Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo

Sylabus przedmiotu Utrzymanie i hodowla zwierząt futerkowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Utrzymanie i hodowla zwierząt futerkowych
Specjalność Hodowla i użytkowanie zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 20 3,00,41zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu biologii zwierząt na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
C-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-3Przybliżenie studentom wiedzy na temat właściwości futer naturalnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pochodzenie, występowanie oraz budowa zwierząt futerkowych5
T-L-2Ocena jakości skór zwierząt futerkowych2
T-L-3Zadania praktyczne z uzytkowania rozrodczego zwierząt futerkowych3
T-L-4Budowa przewodu pokarmowego zwierząt futerkowych i zapotrzebowanie pokarmowe mięsożernych i roślinożernych zwierząt futerkowych3
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych4
T-L-6Użytkowanie mięsne zwierząt futerkowych roślinożernych2
T-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń1
20
wykłady
T-W-1Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy norek, lisów pospolitych i polarnych2
T-W-2Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy zwierząt futerkowych roślinożernych2
T-W-3Właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych. Użytkowanie futrzarskie zwierząt futerkowych. Brokowanie skór2
T-W-4Użytkowanie rozrodcze zwierząt futerkowych.2
T-W-5Lokalizacja i wyposażenie ferm zwierząt futerkowych.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach40
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu23
A-L-3Uczestnictwo w konsultacjach12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów i ćwiczeń14
A-L-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń1
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach20
A-W-2Samodzielne studiowanie litaratury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Pisemne zaliczenie wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-3Praca w grupach
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
M-6Pokaz skór zwierząt futerkowych
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych
S-2Ocena formująca: Obliczanie zadań związanych z rozrodem zwierząt
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_W01
Student opisuje biologię zwierząt futerkowych, zna ich pochodzenie i właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych
ZO_1A_W01, ZO_1A_W14C-2, C-3, C-1T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-W-5, T-W-3M-2, M-1, M-4, M-7, M-6, M-5S-3
ZO_1A_ZO-S-D3_W02
Student zna mechanim rozrodu, selekcji i dziedziczenia cech użytkowych zwierząt futerkowych
ZO_1A_W04, ZO_1A_W12C-1T-L-7, T-L-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-3, M-2, M-1, M-7, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_U01
Student potrafi ułozyć dawkę pokarmową dla zwierząt futerkowych
ZO_1A_U10, ZO_1A_U16C-2, C-1T-L-5, T-L-4M-3, M-2, M-1, M-4, M-7S-1, S-3
ZO_1A_ZO-S-D3_U02
Student potrafi szacować uzytkowść rozrodczą zwierząt
ZO_1A_U17, ZO_1A_U19C-2, C-1T-L-7, T-L-3M-3, M-2, M-1, M-4, M-7, M-5S-2
ZO_1A_ZO-S-D3_U03
Student potrafi ocenić stan zoohigieniczny ferm zwierząt futerkowych oraz wdrożyć odpowiedni dobrostan na fermie zwierząt futerkowych
ZO_1A_U11, ZO_1A_U14, ZO_1A_U21C-2, C-1T-L-7, T-W-5M-2, M-1, M-4, M-7, M-5S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_K01
Student wykazuje aktywność w pracach w grupie, rozwiązywać przydzielone zadania
ZO_1A_K01, ZO_1A_K04C-2, C-1T-L-5, T-L-7, T-L-3M-3, M-2, M-1, M-4, M-7, M-5S-3
ZO_1A_ZO-S-D3_K02
Student jest świadomy roli hodowli zwierząt futerkowych w otaczającycm go środowisku oraz w godpodarce rolnej Polski
ZO_1A_K03C-2T-L-7, T-L-1, T-W-5M-3, M-2, M-1, M-4, M-7, M-6, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_W01
Student opisuje biologię zwierząt futerkowych, zna ich pochodzenie i właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych
2,0Nie definiuje nawet 1/3 pojęć z zakresu łowiectwa ani słownictwa łowieckiego
3,0Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych
3,5Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać biologie trzech gatunków i podać ich pochodzenie
4,0Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać biologię czterech gatunków i zna ich pochodzenie i właściwości futerkowe
4,5Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać pięć i zna ich pochodzenie oraz właściwości futerkowe
