Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Accounting and Finance in Economic Entities
Sylabus przedmiotu Completion of the diploma thesis and preparation for the diploma examination:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Completion of the diploma thesis and preparation for the diploma examination | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | dyplomowej Opiekun pracy <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, dyplomowej Opiekun pracy <wekon@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student participated in seminars |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Preparation of the diploma thesis in accordance with the standards of writing a diploma thesis in force at the Faculty |
C-2 | Consolidation of the possessed knowledge, gaining the ability to argue, justify his / her own position by the student |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | The student carries out the selected diploma thesis topic and prepares its description in the form of a BA thesis | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Preparation and submission of the diploma thesis ready for defence | 240 |
A-PD-2 | Consultation with the supervisor of the thesis | 60 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem-based learning methods - conversational lecture |
M-2 | Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications |
M-3 | Activating methods - a case-study method, didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Grade given by the work supervisor and reviewer |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A11_W01 The student has knowledge consistent with the objective and scope of the diploma thesis, he / she knows how to use description methods and tools to analyse and model economic processes, he / she knows the rules of degree awarding in force at the Faculty | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W14 | — | C-2, C-1 | T-PD-1 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A11_U01 The student is able to use the knowledge acquired as part of the education process to solve a research problem posed in the diploma thesis and has the ability to present it | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U05, E_1A_U07, E_1A_U08, E_1A_U09, E_1A_U11, E_1A_U12, E_1A_U13, E_1A_U14, E_1A_U19 | — | C-2, C-1 | T-PD-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A11_W01 The student has knowledge consistent with the objective and scope of the diploma thesis, he / she knows how to use description methods and tools to analyse and model economic processes, he / she knows the rules of degree awarding in force at the Faculty | 2,0 | The student has no knowledge consistent with the objective and scope of the diploma thesis, he / she does not know how to use description methods and tools to analyse and model economic processes, he / she does not know the rules of degree awarding in force at the Faculty |
3,0 | The student has knowledge consistent with the objective and scope of the diploma thesis, he / she knows how to use description methods and tools to analyse and model economic processes, he / she knows the rules of degree awarding in force at the Faculty to a sufficient degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A11_U01 The student is able to use the knowledge acquired as part of the education process to solve a research problem posed in the diploma thesis and has the ability to present it | 2,0 | The student is not able to use the knowledge acquired as part of the education process to solve the research problem posed in the diploma thesis, he / she has no ability to present it |
3,0 | The student is able to use the knowledge acquired as part of the education process to solve a research problem posed in the diploma thesis and has the ability to present it to a sufficient degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012