Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla i użytkowanie zwierząt

Sylabus przedmiotu Znaczenie i możliwości zastosowania ziół dla koni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Znaczenie i możliwości zastosowania ziół dla koni
Specjalność Hodowla koni i jeździectwo
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Żywienie zwierząt gospodarskich
W-2Profilaktyka w produkcji zwierzęcej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu i utrzymaniu koni
C-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.4
T-A-2Zioła dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu. Zioła dla młodych zwierząt rosnących.3
T-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.2
T-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia3
T-A-5Zioła dla koni sportowych (substancje ziołowe zakazane, balsamy maści, wcierki, żele).3
15
wykłady
T-W-1Historia zastosowania ziół (możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt).3
T-W-2Sposoby podawania i przyrządzania ziół dla koni (rodzaje surowców zielarskich stosowanych w utrzymaniu koni, sposoby podawania ziół i preparatów ziołowych).2
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nie użytkowanych przez człowieka).3
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).2
T-W-5Zastosowanie ziół dla koni sportowych ( maści i balsamy ziołowe dla koni; ziołowe substancje zakazane dla koni sportowych).2
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).2
T-W-7Podsumowanie zagadnień i tematyki wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień5
A-A-3Czytanie wskazanej literatury i przygotowanie do posemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
A-A-4Konsultacje4
A-A-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów4
A-W-4Konsultacje4
A-W-5Zaliczenie pisemne wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
S-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01
Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierząt jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
ZO_1A_W14, ZO_1A_W15C-2, C-1T-A-3, T-A-1, T-W-4, T-W-6, T-W-3M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01
Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
ZO_1A_U10, ZO_1A_U14C-2, C-1T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-W-6M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
ZO_1A_K02, ZO_1A_K06C-2, C-1T-A-1, T-W-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01
Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierząt jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje możliwości zastosowania ziół dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół
3,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni
4,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać przkłady ziół i preparatów ziołowych dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
5,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni, rozróżnia i charakteryzuje zioła i preparaty ziołowe dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01
Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
2,0Student nie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
4,0Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować odppowiednie podanie tych preparatów
4,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów
5,0Student umie trafnie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów i rozwiązywać ewntualne problemy związane z poprawą zdrowia i kondycji koni

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
2,0Student nie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,0Student w niewielkim zakresie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,5Student jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,0Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić
5,0Student jest bardzo chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić i jak osiągnąć najlepsze efekty

Literatura podstawowa

  1. Sadowska A., Rośliny lecznicze w weterynarii i zootechnice., SGGW. Warszawa. 2003., SGGW, 2003
  2. Przybylak Z., Poradnik uzdrawiających kuracji naturalnych., Zysk i S-ka, Poznań, 2005
  3. Borkowski B. i wsp. Rośliny lecznicze w fitoterapii. Poznań 2000., Rośliny lecznicze w fitoterapii., Instytut Roślin i Przetworów Zielarskich, Poznań, 2000
  4. Wittek C, Medycyna naturalna dla koni, Solis, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Mrozikiewicz P.,M. red. naczelny, „Herba Polonica”–kwartalnik, IWNiRZ, Poznań, 2011
  2. Pawełek T. red. nacz., Panacea - Leki ziołowe Kwatralnik Centrum Fitoterapii w Gdańsku, www.panacea.pl, Gdańsk, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.4
T-A-2Zioła dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu. Zioła dla młodych zwierząt rosnących.3
T-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.2
T-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia3
T-A-5Zioła dla koni sportowych (substancje ziołowe zakazane, balsamy maści, wcierki, żele).3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia zastosowania ziół (możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt).3
T-W-2Sposoby podawania i przyrządzania ziół dla koni (rodzaje surowców zielarskich stosowanych w utrzymaniu koni, sposoby podawania ziół i preparatów ziołowych).2
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nie użytkowanych przez człowieka).3
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).2
T-W-5Zastosowanie ziół dla koni sportowych ( maści i balsamy ziołowe dla koni; ziołowe substancje zakazane dla koni sportowych).2
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).2
T-W-7Podsumowanie zagadnień i tematyki wykładów.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień5
A-A-3Czytanie wskazanej literatury i przygotowanie do posemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
A-A-4Konsultacje4
A-A-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów4
A-W-4Konsultacje4
A-W-5Zaliczenie pisemne wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierząt jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W14posiada wiedzę z zakresu kształtowania środowiska zoohigienicznego oraz jego wpływu na produkcyjność i dobrostan zwierząt
ZO_1A_W15zna podstawy profilaktyki i dietetyki weterynaryjnej
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu i utrzymaniu koni
Treści programoweT-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.
T-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nie użytkowanych przez człowieka).
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje możliwości zastosowania ziół dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół
3,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni
4,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać przkłady ziół i preparatów ziołowych dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
5,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni, rozróżnia i charakteryzuje zioła i preparaty ziołowe dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U10Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia.
ZO_1A_U14Dokonuje oceny dobrostanu zwierząt oraz podejmuje działania w celu jego optymalizacji
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu i utrzymaniu koni
Treści programoweT-A-2Zioła dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu. Zioła dla młodych zwierząt rosnących.
T-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia
T-A-5Zioła dla koni sportowych (substancje ziołowe zakazane, balsamy maści, wcierki, żele).
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
4,0Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować odppowiednie podanie tych preparatów
4,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów
5,0Student umie trafnie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów i rozwiązywać ewntualne problemy związane z poprawą zdrowia i kondycji koni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K02postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt i produkcji żywności
ZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu i utrzymaniu koni
Treści programoweT-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.
T-W-1Historia zastosowania ziół (możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt).
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,0Student w niewielkim zakresie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,5Student jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,0Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić
5,0Student jest bardzo chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić i jak osiągnąć najlepsze efekty