Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe -2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe -2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu wodociągów, kanalizacji, uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | przygotowanie prezentacji | 26 |
A-SD-3 | konsultacje | 5 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminaruim |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_W01 Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Zna i rozumie rozwiązania technologiczne i projektowe w inżynierii środowiska | IS_1A_W07, IS_1A_W10, IS_1A_W15 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących | IS_1A_U13, IS_1A_U14, IS_1A_U18, IS_1A_U05 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_K01 Student jest gotowy wziąć odpowiedzialność za pracę własną oraz ma gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest gotowy do działania w sposób profesjonalny i do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska. | IS_1A_K04, IS_1A_K05, IS_1A_K07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_W01 Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Zna i rozumie rozwiązania technologiczne i projektowe w inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowej wiedzy o melioracjach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_U01 Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu melioracji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/A/09-2_K01 Student jest gotowy wziąć odpowiedzialność za pracę własną oraz ma gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest gotowy do działania w sposób profesjonalny i do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów w wystarczajacym stopniu do przestrzegania zasad współpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A.Królikowski, J.Królikowska., Projektowanie elementów systemu zaopatrzenia w wodę., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-60956-29-8
- J.Guzik, A. Guzik, Wodociągi i kanalizacja zewnętrzna, 2012
- M.Kwietniewski, W.Olszewski, E.Osuch-Pajdzińska., Projektowanie elementów systemu zaopatrzenia w wodę., Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2011, ISBN:978-83-7297-815-5, Wydanie 4
- Z.Ciechanowski, M.Matakiewicz, K.Pomianowski, Zasady budowy wodociągów, Seidel-Przywecki, Warszawa, 2008, ISBN:978-83-60956-02-1, Kod:1142
- Praca zbiorowa pod redakcją Karola Kusia, Podstawy projektowania układów i obiektów wodociągowych, Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1998, Skrypty uczelniane Nr 2127
- Gabryszewski T., Wodociągi, ARKADY, Warszawa, 1983, ISBN: 83-213-3087-8
Literatura dodatkowa
- Dolecka J.,Dolecki J., Usakiewicz A., Wodociągi i kanalizacja (część 1 i 2) Materiały pomocnicze do ćwiczeń projektowych. Skrypt Politechniki Białostockiej, Dział Wydawnictw i Pligrafi Politechniki Białostockiej, Białystok, 1999, ISBN: 83-86272-24-4
- A.Szpindor, Zaopatrzenie w wodę i kanalizacja wsi, Arkady, Warszawa, 1992
- 2021, Aktualne normy i rozporządzenia. Materiały dydaktyczne udostępnione na stronie internetowej.
- S. Mozia, M. Janus, S. Bering, K. Tarnowski, J. Mazur, K. Szymański, A. Morawski, Hybrid System Coupling Moving Bed Bioreactor with UV/O3 Oxidation and Membrane Separation Units for Treatment of Industrial Laundry Wastewater, Materials (ISSN: 1996-1944), 2020, Tom: 13, Zeszyt: 11, Strony od - do: 1-14, [nr art. 2648]