5,0Student zna i opisuje bilogie wszystkich gatunków zwierząt futerkowych, zna ich pochodzenie i właściwości futerkowe
ZO_1A_ZO-S-D3_W02
Student zna mechanim rozrodu, selekcji i dziedziczenia cech użytkowych zwierząt futerkowych
2,0Student nie zna mechanizmu rozrodu zwierząt futerkowych
3,0Student zna i opisuje mechanizm rozrodu dwóch gatunków zwierząt futerkowych (jedno zwierzę mięsożerne i jedno roślinożerne)
3,5Student zna i opisuje rozród trzech gatunków zwierząt futerkowych
4,0Student zna i opisuje rozród czterech gatunków zwierząt futerkowych
4,5Student zna rozród pięciu gatunków zwierząt futerkowych
5,0Student zna mechanizm rozrodu wszystkich gatunków zwierząt futerkowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_U01
Student potrafi ułozyć dawkę pokarmową dla zwierząt futerkowych
2,0Student nie umie ułożyć żadnej dawki pokarmowej dla zwierząt futerkowych
3,0Student umie ułozyć dawkę pokarmową dla królików
3,5Student umie ułożyć dawkę pokarmową dla norek w różnych okresach fizjologicznych
4,0Student umie ułożyć dawkę pokarmową dla norek i lisów w różnych okresach fizjologicznych
4,5Student umie ułożyć dawki pokarmowe dla królików, norek i lisów
5,0Student umie ułożyć dawki pokarmowe dla wszystkich zwierząt futerkowych roślinożernych i mięsożernych
ZO_1A_ZO-S-D3_U02
Student potrafi szacować uzytkowść rozrodczą zwierząt
2,0Student nie umie oszacować uzytkowości rozrodczej zwierząt futerkowych
3,0Student umie oszacować użytkowość rozrodczą królików i szynszyli
3,5Student umie oszacować użytkowośc rozrodczą norek
4,0Student umie oszacować użytkowość rozrodczą królików, szynszyli i norek
4,5Student umie oszacować użytkowość rozrodczą lrólików, norek i szynszyli oraz ułozyc plan kopulacji dla norek
5,0Student umie oszacować uzytkowość rozrodczą wszystkich gatunków zwierząt futerkowych oraz wykonac plan kopulacji dla norek i lisów
ZO_1A_ZO-S-D3_U03
Student potrafi ocenić stan zoohigieniczny ferm zwierząt futerkowych oraz wdrożyć odpowiedni dobrostan na fermie zwierząt futerkowych
2,0Student nie umie ocenic stanu fermy pod wzgledem wymagań zoohigienicznych, nie potrafi ocenić czy istniej na fermie odpowiedni dobrostan
3,0Student potrafi ocenić ferme pod względem zoohigienicznym, ale nie wie czy spełnia ona dobrostan
3,5Student umie ocenić czy na fermie istnieje odpowiedni dobrostan, oraz wprowadzić odpowiednie do jego utrzymania zmiany
4,0Student umie ocenić warunki panujace na fermie, analizuje dobrostan i umie wprowadzić odpowiednie zmiany w celu jego optymalizacji
4,5Student w prawidłowy sposób ocenia i analizuje panujace na fermie warunki, ocenia odpowiednio dobrostan
5,0Student umie ocenić warunki panujace na fermie oraz potrafi tez wprowadzic zmiany w celu utrzymania o dobrostanu dla zwierząt

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-D3_K01
Student wykazuje aktywność w pracach w grupie, rozwiązywać przydzielone zadania
2,0
3,0Student wykazuje pewną aktywność w pracach w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZO-S-D3_K02
Student jest świadomy roli hodowli zwierząt futerkowych w otaczającycm go środowisku oraz w godpodarce rolnej Polski
2,0
3,0Student ma świadomość roli hodowli zwierząt futerkowych w otaczajacym go środowisku
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kuźniewicz J., Filistowicz A., Chów i hodowla zwierząt futerkowych, Wydawnictwo akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocłąw, 1999
  2. Gliński Z., Kostro K., Podstawy hodowli lisów i norek, PWRiL, Warszawa, 2002
  3. Praca zbiorowa pod red. Gugołek A., Zalecenia żywieniowe i wartość pokarmowa pasz – Zwierzęta futerkowe., Instytut Fizjologii i Żywienia Zwierząt im. Jana Kielanowskiego PAN, Jabłonna, 2011
  4. Barabasz B., Szynszyle. Hodowla i użytkowanie, PWRiL, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Barabasz B., Bieniek J., Króliki. Towarowa produkcja mięsna., PWRiL, Warszawa, 2003
  2. Barabasz B., Bieniek J., Króliki. Reksy – użytkowanie futerkowe, PWRiL, Warszawa, 2008
  3. Barabasz B., Jenoty. Chów i hodowla, PWRiL, Warszawa, 2007
  4. Bielański P., Kowalska D., Króliki, Oficyna Wydawnicza "Hoża", Warszawa, 2007
  5. Cholewa R., Frindt A., Scheuring W., Szeleszczyk A, Chów i hodowla nutrii, Oficyna Wydawnicza "Hoża", Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pochodzenie, występowanie oraz budowa zwierząt futerkowych5
T-L-2Ocena jakości skór zwierząt futerkowych2
