Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Pielęgniarstwo zwierząt
Sylabus przedmiotu Zasady postępowania w nagłych wypadkach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady postępowania w nagłych wypadkach | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 82 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość anatomii i fizjologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z zasadami udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach |
C-2 | zapoznanie studentów ze sprzętem wykorzystywanym w trakcie udzielania pomocy zwierzętom |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Postępowanie w przypadku uszkodzeń ciała, wstrząsu i zatrucia | 2 |
T-A-2 | Urazy, wypadki komunikacyjne, skaleczenia i złamania. Wypadki w terenie: - porażenie prądem - podtopienie - udar cieplny - hipotermia, odmrożenie | 3 |
T-A-3 | Zatrucia i ukąszenia owadów. | 2 |
7 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Ciała obce w gardle, przełyku, oku, nosie i w uchu. Zwichnięcia, krwotoki i stłuczenia. | 6 |
T-W-2 | Zasady transportu zwierząt po wypadkach | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-A-2 | studiowanie literatury | 11 |
A-A-3 | przygotowanie się do zajęć | 7 |
A-A-4 | Konsultacje | 3 |
A-A-5 | Praktyczne zaliczenie ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie się do zajęć | 7 |
A-W-4 | Konsultacje | 3 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
M-3 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie praktyczne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_W01 student zna sprzęt oraz zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach u zwierząt | ZO_1A_W09, ZO_1A_W10, ZO_1A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_U01 prawidłowo wybiera sposób i sprzęt potrzebny do udzielenia pierwszej pomocy | ZO_1A_U10, ZO_1A_U17 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_K01 postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt | ZO_1A_K02, ZO_1A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_W01 student zna sprzęt oraz zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach u zwierząt | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_U01 prawidłowo wybiera sposób i sprzęt potrzebny do udzielenia pierwszej pomocy | 2,0 | |
3,0 | Student prawidłowo wybiera sposób i sprzęt potrzebny do udzielenia pierwszej pomocy we wskazanej sytuacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-N1-8.5_K01 postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt | 2,0 | |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojętną) wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- JAMES A. ORSINI, THOMAS J. DIVERS, POSTĘPOWANIE I LECZENIE W NAGŁYCH PRZYPADKACH CHORÓB KONI, Galaktyka, 2012