.4_W01 Student zna podstawowe zagadnienia dotyczace przygotowania psa do wysiłku fizycznego. | Kn_2A_W07 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-7, T-L-6, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.4_U01 Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedze zdobytą podczas zajęć dotyczącą aktywności fizycznej psów w różnym wieku i typie oraz poprawnie wykorzystuje narzędzia motywacyjne. | Kn_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-7, T-L-6, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_33.4_K01 Student uwrażliwi się na indywidualne potrzeby ruchowe psa oraz wykaże większą empatią w stosunku do psich seniorów. | Kn_2A_K03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-7, T-L-6, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.4_W01 Student zna podstawowe zagadnienia dotyczace przygotowania psa do wysiłku fizycznego. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia dotyczace przygotowania psa do wysiłku fizycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.4_U01 Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedze zdobytą podczas zajęć dotyczącą aktywności fizycznej psów w różnym wieku i typie oraz poprawnie wykorzystuje narzędzia motywacyjne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedze zdobytą podczas zajęć dotyczącą aktywności fizycznej psów w różnym wieku i typie oraz poprawnie wykorzystuje narzędzia motywacyjne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_33.4_K01 Student uwrażliwi się na indywidualne potrzeby ruchowe psa oraz wykaże większą empatią w stosunku do psich seniorów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna indywidualne potrzeby ruchowe psa oraz wykazuje się większą empatią w stosunku do psich seniorów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sullivan K., Ćwicz razem ze swoim psem. Poradnik zdrowego stylu życia, Bellona, Warszawa, 2009
- Miller Pat, Nasz wierny przyjaciel pies: metody wzmocnienia psów w treningu, Książka i Wiedza, Warszawa, 2005
- Mrzewińska Zofia, Po obu końcach smyczy, ERGOS, 2002
- Case P.Linda, Pies zachowanie, żywienie i zdrowie, GALAKTYKA, Łódź, 2004
Literatura dodatkowa
- Coren Stanley, Jak rozmawiać z psem: doskonalenie sztuki porozumiewania się, GALAKTYKA, Łódź, 2004