T-L-3Zadania praktyczne z uzytkowania rozrodczego zwierząt futerkowych3
T-L-4Budowa przewodu pokarmowego zwierząt futerkowych i zapotrzebowanie pokarmowe mięsożernych i roślinożernych zwierząt futerkowych3
T-L-5Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych4
T-L-6Użytkowanie mięsne zwierząt futerkowych roślinożernych2
T-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń1
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy norek, lisów pospolitych i polarnych2
T-W-2Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy zwierząt futerkowych roślinożernych2
T-W-3Właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych. Użytkowanie futrzarskie zwierząt futerkowych. Brokowanie skór2
T-W-4Użytkowanie rozrodcze zwierząt futerkowych.2
T-W-5Lokalizacja i wyposażenie ferm zwierząt futerkowych.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach40
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu23
A-L-3Uczestnictwo w konsultacjach12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów i ćwiczeń14
A-L-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń1
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach20
A-W-2Samodzielne studiowanie litaratury przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Pisemne zaliczenie wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_W01Student opisuje biologię zwierząt futerkowych, zna ich pochodzenie i właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W01wykazuje ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku zootechnika
ZO_1A_W14posiada wiedzę z zakresu kształtowania środowiska zoohigienicznego oraz jego wpływu na produkcyjność i dobrostan zwierząt
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-3Przybliżenie studentom wiedzy na temat właściwości futer naturalnych
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-L-1Pochodzenie, występowanie oraz budowa zwierząt futerkowych
T-L-6Użytkowanie mięsne zwierząt futerkowych roślinożernych
T-W-5Lokalizacja i wyposażenie ferm zwierząt futerkowych.
T-W-3Właściwości okrywy włosowej zwierząt futerkowych. Użytkowanie futrzarskie zwierząt futerkowych. Brokowanie skór
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-6Pokaz skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje nawet 1/3 pojęć z zakresu łowiectwa ani słownictwa łowieckiego
3,0Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych
3,5Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać biologie trzech gatunków i podać ich pochodzenie
4,0Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać biologię czterech gatunków i zna ich pochodzenie i właściwości futerkowe
4,5Student zna wszystkie gatunki zwierząt futerkowych, potrafi opisać pięć i zna ich pochodzenie oraz właściwości futerkowe
5,0Student zna i opisuje bilogie wszystkich gatunków zwierząt futerkowych, zna ich pochodzenie i właściwości futerkowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_W02Student zna mechanim rozrodu, selekcji i dziedziczenia cech użytkowych zwierząt futerkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu wzrostu i rozwoju zwierząt gospodarskich
ZO_1A_W12posiada podstawową wiedzę z zakresu użytkowania zwierząt oraz selekcji, doboru i oceny wartości użytkowej i hodowlanej
Cel przedmiotuC-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-L-3Zadania praktyczne z uzytkowania rozrodczego zwierząt futerkowych
T-W-4Użytkowanie rozrodcze zwierząt futerkowych.
T-W-2Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy zwierząt futerkowych roślinożernych
T-W-1Genetyczne uwarunkowanie zmienności barwy norek, lisów pospolitych i polarnych
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obliczanie zadań związanych z rozrodem zwierząt
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna mechanizmu rozrodu zwierząt futerkowych
3,0Student zna i opisuje mechanizm rozrodu dwóch gatunków zwierząt futerkowych (jedno zwierzę mięsożerne i jedno roślinożerne)
3,5Student zna i opisuje rozród trzech gatunków zwierząt futerkowych
4,0Student zna i opisuje rozród czterech gatunków zwierząt futerkowych
4,5Student zna rozród pięciu gatunków zwierząt futerkowych
5,0Student zna mechanizm rozrodu wszystkich gatunków zwierząt futerkowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_U01Student potrafi ułozyć dawkę pokarmową dla zwierząt futerkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U10Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia.
