Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje betonowe 2 | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony kurs Złożonych konstrukcji betonowych sem. I. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich |
C-2 | Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekty rozwiązania jednego wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, konstrukcje cieńkościenne, silos lub bunkier ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań technlogiczno - materiałowych ich projektowania i realizacji. | 27 |
27 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji | 2 |
T-W-2 | Przegląd i podstawy projektowania konstrukcji przestrzennych: zbiorniki na materiały płynne, silosy bunkry, konstrukcje cienkościenne. | 9 |
T-W-3 | Zagadnienia technologiczno-materiałowe oraz podstawy projektowania betonowych konstrukcji masywnych: oddziaływanie pośrednie twardniejącego betonu, wymiarowanie zbrojenia minimalnego. | 3 |
T-W-4 | Przerwy dylatacyjne konstrukcji żelbetowych: rodzaje, zasady stosowania, projektowanie i utrzymanie. | 2 |
T-W-5 | Zabezpieczenie i wzmacnianie konstrukcji żelbetowych | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 18 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 4 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
54 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe | 35 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 9 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 3 |
A-W-5 | Konsultacje | 1 |
66 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_W01 Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych. Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_U01 Projektuje złożone konstrukcje betonowe wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_W01 Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych. Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania. Rozumie wskazane przez prowadzącego błędy i niedociągnięcia i jest gotowy jej poprawić. Zna przedstawiony w projekcie tok obliczeniowy i potrafi ocenić konsekwencje wprowadzonych zmian. Postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_U01 Projektuje złożone konstrukcje betonowe wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/T/D/06_K01 Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Literatura podstawowa
- Halicka Anna, Franczak Dominika, Żelbetowe zbiorniki na ciecze i materiały sypkie, PWN, 2020
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cienkościenne, PWN, Poznań, 2005
- Kobiak j., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4., Arkady, Warszawa, 1991
- Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
- Lewiński P., Zasady projektowania zbiorników żelbetowych na ciecze z uwzglednieniem wymagań Eurokodu 2. Przyklady obliczeń, ITB, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych. Zbiorniki na ciecze., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
- Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych. Zbiorniki na materiały sypkie., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011