Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Hydrogeologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hydrogeologia | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cyprian Seul <Cyprian.Seul@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Geologia inż. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Warunki hydro-geo dla obszaru | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie projektu warunków hydro | 25 |
A-P-2 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-3 | konsultacje | 2 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | bieżące utrwalanie materiału | 7 |
A-W-3 | przygotowanie sprawozdań | 6 |
A-W-4 | konsultacje | 2 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie wykładu na podstawie sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_W01 Student zna i rozumie standardy i normy techniczne w zakresie studiowanej specjalności | B_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | B_2A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_K01 Student jest gotów do profesjonalnego zdefiniowania, sklasyfikowania i zastosowania priorytetów służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego | B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_W01 Student zna i rozumie standardy i normy techniczne w zakresie studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | potrafi zgeneralizować podstawowy układ warstw | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | potrafi dokonać prostej identyfikacji warunków gruntowo-wodnych, charakterystycznych dla studiowanej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/09_K01 Student jest gotów do profesjonalnego zdefiniowania, sklasyfikowania i zastosowania priorytetów służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | potrafi po konsultacji sklasyfikować elementy przekroju hydrogeologicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Coufal, R. Racinowski, zarys hydrogeologii, Wyd. PS, Szczecin, 2004
- A. Wieczysty, Hydrogeologia inżynierska, PWN, Warszawa, 1982
Literatura dodatkowa
- Seul C., Bednarek R., Kozłowski T., Maciąg Ł., Beach Gravels as a Potenctial Listhostatistical Indicator of Marine Coastal Dynamic: The Pogorzelica Dziwnów (Western Pomerania, Baltic Sea, Poland) Case Study, Geosciences MDPI, Suisse, 2020, 2020, 10, 367;doi:1033909/geosciences10090367