ZO_1A_U16Potrafi określić zapotrzebowanie zwierząt na składniki pokarmowe, ocenić jakość pasz, prawidłowo zbilansować dawki pokarmowe oraz nadzorować przygotowanie pasz
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-5Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych
T-L-4Budowa przewodu pokarmowego zwierząt futerkowych i zapotrzebowanie pokarmowe mięsożernych i roślinożernych zwierząt futerkowych
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ułożyć żadnej dawki pokarmowej dla zwierząt futerkowych
3,0Student umie ułozyć dawkę pokarmową dla królików
3,5Student umie ułożyć dawkę pokarmową dla norek w różnych okresach fizjologicznych
4,0Student umie ułożyć dawkę pokarmową dla norek i lisów w różnych okresach fizjologicznych
4,5Student umie ułożyć dawki pokarmowe dla królików, norek i lisów
5,0Student umie ułożyć dawki pokarmowe dla wszystkich zwierząt futerkowych roślinożernych i mięsożernych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_U02Student potrafi szacować uzytkowść rozrodczą zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U17Wykazuje umiejętność prawidłowego użytkowania zwierząt oraz stosuje podstawowe zasady ich hodowli
ZO_1A_U19Potrafi kierować użytkowaniem rozpłodowym zwierząt
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-L-3Zadania praktyczne z uzytkowania rozrodczego zwierząt futerkowych
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obliczanie zadań związanych z rozrodem zwierząt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie oszacować uzytkowości rozrodczej zwierząt futerkowych
3,0Student umie oszacować użytkowość rozrodczą królików i szynszyli
3,5Student umie oszacować użytkowośc rozrodczą norek
4,0Student umie oszacować użytkowość rozrodczą królików, szynszyli i norek
4,5Student umie oszacować użytkowość rozrodczą lrólików, norek i szynszyli oraz ułozyc plan kopulacji dla norek
5,0Student umie oszacować uzytkowość rozrodczą wszystkich gatunków zwierząt futerkowych oraz wykonac plan kopulacji dla norek i lisów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_U03Student potrafi ocenić stan zoohigieniczny ferm zwierząt futerkowych oraz wdrożyć odpowiedni dobrostan na fermie zwierząt futerkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U11Potrafi rozwiązywać techniczne zadania inżynierskie w dziedzinie zootechniki
ZO_1A_U14Dokonuje oceny dobrostanu zwierząt oraz podejmuje działania w celu jego optymalizacji
ZO_1A_U21Potrafi ocenić stan środowiska i zasobów naturalnych, ponadto zagrożenia wynikające z chowu i hodowli zwierząt
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-W-5Lokalizacja i wyposażenie ferm zwierząt futerkowych.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenic stanu fermy pod wzgledem wymagań zoohigienicznych, nie potrafi ocenić czy istniej na fermie odpowiedni dobrostan
3,0Student potrafi ocenić ferme pod względem zoohigienicznym, ale nie wie czy spełnia ona dobrostan
3,5Student umie ocenić czy na fermie istnieje odpowiedni dobrostan, oraz wprowadzić odpowiednie do jego utrzymania zmiany
4,0Student umie ocenić warunki panujace na fermie, analizuje dobrostan i umie wprowadzić odpowiednie zmiany w celu jego optymalizacji
4,5Student w prawidłowy sposób ocenia i analizuje panujace na fermie warunki, ocenia odpowiednio dobrostan
5,0Student umie ocenić warunki panujace na fermie oraz potrafi tez wprowadzic zmiany w celu utrzymania o dobrostanu dla zwierząt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_K01Student wykazuje aktywność w pracach w grupie, rozwiązywać przydzielone zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K01jest zdolny do pracy zarówno samodzielnej jak i w zespole oraz do kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
ZO_1A_K04potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
C-1Podstawowym celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu hodowli zwierząt futrekowych w Polsce i na świecie (biologia zwierząt, użytkowanie futerkowe i rozrodcze).
Treści programoweT-L-5Układanie dawek pokarmowych dla zwierząt futerkowych
T-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-L-3Zadania praktyczne z uzytkowania rozrodczego zwierząt futerkowych
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje pewną aktywność w pracach w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S-D3_K02Student jest świadomy roli hodowli zwierząt futerkowych w otaczającycm go środowisku oraz w godpodarce rolnej Polski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K03prezentuje postawę proekologiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacji, wynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji
Cel przedmiotuC-2Przybliżenie studentom zasad działania ferm zwierząt futerkowych
Treści programoweT-L-7Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
T-L-1Pochodzenie, występowanie oraz budowa zwierząt futerkowych
T-W-5Lokalizacja i wyposażenie ferm zwierząt futerkowych.
Metody nauczaniaM-3Praca w grupach
M-2Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-1Wykłady informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-7Wizyty na fermie zwierząt futerkowych (fermy norek i szynszyli), w brokowni skór zwierząt futerkowych
M-6Pokaz skór zwierząt futerkowych
M-5Projekcja filmów o zwierzętach futerkowych (biologia, hodowla, użytkowanie futerkowe)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość roli hodowli zwierząt futerkowych w otaczajacym go środowisku
3,5
4,0
4,5
5,0