Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Operat wodnoprawny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Operat wodnoprawny | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Hydrologia |
W-2 | Hydraulika |
W-3 | Gospodarka wodna w zakresie podstawowym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kształtowanie osobowości zawodowej specjalisty z zakresu budownictwa wodnego poprzez ugruntowanie wiedzy na temat pozwoleń wodnoprawnych i operatów wodnoprawnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie oeratu wodnoprawnego dla zadanej działalności. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zgody wodnoprawne | 4 |
T-W-2 | Operaty wodnoprawne | 2 |
T-W-3 | Część opisowa: cel i zakres zamierzonego korzystania z wód, rodzaj urządzeń pomiarowych, | 2 |
T-W-4 | Część opisowa: obowiązki ubiegającego się o wydanie pozwolenia | 2 |
T-W-5 | Część opisowa: charakterystyka wód objętych pozwoleniem wodnoprawnym, | 2 |
T-W-6 | Część opisowa: wpływ gospodarki wodnej zakładu na wody powierzchniowe oraz podziemne | 2 |
T-W-7 | Część opisowa: informacje o formach ochrony przyrody występujących w zasięgu oddziaływania zamierzonego korzystania z wód lub planowanych do wykonania urządzeń wodnych. | 2 |
T-W-8 | Część graficzna: | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 18 |
A-P-2 | Konsultacje | 2 |
A-P-3 | Przygotowanie sprawozdania | 38 |
A-P-4 | Zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie literatury uzupełniającej | 37 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Egzamin | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wyklad informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów pod koniec semestru (test wyboru) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oddanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_W01 Zna kluczowe zagadnienia z zakresu gospodarki wodnej. | B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W14 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_U01 Potrafi ocenić oddziaływanie budowli wodnych na środowisko. | B_2A_U01, B_2A_U11 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_K01 Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej i jej wpływu na środowisko. | B_2A_K03, B_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_W01 Zna kluczowe zagadnienia z zakresu gospodarki wodnej. | 2,0 | Nie ma poszerzonej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa wodnego oraz pozatechnicznymi uwarunkowaniami działalności inżynierskiej, z uwzględnieniem wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko. |
3,0 | Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa wodnego oraz pozatechnicznymi uwarunkowaniami działalności inżynierskiej, z uwzględnieniem wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko w stopniu dostatecznym. Rozwiązuje test w granicach 50%. Projekt wykonuje w sposób dostatecznie poprawny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_U01 Potrafi ocenić oddziaływanie budowli wodnych na środowisko. | 2,0 | Nie posiada umiejętności oceny oddziaływania budowli wodnych na przyrodę i odwrotnie. |
3,0 | Posiada umiejętność oceny oddziaływania budowli wodnych na przyrodę i odwrotnie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E03-2_K01 Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej i jej wpływu na środowisko. | 2,0 | Nie rozumie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko. |
3,0 | Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chełmicki W., Woda. Zasoby, degradacja, ochrona., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002
- Ciepielowski A, Metodyka zagospodarowania zasobów wodnych w małych zlewniach rzecznych, Wyd. SGGW, Warszawa, 1995
- Ciepielowski A, Podstawy gospodarowania wodą, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
- Groniec M., Systemy wspomagania decyzji w gospodarce wodnej, IMGW, Warszawa, 2006
- Słota H., Zarządzanie systemami gospodarki wodnej, IMGW, Warszawa, 1997
- Prawo wodne i rozporządzenia wykonawcze, Warszawa
Literatura dodatkowa
- Mikulski Z., Gospodarka wodna, PWN, Warszawa, 1998
- Szpindor A., Gospodarka wodna, PWN, Warszawa, 1974
- Lambor J., Gospodarka wodna na zbiornikach retencyjnych, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1962
- Majewski W., Wprowadzenie do inżynierii i gospodarki wodnej, IBW PAN, Gdańsk, 2020