Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe 2 | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończony kurs Fizyki |
W-3 | Unończony kurs Wytrzymałości materiałów |
W-4 | Ukończony kurs Mechaniki budowli |
W-5 | Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 1 |
W-6 | Ukończony kurs Konstrukcje betonowe - 2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie istoty pracy złożonych konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Umiejętność projektowania zlożonych, nietypowych elementów i konstrukcji żelbetowych oraz doboru typowych dźwigarów sprężonych. |
C-3 | Umiejętność określania rozkładu naprężeń w konstrukcjach i dostosowania do niego układu zbrojenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt budynku halowego z suwnicą: wstępny dobór elementów; obliczenia statyczne układu poprzecznego; wymiarowanie i rysunki konstrukcyjne dłupa dwugałęziowego i stopy kielichowej; rysunki konstrukcyjne projektowanych elementów. | 27 |
27 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Żelbetowe konstrukcje szkieletowe - statyka, sztywność przestrzenna, zasady zbrojenia węzłów. | 2 |
T-W-2 | Stropy żelbetowe prefabrykowane i monolityczne dwukierunkowo zginane. | 2 |
T-W-3 | Fundamenty bezpośrednie - stopy i ławy żelbetowe. | 4 |
T-W-4 | Hale przemysłowe: statyka ukladów słupowo - ryglowych, sztywność przestrzenna konstrukcji. | 4 |
T-W-5 | Belki podsuwnicowe: elementy żelbetowe pod obciązeniem wielokrotnie zmiennym, podstawowe zasady konstruowania belek podsuwnicowych. | 2 |
T-W-6 | Projektowanie słupów dwugałęziowych. | 2 |
T-W-7 | Projektowanie krótkich wsporników. | 2 |
T-W-8 | Projektowanie stóp kielichowych. | 1 |
T-W-9 | Konstrukcje przejmujące lokalne obciążenia - docisk miejscowy, przebicie | 4 |
T-W-10 | Żelbetowe konstrukcje zespolone. | 2 |
T-W-11 | Schody żelbetowe. | 2 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 27 |
A-P-2 | Samodzielne opracowanie indywidualnego tematu projektu. | 24 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 4 |
A-P-4 | Udział w konsultacjach. | 4 |
A-P-5 | Udział w zaliczeniu | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 27 |
A-W-2 | Samodzielna praca nad opracowaniem tematyki wykładów - studia literaturowe. | 13 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
A-W-5 | Udział w egzaminie. | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Realizacja indywidualnego zadania projektowego. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_W01 Rozumie istotę podstawowych typów złożonych konstrukcji betonowych w tym konstrukcji wykonywanych z prefabrykatów. | B_1A_W08, B_1A_W10, B_1A_W17 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-11 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_U01 Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych, dobrać typowe elementy prefabrykowane lub zaprojektować je indywidualnie. | B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U07, B_1A_U08 | — | — | C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | B_1A_K01 | — | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-11 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_W01 Rozumie istotę podstawowych typów złożonych konstrukcji betonowych w tym konstrukcji wykonywanych z prefabrykatów. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_U01 Potrafi projektować konstrukcje złożone z typowych elementów żelbetowych, dobrać typowe elementy prefabrykowane lub zaprojektować je indywidualnie. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, czytelność, porządek, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle, że z analizy przedstawionego opracowania widać, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D02_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Knauf M., Obliczenie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002
- Kobiak J., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4, Arkady, Warszawa, 1991
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006