Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Współczesne zagadnienia ogrzewnictwa i wentylacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne zagadnienia ogrzewnictwa i wentylacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z ogrzewnictwa oraz wentylacji i klimatyzacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie efektywności energetycznej, budowy, eksploatacji czy wpływu na środowisko elementów wyposażenia technicznego budynków |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt korespondujący z treściami prezentowanymi na wykładach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Konsultacje | 10 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 26 |
A-P-4 | Przygotowanie projektu do zaliczenia | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
54 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-3 | Samodzielne przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
A-W-4 | Samodzielne przygotowanie prezentacji/ portfolio na wybrany temat z podanego przez prowadzacego zakresu | 9 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 2 |
66 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_W01 Zna i rozumie poszerzoną wiedzę dotyczącą techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz w zakresie efektywności energetycznej w budownictwie | IS_1A_W22 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_U01 Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska oraz dokonać analizy energetycznej zastosowanych rozwiązań instalacyjnych/budynków | IS_1A_U05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i widzi potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest gotów inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | IS_1A_K01, IS_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_S1/D/O/02_K02 Jest gotów do podejmowania refleksji w zakresie wpływu działań inżynierskich na środowisko i zużycie energii pierwotnej | IS_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_W01 Zna i rozumie poszerzoną wiedzę dotyczącą techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz w zakresie efektywności energetycznej w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Zna i rozumie większość wiedzy przekazywanej na wykładach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_U01 Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska oraz dokonać analizy energetycznej zastosowanych rozwiązań instalacyjnych/budynków | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną związaną z tematami wykładów. Popełnia jednak pewne istotne błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/D/O/02_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i widzi potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest gotów inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | 2,0 | |
3,0 | Jest gotów w ograniczonym zakresie do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i do uczenia się przez całe życie. Jest gotów w ograniczonym zakresie inspirować innych i organizować proces uczenia się | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_S1/D/O/02_K02 Jest gotów do podejmowania refleksji w zakresie wpływu działań inżynierskich na środowisko i zużycie energii pierwotnej | 2,0 | |
3,0 | Jest tylko w niedużym stopniu gotów do refleksji nad skutkami działań i wyborów inżynierskich oraz ich wpływem na środowisko i zużycie energii pierwotnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mizielińska K., Olszak J., Gazowe i olejowe źródła ciepła małej mocy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- K. Kasperkowicz, Termomodernizacja budynków. Ocena efektów energetycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2018, 1
- Żarski K., Obiegi wodne i parowe w kotłowniach, Ośrodek Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Mizielińska K., Centrale cieplne, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa
- Mizielińska K., Rubik M., Źródła ciepła, Fundacja Rozwoju Ciepłownictwa Unia Ciepłownictwa, Warszawa, 1994